Значи когато е студена колата си пали добре,но като е топла пали с повече въртене,кажете какви са възможните проблеми?
Благодаря!
1.9 ТДИ 110 коня е

Проблем с палене на Г4
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=13137&sid=46288d3f1669ff282161c1a789201832
Колеги отклонихте се от темата
А като казах темата ; Колега вземи от някого нов акумулатор за проба и тогава търси други варианти.
Колеги отклонихте се от темата

А като казах темата ; Колега вземи от някого нов акумулатор за проба и тогава търси други варианти.
- uBO_1
- Мнения: 141
- Регистриран на: Пон 01 сеп 2008 19:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Проблем с палене на Г4
Vw_TDI написа:Значи когато е студена колата си пали добре,но като е топла пали с повече въртене,кажете какви са възможните проблеми?
Благодаря!
1.9 ТДИ 110 коня е
И моя Голф беше така и се оправи с чип..
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
и за да не е напълно безполезна темата благодарение на шепа кожудери ето обяснението за проблема.
Лайте колко искате, важното е че нито някой го е правил нито го е писал преди. Достатъчно колеги се убедиха в това нещо.
Здравейте,
мнозина колеги притежатели на ТДИ мотори се оплакват от труден старт когато мотора е загрял добре. Най-силно изразено е при ТДИ моторите с мощност 110 конски сили (1.9 ТДИ ASV AFN AHF и т.н.) но често се среща също при Помпа дюза както и при 2.5 ТДИ моторите.
Принципно много майстори съветват да сме смени акомулатора и да се ремонтира стартера с което положението значително се подобрява но като цяло проблема не се решава.
Някои хора оправят проблема с топлото палене като прекодират с VAG-COM колата да е на автоматични скорости (въпреки че автомобила е с ръчни) и товага пали чудесно. За съжаление при много модели се получават странични ефекти , вибраций, грешки в ЕКУто както и по лоши реакций на мотора. Това се дължи на факта че картите записани в чипа на ЕКУто отговарящи за горивоподаването и работата на мотор с ръчни скорости и същите карти на проектирани за автоматика са различни . (в един и същи файл има карти за ръчни скорости и за автоматик и чрез VAG COM се посочва по коя половина от файла да с еръководи мотора)
Проблемът се крие в грешка (малко пресилено казано) на софтуера или по точно в картите отговарящи за горивоподаването при старт на мотора.
В тази картинка е показана картата отговаряща за горивоподаването по време на старт на мотора при моята кола. (това е оригналната непроменяна карта) Моторът е AFN 1.9 ТДИ 110 коня 97ма година ръчни скорости.
Снимката показва таблица със стойности. Цифрите в таблицата са милиграми впръскано гориво. вертикалата са градуси по целзий а хоризонталата са обороти на двигателя.
Можем да го разчетем така.
Например при минус 29,7 градуса (почти минус 30) и при 250 оборота на двигателя се впръскват 48.8 милиграма гориво за да запали.
При 15 градуса и 250 оборота на двигателя са вече 28.8 милиграма.
Така се изразява количеството впръскано гориво като функция от температурата и оборотите на двигателя.
Като завърти стартера на автомобила ,моторът развива обороти в зависимост от силата на акомулатора и състояниетона стартера.
Ако например стартера или акомулатора са зле двигателя развива някъде към 200-250 оборота в минута.
При 250 оборота в минута казахме че при 15 градуса впръсканото гориво е 28,8 милиграма. Тоест завърташ впръсква се гориво и пали от РАЗ. (това е добрият и лесен студн старт)
Ако погледнем обаче отново таблицата се вижда че при 70 градуса по целзий и 250 оборота впръсканото гориво е 0 милиграма !!! Тоест стартера върти обаче гориво не се подава и затова неще да пали .
При топъл мотор при повечето собственици на ТДИ ситуацията е такава, че при подаване на контакт стартера върти и набира скорост и едва когато прескочи 250 оборота се подава гориво и мотора пали. Ако акомулатора е добър и стартера е Топтоп то тогава двигателя набира много бързо обороти по високи от 250 и затова проблем с паленето почти не се усеща! (затова повечето смятат че решението е нов акомулатор)
Ако стойностите в таблицата където всичко е нула се прменят с други (примерно 20 милиграма) то тогава проблема с топлото палене изчезва мигновенно.
Тези стойности могат да се променят САМО със смяна на чипа и не е възможно да бъдат повлияни от ВАГ КОМ или каквото и да било.
Същата карта от файла но в сектора отговарящ за автоматична скоростна кутия изглежда по съвсем друг начин. Гориво се подава навсякъде и това е причината заради която след кодиране към автоматични скорости паленето се оправя (защото при старт се ползва друга таблица без нули ). С други думи VW са решили да програмират старта на мотор с ръчни скорости и на мотор с автоматични различно . (сигурно щото автоматика само със старттер се пали и не става с бутане
)
Пак повтарям че ако мотор с ръчни скорости се прекодира да ползва карите на мотор с автоматични може да се появят много странични ефекти (главно при по новите модели) За съжаление това се поражда от факта че горивоподаването при автоматика по време на работа (при каране на колата) също е малко по различно от това на кола с ръчни скорости.
За съжаление оправянето на този проблем с паленето по начина който аз описах (и предлагам) е сравнително скъп (чипове програмиране презапояване или обд-туинг) и не си заслужава да с еправи само заради паленето. За това най-вече си струва да се направи при слагането на чиптунинг (при който се променя цялото горивоподаване) Също така трябва да се знае че чип само от определени производители могат да оправят проблема (тоест зависи от човека който е правил чипа) затова не трябва да се очаква че първия майстор с чип за 50 кинта ще го оправи.
Надявам се вече да е ясно.
Лайте колко искате, важното е че нито някой го е правил нито го е писал преди. Достатъчно колеги се убедиха в това нещо.
Здравейте,
мнозина колеги притежатели на ТДИ мотори се оплакват от труден старт когато мотора е загрял добре. Най-силно изразено е при ТДИ моторите с мощност 110 конски сили (1.9 ТДИ ASV AFN AHF и т.н.) но често се среща също при Помпа дюза както и при 2.5 ТДИ моторите.
Принципно много майстори съветват да сме смени акомулатора и да се ремонтира стартера с което положението значително се подобрява но като цяло проблема не се решава.
Някои хора оправят проблема с топлото палене като прекодират с VAG-COM колата да е на автоматични скорости (въпреки че автомобила е с ръчни) и товага пали чудесно. За съжаление при много модели се получават странични ефекти , вибраций, грешки в ЕКУто както и по лоши реакций на мотора. Това се дължи на факта че картите записани в чипа на ЕКУто отговарящи за горивоподаването и работата на мотор с ръчни скорости и същите карти на проектирани за автоматика са различни . (в един и същи файл има карти за ръчни скорости и за автоматик и чрез VAG COM се посочва по коя половина от файла да с еръководи мотора)
Проблемът се крие в грешка (малко пресилено казано) на софтуера или по точно в картите отговарящи за горивоподаването при старт на мотора.
В тази картинка е показана картата отговаряща за горивоподаването по време на старт на мотора при моята кола. (това е оригналната непроменяна карта) Моторът е AFN 1.9 ТДИ 110 коня 97ма година ръчни скорости.

Снимката показва таблица със стойности. Цифрите в таблицата са милиграми впръскано гориво. вертикалата са градуси по целзий а хоризонталата са обороти на двигателя.
Можем да го разчетем така.
Например при минус 29,7 градуса (почти минус 30) и при 250 оборота на двигателя се впръскват 48.8 милиграма гориво за да запали.
При 15 градуса и 250 оборота на двигателя са вече 28.8 милиграма.
Така се изразява количеството впръскано гориво като функция от температурата и оборотите на двигателя.
Като завърти стартера на автомобила ,моторът развива обороти в зависимост от силата на акомулатора и състояниетона стартера.
Ако например стартера или акомулатора са зле двигателя развива някъде към 200-250 оборота в минута.
При 250 оборота в минута казахме че при 15 градуса впръсканото гориво е 28,8 милиграма. Тоест завърташ впръсква се гориво и пали от РАЗ. (това е добрият и лесен студн старт)
Ако погледнем обаче отново таблицата се вижда че при 70 градуса по целзий и 250 оборота впръсканото гориво е 0 милиграма !!! Тоест стартера върти обаче гориво не се подава и затова неще да пали .
При топъл мотор при повечето собственици на ТДИ ситуацията е такава, че при подаване на контакт стартера върти и набира скорост и едва когато прескочи 250 оборота се подава гориво и мотора пали. Ако акомулатора е добър и стартера е Топтоп то тогава двигателя набира много бързо обороти по високи от 250 и затова проблем с паленето почти не се усеща! (затова повечето смятат че решението е нов акомулатор)
Ако стойностите в таблицата където всичко е нула се прменят с други (примерно 20 милиграма) то тогава проблема с топлото палене изчезва мигновенно.
Тези стойности могат да се променят САМО със смяна на чипа и не е възможно да бъдат повлияни от ВАГ КОМ или каквото и да било.
Същата карта от файла но в сектора отговарящ за автоматична скоростна кутия изглежда по съвсем друг начин. Гориво се подава навсякъде и това е причината заради която след кодиране към автоматични скорости паленето се оправя (защото при старт се ползва друга таблица без нули ). С други думи VW са решили да програмират старта на мотор с ръчни скорости и на мотор с автоматични различно . (сигурно щото автоматика само със старттер се пали и не става с бутане

Пак повтарям че ако мотор с ръчни скорости се прекодира да ползва карите на мотор с автоматични може да се появят много странични ефекти (главно при по новите модели) За съжаление това се поражда от факта че горивоподаването при автоматика по време на работа (при каране на колата) също е малко по различно от това на кола с ръчни скорости.
За съжаление оправянето на този проблем с паленето по начина който аз описах (и предлагам) е сравнително скъп (чипове програмиране презапояване или обд-туинг) и не си заслужава да с еправи само заради паленето. За това най-вече си струва да се направи при слагането на чиптунинг (при който се променя цялото горивоподаване) Също така трябва да се знае че чип само от определени производители могат да оправят проблема (тоест зависи от човека който е правил чипа) затова не трябва да се очаква че първия майстор с чип за 50 кинта ще го оправи.
Надявам се вече да е ясно.
Последна промяна от Brezel на Вто 04 ное 2008 18:54, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с палене на Г4
Все пак проблема се решава по логичиния начин, вапълно подкрепям Брезел и неговите чипове, но по-добре е първо да се оправи хардуера. Много колеги задаваха риторичния въпрос: Как е палела като нова без проблеми? Всъщност износванията са в помпата и стартера. Преди година се занимавах с електронния блок на моята кола, защото имах проблеми със студения старт, с топлия не съм имал.
Постигнах доста голям напредък, но пробвах и кодирането за автоматичини скорости да видя разликата. След това се замислих и решх, че няма начин да не се постигне такъв ефект и с нормална кодировка с настройки на електронния блок. Продължваше да ме вълнува предимно студения старт, но забелязах, че колата почна и топла да пали от четвърт и то по начин наподобяващ все
едно, че е кодирана без страничните ефекти. След това помогнах на още няколко човека с този проблем и си палят лесно вече. Сетих се за тази тема понеже днеска един Голф 4 почна да пали доста по-лесно, може би трябваше да запиша клипче, но вече беше готов когато се сетих. Като дойде въртеше към 5 секунди преди да реагира, а сега най-много от половин оборот.
Постигнах доста голям напредък, но пробвах и кодирането за автоматичини скорости да видя разликата. След това се замислих и решх, че няма начин да не се постигне такъв ефект и с нормална кодировка с настройки на електронния блок. Продължваше да ме вълнува предимно студения старт, но забелязах, че колата почна и топла да пали от четвърт и то по начин наподобяващ все
едно, че е кодирана без страничните ефекти. След това помогнах на още няколко човека с този проблем и си палят лесно вече. Сетих се за тази тема понеже днеска един Голф 4 почна да пали доста по-лесно, може би трябваше да запиша клипче, но вече беше готов когато се сетих. Като дойде въртеше към 5 секунди преди да реагира, а сега най-много от половин оборот.
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
Re: Проблем с палене на Г4
а иното сьживил си една отдавн умряла тема да се фалиш
така и нищо не си показьл
ето ти нагледна темичка да се учиш
viewtopic.php?f=24&t=122453&p=1536020&hilit=%D1%82%D0%BE%D0%BF%D1%8C%D0%BB+%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82#p1536020
така и нищо не си показьл
ето ти нагледна темичка да се учиш
viewtopic.php?f=24&t=122453&p=1536020&hilit=%D1%82%D0%BE%D0%BF%D1%8C%D0%BB+%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82#p1536020
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с палене на Г4
kombito-tdi написа:а иното сьживил си една отдавн умряла тема да се фалиш
така и нищо не си показьл
ето ти нагледна темичка да се учиш
viewtopic.php?f=24&t=122453&p=1536020&hilit=%D1%82%D0%BE%D0%BF%D1%8C%D0%BB+%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82#p1536020


- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с палене на Г4
следващата профилактика и 5 дена няма да стигнат за да ви изчистят меренето на п...ите.като сте толкова добри нека се намесят колегите и пишат за вас в отдел сервизи.темата уж беше разчистена...
- dani_94
- Мнения: 704
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Проблем с палене на Г4
Zinoto написа:научи помпите vp37, тогава си прави реклама...
А ти разбираш ли ги тези VP37 с излишното гориво отгоре??? А ремонтирал ли си VP44???
Бате, съвет от мен... Това че знаеш някои тънкости при VP37 с излишното гориво отзад, не си мисли че си открил топлата вода, че си ударил с гъз в тавана и че можеш да направиш нещо с дизелов агрегат, освен да му ръчкаш по ел. помпата...
Ако си премълчаваш, ще изглеждаш доста по интелигентно, гарантирам ти го...
Успех и на теб, а и на всички колеги...
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с палене на Г4
Поне не се налага да оправям топлия старт по "три начина" както тоя дето си мери... и също не може да прави нищо с vp44 освен да я гледа като голям камък, а това с мълченето се отнася повече за теб, макар и да са изтрили сигурно темите от времето, когато се сдоби с Ауди ТДИ какви въпроси задаваше. Аз поне цял живот дизели карам и съм на ТИ с тях доста преди да се появат такива с директно впръскване при леките коли.
- dani_94
- Мнения: 704
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Проблем с палене на Г4
dani_94 написа:Zinoto написа:научи помпите vp37, тогава си прави реклама...
А ти разбираш ли ги тези VP37 с излишното гориво отгоре??? А ремонтирал ли си VP44???
Бате, съвет от мен... Това че знаеш някои тънкости при VP37 с излишното гориво отзад, не си мисли че си открил топлата вода, че си ударил с гъз в тавана и че можеш да направиш нещо с дизелов агрегат, освен да му ръчкаш по ел. помпата...
Ако си премълчаваш, ще изглеждаш доста по интелигентно, гарантирам ти го...
Успех и на теб, а и на всички колеги...
Кой, от кога кара и се занимава с дизели, не се стреми ти да преценяваш, а кажи кой ти даваше съвети на лични как да си оправиш твоята кошница???
А колко умни дюзи отремонтира, бате???
Нали ти казах да си замълчиш, много по-малко ще се излагаш...


