Продължително съхранение на дизелово гориво?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Продължително съхранение на дизелово гориво?

Мнениеот buller » Пет 09 яну 2009 10:06


Има ли някакви негативни последици за качеството на дизеловото гориво при продължителното му съхранение в туби? Наливал съм гориво, което лично съм пълнил на бензиностанция и което е съхранявано повече от 5 месеца на тъмно и хладно място. Единствената промяна, която видях бе цветът на горивото - от светло жълто бе преминало в тъмно жълто. За вървенето - никаква разлика.
Имате ли лични впечатления или познания за това дали има някакви последици върху горивото и какви са подходящите условия за съхранение?




Потребителски аватар
mr_bush
Мнения: 3523
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:59
Автомобил: Vw Transporter T6
Двигател: 2016
Местоположение: Bg

Мнениеот mr_bush » Пет 09 яну 2009 10:38


Имаше писано по темата ;) Потърси с търсачката


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Мнениеот nasko1978 » Пет 09 яну 2009 10:46


По принцип няма никакъв проблем стига съда да е здрав и чист.Не съм специалист, но съм ползвал нафта от варели стояла години на хладно и сухо.Разбира се не и на Г-4-та.Ако след време я прецедиш хубаво не виждам какво може да те притеснява. :lol:


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пет 09 яну 2009 10:46


mr_bush написа:Имаше писано по темата ;) Потърси с търсачката

Е, според теб дали не съм потърсил? Ако си срещал подобна тема можеше да дадеш по-градивна критика и да включиш линк към темата, а не да пускаш поредния "съдържателен" коментар :No


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Пет 09 яну 2009 12:21


Преди карах един Форд 1.6Д и бях намерил една нафта на дядо ми (бил е тракторист), която беше стояла в един варел около 15 год. Беше черна. Отупах към 200л с Форда и нищо му нямаше. Сега голфа го карам само с нафта от туби, които седят в мазето и се случва да се позастоят по няколко месеца. Изобщо не мисля, че е проблем.


claas_86
Мнения: 72
Регистриран на: Нед 10 фев 2008 11:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Стара Загора

Мнениеот claas_86 » Пет 09 яну 2009 14:05


Зависи колко е читава нафтата :D . Лятото наляхме на един трактор и форд ranger нафта която беше стояла повече от една година във варели (железни) на открито (дъжд, сняг, слънце, вятър и така на татък). Машините тръгнаха без проблем, така ,че не би трябвало да има проблем.


Потребителски аватар
Plehi
Мнения: 838
Регистриран на: Нед 20 май 2007 21:07
Автомобил: Passat B8 T4 Touareg W140
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plehi » Пет 09 яну 2009 14:14


The^Maniac написа:Преди карах един Форд 1.6Д и бях намерил една нафта на дядо ми (бил е тракторист), която беше стояла в един варел около 15 год. Беше черна. Отупах към 200л с Форда и нищо му нямаше. Сега голфа го карам само с нафта от туби, които седят в мазето и се случва да се позастоят по няколко месеца. Изобщо не мисля, че е проблем.


Подобен случай :!: Никви ядове :wink:


Потребителски аватар
Bundy
Мнения: 535
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Мнениеот Bundy » Пет 09 яну 2009 14:24


Само трябва да я наливаш с хубава цедка и ако има парафин да слагаш добавки против замръзване! Казвам го щото и аз ходя до бензиностанциите слагам по 200-300 литра в туби и после ги държа в мазето! Няма нищо срамно да взимаш нафта на черно ако имаш възможност.... Идеята е че и много близък човек да тия дава винаги има вода вътре(Щото все пак и той трябва да печели) Просто слагай добавки против замръзване( по 7-8 лв. за 70литра резервоар на лукойл) и няма да имаш грижи!


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 09 яну 2009 14:25


Трябва да се внимава доста при по капризните PD и common rail. Иначе за по-старите дизели няма проблем, особено за предкамерните. Все пак, много важно е в какво точно се съхранява горивото. Не знам до каква степен нафтата оказва влияние на обикновените бутилки от минерална вода, или на пластмасата на тубите, но при съхранение в метарен варел едва ли има проблем. Пък и според мен 5 месеца не е чак толкова дълъг период.


Потребителски аватар
hahooto
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Мнениеот hahooto » Пет 09 яну 2009 14:44


Eдин колега който кара също дизел ми каза че на един резервоар слага по един литър масло в нафтата било е много добре за помпата и дюзите, мотора работел по-добре.
mod edit: gr_kanev


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Пет 09 яну 2009 14:57


Тя темата отива на другаде, но все пак да споделя.

Сега колата я карам със следната манджа - на 100 литра нафта сипвам 5 литра бензин, 1 литър двутактово масло и едно шише добавка STP. Мешам и сипвам. Като свърши пак мешам. Може и да си внушавам, но ми се струва че работи малко по-меко мотора. Най-малкото нямам никакви проблеми със замръзване и палене в тези студове.

Напълно съм съгласен с dobrin. Мисля, че всички дизели с по стара технология от ПД са доста непридирчиви откъм гориво. Само ще вметна, че новият собственик на въпросния Форд сега го кара с промишлен газъол, олио и преработено двигателно масло ... изобщо каквото изпадне. Никакви проблеми .... малко повечко припушва.

Когато си купя ПД ще сипвам само алпин дизел, но докато карам дизел с роторна помпа - само туби и гаражни рафинерии :lol:


Потребителски аватар
kok12
Мнения: 640
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASZ
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kok12 » Пет 09 яну 2009 15:07


Когато си купя ПД ще сипвам само алпин дизел, но докато карам дизел с роторна помпа - само туби и гаражни рафинерии


Мислиш ли че е задължително само Алпин да слагаме на ПД


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 09 яну 2009 15:19


Не е естествено, но това е предпочитание на всеки. Какво лошо има да се сипва скъпо гориво? Всеки си преценява.
Иначе имам един познат, който мнооого разбира от дизели, дето се вика с това си изкарва хляба. Има БМВ 2002 common rail и познайте с какво го кара? С трансформаторно масло :wink:


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bobitur » Пет 09 яну 2009 16:16


Змачи с времето диз. гориво от жълто става по-тъмно жълто, минава през червено, докато не стигне до черно. Имам наблюдения по тоя въпрос защото и аз карам от туби. Да стане черна нафтата трябва да са минали поне 5 години. Имах един такъв случай с черна нафта с Пежо 605, 2.5 ТДИ, едвам качих прохода Шипка, няма мощност и малко пуши ама се кара и няма проблем за Двг- то. Така че сипвайте на постарите печки смело ама за ПД, или коман-а умната и с мярка(някакво съотношение с по малко черна нафта).
Обичам когато печката не ме удря в джоба за скъпо гориво. :lol:


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пет 09 яну 2009 16:17


Благодаря за изказаните мнения.
Опасенията ми са свързани главно със запазването на качествата на дизела за по-дълъг интервал от време. Цветът на горивото не е от особено значение :lol: Щом има такива показателни случаи, то няма от какво да се притеснявам :) Горивото се съхранява в туби от минерална вода, които са добре затворени и без досег с пряка слънчева светлина.
The^Maniac написа:Тя темата отива на другаде, но все пак да споделя...

Какво лошо има - стига да сме полезни един на друг :idea: Аз все още не съм опитвал тази "манджа" с добавянето на масло или бензин към горивото...

Последна промяна от buller на Пет 09 яну 2009 16:21, променено общо 1 път.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта