Предписаният визкозитет на маслото ,независимо от пробега?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Предписаният визкозитет на маслото ,независимо от пробега?

Мнениеот OvivO » Чет 08 яну 2009 11:40


Привет колеги,

Вчера си смених маслото и техникът ми каза, че съм взел прекалено тънко масло, предписаното едва ли не било само за нови двигатели и сега трябвало да взимам по "дебело". Смених го с препоръчваното от VW 5W 40 за помпа-дюза, както си е в книжката. Колата по пробег на таблото е на ~ 170 х. км , разбира се не знам дали са точни, но съм карал доста автомобили и този ми изглежда "запазен" - но това е разтегливо понятие :)

Та питането ми е: вярно ли е наистина това , което ми казва техникът, че трябва да взимам примерно 10 W 40 ?




Потребителски аватар
cosmo
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 14:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cosmo » Чет 08 яну 2009 11:52


не е чак от толкова голямо значение дали 5w40 или 10w40, по важното е маслото да отговаря на спецификациите на производителя VW 505.XX


Потребителски аватар
niko_77
Мнения: 89
Регистриран на: Пон 17 ное 2008 19:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat AWX

Мнениеот niko_77 » Чет 08 яну 2009 13:32


Аз досега не съм срещал масло 10w-40 със спецификация за помпа дюза.


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Мнениеот OvivO » Чет 08 яну 2009 13:47


Човек, аз не съм гледал и не знам - може и да няма. Взех си точно предписаното 505.01 май беше за дизелови двигатели от тип помпа-дюза!
И беше 5W40.
Според мен това, че трябва да се използва по-дебело масло беше така нареченото "разбирашко" мнение ! Но все пак искам да ви попитам и вас, за да се убедя !

Също ми каза,че моторът ми тропа за секунда две като паля рано сутрин, защото маслото е много тънко ?!?! , а аз знам точно обратното, че като е гъсто :roll:


louk
Мнения: 44
Регистриран на: Съб 08 дек 2007 19:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот louk » Чет 08 яну 2009 18:31


колега и аз слагам същото масло 5w-40 505.01/за помпа дюза/ и вече трети път го сменям и нямам ядове.според мен ако не го гори няма смисъл да минаваш на по-гъсто масло,а техника не го слушай какво ти говори.само информативно мога да кажа,че на шефа ми ягуара/бензинов/ вече е на 300000км и се кара още с 0w-30 и няма проблем.


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Мнениеот OvivO » Чет 08 яну 2009 19:57


Мерси за отговорите. Това мислих да направя - да видя дали гори масло и ако не - съм в бизнеса ! Предишното не ми го гореше, но не знам какво точно е било.


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gomez » Чет 08 яну 2009 20:53


Извинявам се, ама при какви майстори ходите ??? :shock
Сложил си правилното масло !


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Чет 08 яну 2009 22:09


Кажи му на този майстор да си смени професията, защото тази не му се отдава. 5W40 - 505.01 е маслото ти. Няма масло 10W40, което да покрива стандарта 505.01.

Последна промяна от morfei1 на Чет 08 яну 2009 22:39, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bai_ILIA » Чет 08 яну 2009 22:17


Ето малко информация и от мен...Дано е полезна. Извадка е от моя силна тема в Сеат форума...

"Реших да постна една темичка относно маслата, които трябва да се използват при различните двигатели на ВАГ. Информацията е взаимствана от seatcupra.net + мое проучване. Надявам се, че ще Ви бъде полезна.

VW 500.00

Това е "старата" спецификация на маслото и се използва при двигателите произведени до 2000 година (до Август 1999).
Това масло може да бъде използвано при всички бензинови двигатели и при някои дизелови, освен при такива, които са споменати в други спецификаци.
Визкозитетни стандарти: SAE 5w-40, 10w-40 or 20w-40

VW 501.01

Това е още една "стара" спецификация с абсолютно същото приложение както при VW 500.00
Визкозитетни стандарти: SAE 10w-40, 15w-40 or 20w-40

VW 502.00

Това масло може да бъде използвано само от бензинови двигатели и е препоръчително за употреба при тежки натоварвания. Не трябва да се ползва при други двигатели, за които важат промеливите сервизни интершали или при такива, за които се препоръчват други спецификаци.
Визкозитетни стандарти: SAE 0w-40, 5w-40 or 10w-40

VW 503.00

Това е сравнително нова маслена спецификация за бензинови двигатели с променливи сервизни интервали. Тя включва AUDI S4, но не и RS4, или TT и S3 с мощност повече от 180 коня.
Визкозитетни стандарти: SAE 0w-30

VW 503.01

Нова маслена спецификация разработена за RS4, TT и S3 с мощност повече от 180 коня, Passat W8 и Phaeton W12.
Визкозитетни стандарти: 0w-30

VW 505.00

Подходящо за всички дизелови двигатели произведени преди 2000г. (August 1999)
Визкозитетни стандарти: 0w-40, 5w-40 or 10w-40

VW 505.01

Подходящо за всички дизелови двигатели тип Помпа-Дюза (Pumpe-Duse или PD)не подлежащи на променливи сервизни интервали.
Визкозитетни стандарти: SAE 5w-40

VW 506.00

Подходящо за всички дизелови двигатели с изключение на Помпа-Дюза (Pumpe-Duse или PD), които могат да бъдат обслужвани с променливи сервизни интервали.
Визкозитетни стандарти: SAE 0w-30

VW 506.01

Подходящо за всички дизелови двигатели, включително Помпа-Дюза (Pumpe-Duse или PD), които могат да бъдат обслужвани с променливи сервизни интервали.
Визкозитетни стандарти: SAE 0w-30

Не са включени последните стандарти на ВАГ: VW 504.00 (бензин) и 507.00 (дизел). Те намират приловение в най-новите автомобили на концерна.

VW 500.00
VW 501.00
VW 501.01
VW 502.00
VW 503.00
VW 503.01

VW 504.00 покрива всички предхождащи го изброени по-горе спецификации.

VW 505.00
VW 505.01
VW 506.00
VW 506.01

VW 507.00 покрива всички предхождащи го изброени по-горе спецификации.

С изключение на: R5 TDI (2,5 L) и V10 TDI (5,0L) ползват само 506.01

Колегите които карат с VW 504.00 и VW 507.00 най-добре да си ходят в оторизираните сервизи за гаранционна подръжка.

Какво означава "променлив сервизен интервал" - това е, когато борд-компютърът ви изпише СЕРВИЗ.Компа следи броя на студени стартове, натоварванията и други параметри както и състоянието на маслото. Характерно е за по-новите ВАГ-омобили. Останалите са на фиксиран сервизен интервал, което ще рече, че смяната на масло е на определен пробел или 1 година от предишната смяна."


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bai_ILIA » Чет 08 яну 2009 22:19


morfei1 написа:Кажи му на този майстор да си смени професията, защото тази не му се отдава. 5W40 - 505.01 ти е маслото ти. Няма масло 10W40, което да покрива стандарта 505.01.


Верно е! Моторите тип Помпа-Дюза имат специфични нужди що се отнася до мазането. Затова всичко освен 505.01 или по-висок стандарт си е игра с огъня :)


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Мнениеот stenly_m » Пет 09 яну 2009 11:17


Да използвам тази тема понеже се отнася и за моето масло...последната смяна я направих в официален сервиз и видях, че са ми сложили 5В40 кастрол...казаха, че такова няма проблем...но гледам че ми е изгорило малко на 6000 км, та въпросът ми е следния има ли прблем като го гори и си доливам...трябва ли да се притеснявам нещо или просто да сипвам и да си свиркам?


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Мнениеот OvivO » Пет 09 яну 2009 11:20


Зависи колко ти е изгорило? За 6000км е нормално да изгори дори и повече от литър, т.е. не е за голямо притеснение ! Поне това е моето мнение. В една книжка за Пасат писана на немски се казва, че дори до 1 литър на 1000 км е нормално. А бе то не си е нормално, но не говорим за 6 литра нали?


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Мнениеот stenly_m » Пет 09 яну 2009 11:44


не, не, да кажем че е било малко над белязката а сега е малко под белязката за средата м/у минимум и максимум...


Потребителски аватар
OvivO
Мнения: 422
Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
Автомобил: какъвто си искам
Двигател: с който си искам
Местоположение: София

Мнениеот OvivO » Пет 09 яну 2009 11:49


Нямаш никакви грижи, обикновено между мин и макс е 1 литър,т.е. ти е изгорило не повече от 200 грама,сигурно и по-малко !


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bai_ILIA » Пет 09 яну 2009 13:21


TDI PD са жадни за масло по принцип...Така, че няма нищо стряскащо според мен.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: w_smith и 70 госта