Въпрос относно перката на радиатора

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въпрос относно перката на радиатора

Мнениеот mili 75 » Пет 02 яну 2009 23:41


Колеги, помагайте перката на радиатора започва да се върти още със запалването.Колата загрява бавно.Един майстор ми каза че било нормално.Във форума четох,че при AFN мотора няма датчик на перката,а тя била на муфа,която зацепва и върти по-силно със загряването на двигателя.Пишеше,че ако на студен двигател и въртяща се перка може да се спре лесно с ръка,то тя не е зацепила постоянно и това е нормално.Някой има ли мнение по въпроса,за да ми каже със сигурност, защото мойта лесно се спира с ръка,но се притеснявам,че колата загрява бавно.Мотора е 1.9 ТДИ 110 к.с. AFN




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 03 яну 2009 16:51


Щом се спира с ръка перката при работещ двигател, не се занимавай с нея.
За колко време (километри), при какво каране, парно включено/изключено ти загрява ?
Може термостата да е за смяна, може да не работят свещите в антифриза.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mili 75 » Съб 03 яну 2009 18:19


Колега, твойта също ли се върти постоянно?Колата загрява бавно,предимно като се кара над 2500 оборота и понеже сега по тия лоши пътища не може мого да се вдигат обороти,колата направо си изтива.Термостата го смених със някакъв френски,положението е почти същото,оригиналния го варих-работи и го върнах пак него.Днес фиксирах перката да не се върти и положението е по-добре за около 15 минути каране и 15 на място загря на 90 градуса.Като се върти перката на място въобще не може да загрее.Някой знае ли от какво се командва тази перка.


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Мнениеот BRUKLLIN » Съб 03 яну 2009 18:19


Моя мотор е същия и перката се върти и се спира с ръка точно както си описал.Мисля,че това не е проблем.
Относно загряването колегата по-горе добре е формулирал причините.Отговори на въпросите и може би ще ти помогнем.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mili 75 » Съб 03 яну 2009 18:22


Колега ако можеш да ми обясниш малко за тези свещи в антифриза всички дизели ли имат и къде се намират?


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Мнениеот BRUKLLIN » Съб 03 яну 2009 18:38


mili 75 написа:Днес фиксирах перката да не се върти и положението е по-добре за около 15 минути каране и 15 на място загря на 90 градуса.Като се върти перката на място въобще не може да загрее.Някой знае ли от какво се командва тази перка.

Проблема не е от перката,а от термостата.Перката не влияе на охлаждането когато термостата работи нормално.
Явно си попаднал на поредния боклук по нашите магазини за авточасти...


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mili 75 » Съб 03 яну 2009 18:49


И аз почвам да си мисля за термостата,след като и вашите перки се въртят,още повече,че и двата маркуча са топли.Някой може ли да ми каже сигурен начин за проверка на термостата,и да препоръча марка термостати и от коя фирма ги е купил или най-добре си е от VW.


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Мнениеот BRUKLLIN » Съб 03 яну 2009 18:58


Щом и двата маркуча са топли-термостат,по сигурна проверка няма.
Незнам от къде можеш да си вземеш читав термостат,аз не съм сменял.Има много писано за термостат-откъде и колко пари е....Потърси.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mili 75 » Съб 03 яну 2009 19:36


Благодаря на тези,които се включиха по темата,информацията беше ценна за мен,за да не търся причината в перката.Ако някой има мнене по въпроса нека пише.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 06 яну 2009 16:23


Свещи в антифриза (3 бр.) имат всички 4-цилиндрови дизели на Пасат Б5 (може и другите също да имат, но за тях не съм сигурен). Те се командват от ECU-то (компютъра) през релета. Едно от условията за изключването им е преминаването отгоре на границата 2500 об/мин. (може и малко по-малко да беше - не съм сигурен). Освен това аз не обичам да мъча техниката си, и студена не й давам зор (нито мн. високи, нито мн. ниски обороти).
Радиатора на Б5 има 2 перки - едната е електрическа и се включва при включване на климатика, или от ECU-то при много големи жеги/зорове. Другата е механична - задвижва се от двигателя чрез ремъка за динамото, водната помпа, помпата за хидравликата, през т.нар. вискомуфта. При ниска температура (на пространството зад радиатора) тя не предава движение (затова при изправна такава вискомуфта тя може да се спре с ръка при работещ двигател). При висока температура вискомуфтата се втвърдява, зацепва, и предава пълното движение от ремъка към перката - при това положение при работещ двигател перката не може да се спре с ръка.
Термостата може при варене извън двигателя да се държи добре, но монтажа му да не е правилен, или пък да има нещо което да пречи за пълното затваряне на големия кръг.
Това е което мога да добавя към темата.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mili 75 » Сря 07 яну 2009 20:17


Колега,мерси за изчерпателния отговор,ако можеш да споделиш малко повече, къде се намират тези подгряващи свещи на антифриза и как се проверяват. По въпроса с термостата си купих нов оригинален,и ако можеш да кажеш какво имаш предвид под неправилен монтаж и какво друго може да пречи на затварянето на големия кръг освен неработещ термостат.Аз го монтирам като го слагам в гнездото,слагам гумения пръстен и стягам отгоре пластмасовия капак.Тук няма какво да се сбърка,единствено ме мъчи мисълта дали самият термостат не трябва да се завърти в гнездото по някакъв начин или се слага произволно.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 07 яну 2009 22:25


Подгревните свещи в антифриза са същите като за горивните камери - проверяват се по същия начин. Намират се в задната част на двигателя, малко вдясно от средата, почти до преградната стена към акумулатора, под пластмасовата тръба на турбото.
Относно термостата - преди време на Jetta 2 с бензинов двигател се убедих в правотата на приказката "два лева да имаш, на майстора ги дай". Не е сложна смяната, нито е на трудно място, а и аз не съм с две леви ръце, нито са ми завряни някъде. Та след първия неуспешен опит за смяна, отидох при майстора. Винаги има някаква тънкост - колкото и елементарна да е.


Потребителски аватар
slance
Мнения: 501
Регистриран на: Съб 11 юни 2005 7:13
Автомобил: Audi A6 3.0TDI
Двигател:
Местоположение: София Дружба-1

Мнениеот slance » Чет 08 яну 2009 0:07


По ВИН ми излиза-"8Z6 усиленное охлаждение". Това не мога да го разбера за водната система ли е или за климатроника. А това-"7E3 обогрев свечей накаливания",за подгрев на антифриза ли е?
п.п. Въпроса ми е най-вече към чичо доктор gr_kanev :lol:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 08 яну 2009 20:11


slance написа:По ВИН ми излиза-"8Z6 усиленное охлаждение". Това не мога да го разбера за водната система ли е или за климатроника. А това-"7E3 обогрев свечей накаливания",за подгрев на антифриза ли е?
п.п. Въпроса ми е най-вече към чичо доктор gr_kanev :lol:

8Z6 engine cooling system
7E3 GLOW PLUG HEATING
Данните са от тук.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта