Колеги кажете при вас как стоят нещата, карам Bora 1,9TDI PD, и ми прави впечатление че дори и при доста ниски температури под нулата
индикатора за подгряване на свещите много бързо загасва ~ 5s, нормално ли е това. Имам Citroen AX дизел, и там доста време подгрява при първоначален старт
Време за подгряване на свещи
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Време за подгряване на свещи
Колега нормално е.
Сравняваш две различни технологии.
При двигателите с директно впръскване при положителни температури дори не подгряват свещите, докато при предкамерните дизели винаги си подгряват, само времето е различно.
Сравняваш две различни технологии.
При двигателите с директно впръскване при положителни температури дори не подгряват свещите, докато при предкамерните дизели винаги си подгряват, само времето е различно.
- gomez
- Мнения: 1447
- Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Време за подгряване на свещи
Важното е да пали при ниски температури! Както ти каза колегата, технологията е подобрена.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Време за подгряване на свещи
milenski_77 написа:Колега нормално е.
Сравняваш две различни технологии.
При двигателите с директно впръскване при положителни температури дори не подгряват свещите, докато при предкамерните дизели винаги си подгряват, само времето е различно.
Ама не винаги подгряват - има връзка между температура на масло или охл. течност - поне при мен 1V е така

-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Време за подгряване на свещи
Да наистина не се уточних. При Фолксваген свещите на предкамерните двигатели не подгряват при топъл такъв, но пък при всички други дизели които съм карал си подгряват винаги, като времето само е различно.
Освен това пък и има свещи с различно време за подгряване. Чел съм за такива които подгряват за 2 секунди.
В крайна сметика ако си пали нормално какъв е проблема дали греят много, малко или изобщо.
Освен това пък и има свещи с различно време за подгряване. Чел съм за такива които подгряват за 2 секунди.
В крайна сметика ако си пали нормално какъв е проблема дали греят много, малко или изобщо.
- baciko
- Мнения: 76
- Регистриран на: Нед 28 дек 2008 22:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: SUOMI-FINLAND
Re: Време за подгряване на свещи
nmarinov написа:Колеги кажете при вас как стоят нещата, карам Bora 1,9TDI PD, и ми прави впечатление че дори и при доста ниски температури под нулата
индикатора за подгряване на свещите много бързо загасва ~ 5s, нормално ли е това. Имам Citroen AX дизел, и там доста време подгрява при първоначален старт
здр колега със същия двигател съм.до -10 и на мене барзо ми загасва,а под -10 малко свети кам 7,8 макцимум 10 секунди и тогава загасва.става вапрос за сутрин,като не е палена колата поне 8,10 часа.а ина4е като се запали един път после веднага ми загасва
Re: Време за подгряване на свещи
Топло - студено и при мен лампичката си изгасва за едно и също време. Пали на четвърт оборот.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Време за подгряване на свещи
Мисля че беше -5 градуса прага под който подгревните свещи реално работят и помагат... над тая темп индикатора светва за 2-3сек, само символично. Поне така знам за АХФ и него подобните мотори.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Време за подгряване на свещи
Не е -5, а 5 градуса по-скоро.
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Време за подгряване на свещи
и да допълня температурата на включване на свещите се настройва с ваг ком
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Време за подгряване на свещи
dobromirski написа:Лампата за подгряване и действителното подграване на свещите имат доста малко общи неща. Всъщност , лампата свети само тогава когато колата Ви "казва", че е нужно да изчакате малко преди да запалите. В действителност подгряването спира няколко секунди след като изгасне лампата и то само ако НЕ СТЕ ЗАПАЛИЛИ. Ако двигателят е заработил , подгряването продължава още няколко минути (в зависимост от температурата на самият двигател), като се спира при обороти над 2500. При колите с ЕЛЕКТРОННО реле за подгряване, напрежението се редуцира на около 70% след изгасване на лампата за подгряване, защото иначе бързо дават фира![]()
А температурата при която се включват реално свещите е около +20'С

Re: Време за подгряване на свещи
Колега аз съм с ATJ мотор ПД и моите свещи съм ги тествал с пробна лампа. Значи при температура над +4 градуса при даване на контакт лампата за подгрев светва за около 1-2 сек. но в този момент ток към свещите не отива! Съответно те не подгряват! НО... завъртиш ли на стартер свещите започват да греят и греенето продължава 2 мин. след като си запалил или до 2500 оборота на мотора. Това е така нареченият ДОПЪЛНИТЕЛЕН подгрев !!! При температура под +4 градуса освен допълнителния подгрев се включва и така нареченият ПРЕДВАРИТЕЛЕН подгрев веднага след завъртане на клуча в положение контакт. Предварителния подгрев при мен се включва заедно с лампата и се изклиучва секунда след като тя изгасне. Разликата във времето в което е вклиучен предварителния подгрев при температура +3 или при -15 е около три секунди! Значи ако при температура около 0 градуса лампата ти свети около 2 сек. при -15 ще ти свети около 5-6 сек. Или с други думи казано тези мотори палят като бензинови и при много ниски температури за разлика от предкамерните дизели които при -15 трябва да подгряват поне 20сек.
Това е. Успех
Това е. Успех
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Време за подгряване на свещи

Само едно уточнение. По описанието което чета, ти си с елетронно реле за подгряване, което седи до ЕЦУ-то под чистачките 038 907 281 А (С). Подгревните свещи са различни (твойте са по-нискоомни и почти веднага достигат максимална температура, а за да не изгорят , 2 секунди след "запалването" им , тока се редуцура на 70%) и за това времената са ти такива. При колите с механично реле (над педала на съединителят - 357 911 253)свещите са обикновенни, лампата се държи по приблизително същият начин, но действителните времена са малко по различни.
Но всичко е описано абсолютно точно.

- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Време за подгряване на свещи
Dobromirski написа:Но всичко е описано абсолютно точно.
Както беше писал колегата Андонов :
"Екология братче какво да го правиш"
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта