Здравейте, колеги, преди време бях пускал една тема за смяна на съединител.... но оттогава се чудя.
колата е пасат 1.9 ТДИ 110 к.с., 1999г. и по време на една лятна почивка, при изкачване на кален и много стръмен път, задържах доста на полусъединител за да не буксувам и той се "запали" и пребуксува.....
оттогава не съм имал никакви проблеми- колата си върви, не буксува, но съединителя отделя много височко... почти на края. Няма тракане, придръсване или трудно превключване на предавки.....
четох доста по форума и останах с впечатление, че повечето хора, които сменят съединител обикновено не остават доволни от качеството на "новите" чаркове, пък и комплектите са доста скъпички.....
Въпросът ми е:
1. Как да си диагностицирам най-добре дали трябва да си подменя съединителя, или просто да си карам спокойно засега....?
2. Задължително ли е при смяна на съединител, да се смени и маховика......?
3. На всички пасати, като моя ли, съединителя е демпферен....?
Благодаря предварително!
Съединител за Б5
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Съб 02 фев 2008 22:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
1. Включваш на скорост (втора, трета), дърпаш ръчната (може и на някой бордюр да подпреш колело за по-сигурно), и плавно отпускаш съединителя при работещ двигател. Ако се затормози и угасне - съединителя ти е наред и можеш още да караш.
2. Не, но е желателно.
3. Да, на всички (освен ако някой преди теб не е искал да мине тънко и да е сменил комплект с "недемпферен").
Имай предвид, че всички Пасат-и като твоя отделят горе, но нямат проблем със съединителя. Дори и да смениш всичко, пак ще отделя горе. Не знам постоянно ли са, или от време на време програмите на официалните вносители за замяна на части - оставяш си твоя съединител (условието е да е "оригинален" - т.е. на VAG), и вземаш нов, на доста по-ниска цена.
Специално при теб проблема, мисля, се е появил от това че си прегрял съединителя и затова е буксувал. След това са се изчистили остатъците от това по диска и няма проблем.
2. Не, но е желателно.
3. Да, на всички (освен ако някой преди теб не е искал да мине тънко и да е сменил комплект с "недемпферен").
Имай предвид, че всички Пасат-и като твоя отделят горе, но нямат проблем със съединителя. Дори и да смениш всичко, пак ще отделя горе. Не знам постоянно ли са, или от време на време програмите на официалните вносители за замяна на части - оставяш си твоя съединител (условието е да е "оригинален" - т.е. на VAG), и вземаш нов, на доста по-ниска цена.
Специално при теб проблема, мисля, се е появил от това че си прегрял съединителя и затова е буксувал. След това са се изчистили остатъците от това по диска и няма проблем.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Проблема е че е прегрял притискателният диск.
След като е изстинал и всичко се е оправило, но е въпрос на време и стил на каране кога ще почне постоянно да буксува.
Едно време само ладите и москвичите караха докато им свърши феродовия диск. Всички западни им умира притискателя(а феродовия е около 60-70% износен).
След като е изстинал и всичко се е оправило, но е въпрос на време и стил на каране кога ще почне постоянно да буксува.
Едно време само ладите и москвичите караха докато им свърши феродовия диск. Всички западни им умира притискателя(а феродовия е около 60-70% износен).
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Съб 02 фев 2008 22:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Съединител за Б5
Направих теста с ръчната, който ми препоръчахте и колата го "издържа"....
Дори при леко подаване на газ на втора предавка, колата си изгасна и не пребуксува.....
Да разбирам ли иначе, че има голяма вероятност да се прецака първо притискателя и по този начин съединителя да издъхне изведнъж, без да буксува....? няма ли начин и това да се провери?

Дори при леко подаване на газ на втора предавка, колата си изгасна и не пребуксува.....
Да разбирам ли иначе, че има голяма вероятност да се прецака първо притискателя и по този начин съединителя да издъхне изведнъж, без да буксува....? няма ли начин и това да се провери?
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Съединител за Б5
Да, именно така "умират" в повечето случаи съединителите. Имай предвид, че когато тръгнеш да сменяш съединителя, може да се наложи да сменяш и демпферния маховик, което е доста сериозен разход. Ако сложиш недемпферен или оставиш разбития стар демпферен рискуваш скоростната кутия, което си е почти равносилно на "светване на лампа за нова кола", както казва един приятел.
Re:
gr_kanev написа:... Не знам постоянно ли са, или от време на време програмите на официалните вносители за замяна на части - оставяш си твоя съединител (условието е да е "оригинален" - т.е. на VAG), и вземаш нов, на доста по-ниска цена.
....
Програмата е постоянна.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 49 госта