Има ли някакви негативни последици за качеството на дизеловото гориво при продължителното му съхранение в туби? Наливал съм гориво, което лично съм пълнил на бензиностанция и което е съхранявано повече от 5 месеца на тъмно и хладно място. Единствената промяна, която видях бе цветът на горивото - от светло жълто бе преминало в тъмно жълто. За вървенето - никаква разлика.
Имате ли лични впечатления или познания за това дали има някакви последици върху горивото и какви са подходящите условия за съхранение?
Продължително съхранение на дизелово гориво?
- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Преди карах един Форд 1.6Д и бях намерил една нафта на дядо ми (бил е тракторист), която беше стояла в един варел около 15 год. Беше черна. Отупах към 200л с Форда и нищо му нямаше. Сега голфа го карам само с нафта от туби, които седят в мазето и се случва да се позастоят по няколко месеца. Изобщо не мисля, че е проблем.
- Plehi
- Мнения: 838
- Регистриран на: Нед 20 май 2007 21:07
- Автомобил: Passat B8 T4 Touareg W140
- Двигател:
- Местоположение: София
The^Maniac написа:Преди карах един Форд 1.6Д и бях намерил една нафта на дядо ми (бил е тракторист), която беше стояла в един варел около 15 год. Беше черна. Отупах към 200л с Форда и нищо му нямаше. Сега голфа го карам само с нафта от туби, които седят в мазето и се случва да се позастоят по няколко месеца. Изобщо не мисля, че е проблем.
Подобен случай


Само трябва да я наливаш с хубава цедка и ако има парафин да слагаш добавки против замръзване! Казвам го щото и аз ходя до бензиностанциите слагам по 200-300 литра в туби и после ги държа в мазето! Няма нищо срамно да взимаш нафта на черно ако имаш възможност.... Идеята е че и много близък човек да тия дава винаги има вода вътре(Щото все пак и той трябва да печели) Просто слагай добавки против замръзване( по 7-8 лв. за 70литра резервоар на лукойл) и няма да имаш грижи!
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Трябва да се внимава доста при по капризните PD и common rail. Иначе за по-старите дизели няма проблем, особено за предкамерните. Все пак, много важно е в какво точно се съхранява горивото. Не знам до каква степен нафтата оказва влияние на обикновените бутилки от минерална вода, или на пластмасата на тубите, но при съхранение в метарен варел едва ли има проблем. Пък и според мен 5 месеца не е чак толкова дълъг период.
- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Тя темата отива на другаде, но все пак да споделя.
Сега колата я карам със следната манджа - на 100 литра нафта сипвам 5 литра бензин, 1 литър двутактово масло и едно шише добавка STP. Мешам и сипвам. Като свърши пак мешам. Може и да си внушавам, но ми се струва че работи малко по-меко мотора. Най-малкото нямам никакви проблеми със замръзване и палене в тези студове.
Напълно съм съгласен с dobrin. Мисля, че всички дизели с по стара технология от ПД са доста непридирчиви откъм гориво. Само ще вметна, че новият собственик на въпросния Форд сега го кара с промишлен газъол, олио и преработено двигателно масло ... изобщо каквото изпадне. Никакви проблеми .... малко повечко припушва.
Когато си купя ПД ще сипвам само алпин дизел, но докато карам дизел с роторна помпа - само туби и гаражни рафинерии
Сега колата я карам със следната манджа - на 100 литра нафта сипвам 5 литра бензин, 1 литър двутактово масло и едно шише добавка STP. Мешам и сипвам. Като свърши пак мешам. Може и да си внушавам, но ми се струва че работи малко по-меко мотора. Най-малкото нямам никакви проблеми със замръзване и палене в тези студове.
Напълно съм съгласен с dobrin. Мисля, че всички дизели с по стара технология от ПД са доста непридирчиви откъм гориво. Само ще вметна, че новият собственик на въпросния Форд сега го кара с промишлен газъол, олио и преработено двигателно масло ... изобщо каквото изпадне. Никакви проблеми .... малко повечко припушва.
Когато си купя ПД ще сипвам само алпин дизел, но докато карам дизел с роторна помпа - само туби и гаражни рафинерии

- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Змачи с времето диз. гориво от жълто става по-тъмно жълто, минава през червено, докато не стигне до черно. Имам наблюдения по тоя въпрос защото и аз карам от туби. Да стане черна нафтата трябва да са минали поне 5 години. Имах един такъв случай с черна нафта с Пежо 605, 2.5 ТДИ, едвам качих прохода Шипка, няма мощност и малко пуши ама се кара и няма проблем за Двг- то. Така че сипвайте на постарите печки смело ама за ПД, или коман-а умната и с мярка(някакво съотношение с по малко черна нафта).
Обичам когато печката не ме удря в джоба за скъпо гориво.
Обичам когато печката не ме удря в джоба за скъпо гориво.

- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Благодаря за изказаните мнения.
Опасенията ми са свързани главно със запазването на качествата на дизела за по-дълъг интервал от време. Цветът на горивото не е от особено значение
Щом има такива показателни случаи, то няма от какво да се притеснявам
Горивото се съхранява в туби от минерална вода, които са добре затворени и без досег с пряка слънчева светлина.
Какво лошо има - стига да сме полезни един на друг
Аз все още не съм опитвал тази "манджа" с добавянето на масло или бензин към горивото...
Опасенията ми са свързани главно със запазването на качествата на дизела за по-дълъг интервал от време. Цветът на горивото не е от особено значение


The^Maniac написа:Тя темата отива на другаде, но все пак да споделя...
Какво лошо има - стига да сме полезни един на друг

Последна промяна от buller на Пет 09 яну 2009 16:21, променено общо 1 път.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта