Двигателя е AAZ. Днес му смених ангренажния ремък, но като го прекарам на белега на маховика и сложа щифта на помпата разпределителния вал стои леко изместен и номога да сложа законтрящата шина.
Опитах се да развия болта на ангренажното колело на разпределителния вал, но не успях, а и честно казано не напъвах много.
Интересувам ме дали самото колело има шпонка или е само на конус, понеже ако е със шпонка няма да може да се регулира, но ако е само на конус ще мога да го регулирам точно да си дойде на белезите.
Също така къде да задържа контра за да развия болта и мога ли да рачитам само на ремъка да ми държи контра.
Надявам се да съм обяснил добре и да сте ме разбрали какво питам.
Въпрос за ангренажното колело на разпределителния вал.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
развиваш болта на разпределителния вал той е на конус
с нещо като център изчукваш зъбното колело има една дупчица в осмовата биеш да излезне резък удар и изкача
нагласяваш маховика точно на бележката
слагаш шината отзад на прореза на разпределителния плътно и едновременно опира в хоризонталния ръб на главата
и тогава нанизваш ремъка успоредно с зъбноо колело на вала и внимаваш за бележката на зъбното колело на нафтовата помпа
опъваш с екцентричния лагер ремъка и тогава затегаш болта на зъбното колело на вала.
с нещо като център изчукваш зъбното колело има една дупчица в осмовата биеш да излезне резък удар и изкача
нагласяваш маховика точно на бележката
слагаш шината отзад на прореза на разпределителния плътно и едновременно опира в хоризонталния ръб на главата
и тогава нанизваш ремъка успоредно с зъбноо колело на вала и внимаваш за бележката на зъбното колело на нафтовата помпа
опъваш с екцентричния лагер ремъка и тогава затегаш болта на зъбното колело на вала.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
milenski_77 написа:Мога да използвам шината за контра, но все пак главата е алуминиева и се притеснявам да не я нарани като напъвам да развия болта.
така съм правил и аз - шината за контра.....по принцип аз не свалям зъбното колело но по трудно се вкарва ремъка и в твоя случай на несъответсвие е наложително избиване на колелото .
в никакъв случаи новия ремък не го използвай за контра
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
kiko946 написа:milenski_77 написа:Мога да използвам шината за контра, но все пак главата е алуминиева и се притеснявам да не я нарани като напъвам да развия болта.
така съм правил и аз - шината за контра.....по принцип аз не свалям зъбното колело но по трудно се вкарва ремъка и в твоя случай на несъответсвие е наложително избиване на колелото .
Ок ясно е вече.
Аз ремъка вече съм го сложил, така че само трябва да отхлабя колелото и да го прекарам на белези и после да го стегна.
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
и да ти кажа как определям хлабината на ремъка....изфорсирвам двигателя и в момент на успокояване на мотора трябва рамъка малко да вибрира ....ако не вибрира за мен според мойте разбирания е много натегнат.
i oще нещо да имаш пред вид , при загрет двигател ремъка става по опънат (от разширението на метала) ако си сложил на студено.
i oще нещо да имаш пред вид , при загрет двигател ремъка става по опънат (от разширението на метала) ако си сложил на студено.
Последна промяна от kiko946 на Съб 10 яну 2009 22:07, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
ЗА лепилото....не съм чувал да има развиване-разхлабване болта на разпределителния вал.....но има случай на развиване на болта зъбното колело към koляновиа вал.....искам да споделя нещо от мойта практика: -когато за първи път сменявах ремъка - ангренажния ,,след като отвих четирите (с шестограм ), болта които прикрепват шайбата към зъбното клело тя не се отдели от зъбното колело (тъи като много плътно влизат едно в друго а можеби и от дългата работа и хващането на ръжда) и от незнание отвих и централния болт захващ - прилепващ зъбното колело към коляновия вал....по некое време мина един мой комшия , стар дизелджия и като разбра кво съм направил хвана както ги бях свалил комплект чукна по средата с чук и зъбното колело се отдели от шайбата.....това го споделям защото видях майстор да допуска същата грешка.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Въпрос за ангренажното колело на разпределителния вал.
Колеги всичко мина успешно.
Първо да кажа че и моята демпферна шайба не искаше да излезе но след бая чукане от тук от там излезе накрая. Засега не е превъртяла, но гумата и е понапукана.
Ангренажното колело го свалих и сложих успешно, но май го притегнах малко повечко, тъй като в последствие открих че трябва да се затегне с усилие 45 Nm, аз го затегнах някъде с около 130 Nm. и лепили против саморазвиване съм му сложил средна якост.
Първо да кажа че и моята демпферна шайба не искаше да излезе но след бая чукане от тук от там излезе накрая. Засега не е превъртяла, но гумата и е понапукана.
Ангренажното колело го свалих и сложих успешно, но май го притегнах малко повечко, тъй като в последствие открих че трябва да се затегне с усилие 45 Nm, аз го затегнах някъде с около 130 Nm. и лепили против саморазвиване съм му сложил средна якост.
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: Въпрос за ангренажното колело на разпределителния вал.
milenski_77 написа:Двигателя е AAZ. Днес му смених ангренажния ремък, но като го прекарам на белега на маховика и сложа щифта на помпата разпределителния вал стои леко изместен и номога да сложа законтрящата шина.
колега сега като четъ кво си писал ..можеше да нагласиш маховика на бележката ...разпределителния вал нагласяваш със шината плътно в прореза и помпата е допустимо малко да се измести , защото и без това после и се проверява центровката и евентуално корегира аванса на помпата. ако се установи ,че помпата много трябва да се върти ...отхлабва се ремъка и един зъб на помпата се измества v зависимост от това дали трябва да се увеличи или намали аванса на помпата...става дума за посоката на въртене....аванса се увеличава срещу посоката на въртене и обратното.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Въпрос за ангренажното колело на разпределителния вал.
Проблема беше че при нагласен маховик на белега, разпределителния вал не беше на белега(абе то разминаването беше малко и можеше така да си остане, но все пак всичко трябва да е като по книга).А помпата според мен е добре, виж дюзите май не са, но и по този проблем се работи.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 74 госта