Колеги имам Пасат Б4 1.9 ТДИ 1З, и както съм го взел и смених консумативите, за около 6000 км. съм долял около 2 литра масло МОТУЛ 4100 10/40. някой позапознаит ми казаха, че това може да е и от самото масло защоот било много тънко за джигател на 200000 + км. , а други ми казаха че това е от търбото коеот смучи от маслото и трябва да се изолира нещо.Ако някой е имал същия проблем моля да помогне.
Благодаря предварително

1.9 TDI 1Z пипа доста масло
- karlos_racing
- Мнения: 13
- Регистриран на: Вто 11 мар 2008 16:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Според мен няма смисъл.Ако турбината си дава налягане и няма шумове от нея по-добре да не се пипа.Както знаете в книжките си пише, че консумацията може да стигне до 1л на 1000км.
Имаме няколко коли(фв) тд/тди и всички са си омаслени около турбото.Коя нагорява литър на 7000-8000, коя литър на 4000-5000км...
Минали са доста километри и досега проблем не е имало.
На една колите Пасат Б3 1.9ТД вече на 400000км рециклирахме турбото , там семеринги ли каквото се сменят за 300лв във Варна Унитех нещо си беше.И то само защото му направихме основен ремонт на мотора, та решихме всичко комплект да си се направи, въпреки че шум или липса на налягане от турбото не е имало.Първите 10000-15000км масло около турбото нямаше, после пак си се появи както си беше преди ремонта на турбината, така че според мен няма смисъл.
Мой познат си направи рециклиране на турбината на 1Z.Файда кой знае каква нямаше мисля, поне така той ми каза...
Така, че карайте си смело, и не си търсете зорлем проблеми
П.С
При мен винаги колата е горяла около литър на 5000км(карам с 5В40 пълна синтетика) като разхода може да идва и от турбото и от мотора, нито съм пипал гумички на клапани - нищичко, нямам и намерение, при положение че мотора пали от четвърт оборот, топъл-студен, върви изключително добре, и дава много нисък разход.Така, че да се разбутва мотор с добри параметри заради консумацията на масло която дори се вписва в заводската книжка не ми се струва разумно.
П.П.С
Виж ако маслото почне да се покачва тогава не е добре
Имаме няколко коли(фв) тд/тди и всички са си омаслени около турбото.Коя нагорява литър на 7000-8000, коя литър на 4000-5000км...
Минали са доста километри и досега проблем не е имало.
На една колите Пасат Б3 1.9ТД вече на 400000км рециклирахме турбото , там семеринги ли каквото се сменят за 300лв във Варна Унитех нещо си беше.И то само защото му направихме основен ремонт на мотора, та решихме всичко комплект да си се направи, въпреки че шум или липса на налягане от турбото не е имало.Първите 10000-15000км масло около турбото нямаше, после пак си се появи както си беше преди ремонта на турбината, така че според мен няма смисъл.
Мой познат си направи рециклиране на турбината на 1Z.Файда кой знае каква нямаше мисля, поне така той ми каза...
Така, че карайте си смело, и не си търсете зорлем проблеми
П.С
При мен винаги колата е горяла около литър на 5000км(карам с 5В40 пълна синтетика) като разхода може да идва и от турбото и от мотора, нито съм пипал гумички на клапани - нищичко, нямам и намерение, при положение че мотора пали от четвърт оборот, топъл-студен, върви изключително добре, и дава много нисък разход.Така, че да се разбутва мотор с добри параметри заради консумацията на масло която дори се вписва в заводската книжка не ми се струва разумно.
П.П.С
Виж ако маслото почне да се покачва тогава не е добре

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Wasteland много си прав ,ама мисля че 2 литра на 6000 км. излизат вече извън нещата който говориш.Щото при тоя разход на масло се си мисля че може един щаслив ден да се стигне до "горене на масло" ама от тва дето не можеш го спреш мотора ,или най-малкото да се изяде оста на турбината и лопатките.Ся друга е темата че горенето може да е от мотора.Иначе по мой наблюзения 1З-а ми хапваше по половин литър,че и малко отгоре 10В40 на 10к километра/на корлкото го сменях/.
- karlos_racing
- Мнения: 13
- Регистриран на: Вто 11 мар 2008 16:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Колеги благодаря ви за бързите отговори. Явно ще трябва да ракарам колата на стенд са се измерят всички параметри на двигател и турбо и да се види има ли смисъл да се прави нещо.
П.С. Знае ли някой какво налягане трябва да прави турбото за този двигател и колко трябва да е компресията, тъй като аз нямам никакави сервизни документи за този двигател.
П.С. Знае ли някой какво налягане трябва да прави турбото за този двигател и колко трябва да е компресията, тъй като аз нямам никакави сервизни документи за този двигател.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Ползвай търсачката-има много инфо.Иначе накратко :турбо на 3та с натисната газ трябва да държи стабилно 1800-1900 единици/0.8-0.9 атмосфери/-като ако не ги държи може просто да има нужда от регулировка
,компресията от завода я дават 32 ,а долна граница висля беше 25 като е много важно да няма голяма разлика между цилиндрите
Тези неща обаче няма да ти кажат нищо конкретно за причината за азгуба на масло


Тези неща обаче няма да ти кажат нищо конкретно за причината за азгуба на масло

- karlos_racing
- Мнения: 13
- Регистриран на: Вто 11 мар 2008 16:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
- karlos_racing
- Мнения: 13
- Регистриран на: Вто 11 мар 2008 16:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
suspect79 написа:колега и аз съм с 1Z мотор и моят си лапа около 2,5 до 3л. на 10 000км. но колата ми варви перфектно,нямам омасления около турбото и някой хора(на които аз имам доверие)ми казаха просто да си карам и доливам.Все пак колицата ми на 200 000+ км.Ти си решаваш.
Аз като гледам ти няма смисъл да сменяш масло!Днес литър, утре литър...все с ново си караш

- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Всеки казва колко масло му гори колата, но никой не казва как я кара.(и не всеки си знае реалните километри)
Аз съм готов (на тези дето им горят около 0.5л на 10к) да им докарам разхода над 1л.
Едно е да се кроти колата около 120км/ч, друго е все да е на ръчка.
Та в тази посока няма смисъл да се спори кой колко гори.
Всичко е ОТНОСИТЕЛНО.
Що ли и чисто новите коли на ВАГ при яко каране прехвърлят 1л на 15к.?(за сега комън рейла се държи прилично от към разход на масло)
п.с.нека няма сега ама..моята е нова и не гори и т.н.
Аз съм готов (на тези дето им горят около 0.5л на 10к) да им докарам разхода над 1л.
Едно е да се кроти колата около 120км/ч, друго е все да е на ръчка.
Та в тази посока няма смисъл да се спори кой колко гори.
Всичко е ОТНОСИТЕЛНО.
Що ли и чисто новите коли на ВАГ при яко каране прехвърлят 1л на 15к.?(за сега комън рейла се държи прилично от към разход на масло)
п.с.нека няма сега ама..моята е нова и не гори и т.н.
