Невярни показания на борд.комп. на пасат б5.5?
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Невярни показания на борд.комп. на пасат б5.5?
Наскоро си купих въпросния автомобил-признавам това ми е първия дизел автоматик.Накратко-още в началото ми направи впечатление високия разход на борд компа-показва среден разход -градско каране около 11-11.5/100км.,на паркинг 1.0л./ч,на директна в спряло полжение-1.4л/ч.След няколко засичания (пълнене на резервоара до горе,минимум 500км.иотново пълнене до капачката) се оказа че компа лъже точно с 2л/100км т.е разхода ми е около 9-9.5/100 градско.Също ми прави впечатление вибрации при работа на място и ми се струва че е по-шумен в движение от колкото трябва, та въпросът ми е на какво може да се дължи това?
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Имай предвид, че разхода пада, когато караш дълго време дълъг път. Ти пишеш, че си засичал градско. Тогава на "мерител" номер 1 ти показва данните, които си навъртял, докато направиш пауза по-дълга от 2 часа. Тогава номер 1 се нулира. Ако връткаш само градско, на мерителя му трябва време да осредни стойностите. Така че графиката на няколко такива тура из града, насечени от въпросните паузи от над 2 часа е типичен гребен
|\ |\
| \ | \
| \ | \
| \| \
Сиреч компа не му стига време да достигне до вярна осреднена стойност (наклоненото на гребена ще е по-дълго)
Ако караш цикъл, който е по-дълъг като време, със същия стил на каране (например ако навъртиш 500 км градско без пауза от над 2 часа), то стойността ще е по-близо до вярната.
Мерител 2 базира на мерител 1, сиреч там дори и да запаметява между двучасовите паузи, то няма как да осредни, след като на мерител 1 стойностите са високи (което обаче НЕ значи, че мерител 2 винаги показва по-високи стойности от 1)
|\ |\
| \ | \
| \ | \
| \| \
Сиреч компа не му стига време да достигне до вярна осреднена стойност (наклоненото на гребена ще е по-дълго)
Ако караш цикъл, който е по-дълъг като време, със същия стил на каране (например ако навъртиш 500 км градско без пауза от над 2 часа), то стойността ще е по-близо до вярната.
Мерител 2 базира на мерител 1, сиреч там дори и да запаметява между двучасовите паузи, то няма как да осредни, след като на мерител 1 стойностите са високи (което обаче НЕ значи, че мерител 2 винаги показва по-високи стойности от 1)
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 18:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Чудомир написа:Имай предвид, че разхода пада, когато караш дълго време дълъг път. Ти пишеш, че си засичал градско. Тогава на "мерител" номер 1 ти показва данните, които си навъртял, докато направиш пауза по-дълга от 2 часа. Тогава номер 1 се нулира. Ако връткаш само градско, на мерителя му трябва време да осредни стойностите. Така че графиката на няколко такива тура из града, насечени от въпросните паузи от над 2 часа е типичен гребен
|\ |\
| \ | \
| \ | \
| \| \
Сиреч компа не му стига време да достигне до вярна осреднена стойност (наклоненото на гребена ще е по-дълго)
Ако караш цикъл, който е по-дълъг като време, със същия стил на каране (например ако навъртиш 500 км градско без пауза от над 2 часа), то стойността ще е по-близо до вярната.
Мерител 2 базира на мерител 1, сиреч там дори и да запаметява между двучасовите паузи, то няма как да осредни, след като на мерител 1 стойностите са високи (което обаче НЕ значи, че мерител 2 винаги показва по-високи стойности от 1)
Общо взето и аз си го обяснявах така,но откакто го взех му врътнах около 4000км от които поне 1000 извънградско на което ми показа разход 8.3/100 след като заредих отново се оказа 2л надолу.Говорих с няколко души по този въпрос и една от версиите е че е поставен чип който не отговаря на този двигател (поне на мен ми звучи логично-не съм карал досега коли с чип).Тези дни мисля да мина да проверя тази работа.Също така бих ви помолил да ме осветлите към кой съвестен монтъор да се обърна за смяна на ангренажните мантракулки и премахването на катализатора(мисля че го видях ,че е още там).Четейки из форума видях ,че ventoman е човека,но не знам дали се занимава с тези работи или само с приятели работи.Мерси предварително.

Re: Невярни показания на борд.комп. на пасат б5.5?
Здравей колега,не само при теб е така аз карам такав пасат автоматик AVF мотор и при мен дава разлика с около 2л.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 01 фев 2007 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Невярни показания на борд.комп. на пасат б5.5?
При мен също дава 2л разлика,но показва по-малък разход отколкото е в действителност.Може би чипа оказва някакво влияние не зная....
Re: Невярни показания на борд.комп. на пасат б5.5?
Нямам чип (100% съм сигурен)
Но и при мен дава отклонение около 2л.(от това което показва бордкомпютъра).
Разбира се в повече.
Но и при мен дава отклонение около 2л.(от това което показва бордкомпютъра).
Разбира се в повече.

Re: Невярни показания на борд.комп. на пасат б5.5?
Аз имах проблем с неправилно отчитане на разхода на гориво , оказа се че който е въртял километража при някоя от покупките , не е знаел какво прави и е сложил различен софтуер в таблото.
След смяна на записа всичко си дойде на място
След смяна на записа всичко си дойде на място

-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 21:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Невярни показания на борд.комп. на пасат б5.5?
аз имах същият проблем , преди два дни ходих да видя приятел които разполага с ваг ком и тои го оправи , базирайки се на това колко аз му казах че харчи , и при мен беше горе долу 2 литра разлика , сега се е закотвила на 7,4 градски цикъл което е вярно 1.9 тди помпа дюза 116 , максимумът които ми е стигала е 7,8 градско ,а преди седмица ходих до каварна , и без да я настапвам с 120 на 6 та - 5.0
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 01 фев 2007 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Невярни показания на борд.комп. на пасат б5.5?
i.sstoianov написа:аз имах същият проблем , преди два дни ходих да видя приятел които разполага с ваг ком и тои го оправи , базирайки се на това колко аз му казах че харчи , и при мен беше горе долу 2 литра разлика , сега се е закотвила на 7,4 градски цикъл което е вярно 1.9 тди помпа дюза 116 , максимумът които ми е стигала е 7,8 градско ,а преди седмица ходих до каварна , и без да я настапвам с 120 на 6 та - 5.0
И как ти я настройва по твое усмотрение - кажи,че ми се ще и аз да си го оправя ? Моят показва 2л/100км по-малко отколкото е реално

- gomez
- Мнения: 1447
- Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Невярни показания на борд.комп. на пасат б5.5?
Споделете как се оправя с ВАГ-КОМ, че и мойта кола показва с 2 литра надолу от действителния !
- slance
- Мнения: 501
- Регистриран на: Съб 11 юни 2005 7:13
- Автомобил: Audi A6 3.0TDI
- Двигател:
- Местоположение: София Дружба-1
Re: Невярни показания на борд.комп. на пасат б5.5?
според мен има врьзка м/у "хубавата" ни нафта и грешните показания.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта