Здравейте колеги.Преди една седмица си сжалих джигатела за шлаиф на главата и смяна на съединител днес доиде времето за слагането и зацепването на ангренажа.направих сичко както си знам и "трябва" ,тръгнах да въртя чу се само едно завуртане едвам едвам ,ако може да се нарече завъртане и спря.Повече и не съм го мъчил.Гледах белезите сичко и видях,че беше мръднал и неискше да се завърти джигатела като го врътнах от ролката на коляновия.Явно беше одарило някои клапан.Та въпросами е може ли нещо да му е станало на двигателчето и как да го зацепа тоя ремък заедно с разпределителя и помпата.Метода по които го правя е следния:
1 .нагласям цепката на разпределителя успоредно на главата.
2.прекарвам маховика на белега.
3.слагам ангренажа
4 стягам болтовете на разпределителя помпата и този на оптягаштата.
завъртам леко шаибата на коляновия вал и пак опира .????????????
Дайте някаква идея и метод по които да го направя явно някаде нещо бъркам но незнам какво.Бензинки съм зацепвал и нямам такива проблеми ,но това ГНП незнам просто какво да го направя.Шаибата на разпределителя и на ГНП-то съм си я белязал осхте преди свалянето и пак си ги слагам така....................
Зацепване на ангренажен ремък!!!!
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Зацепване на ангренажен ремък!!!!
Я махни разпределитленият , и виж коляновият дали се върти ?
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: Зацепване на ангренажен ремък!!!!
kолега сигурен ли си в белега на маховика? и компенсира ли с по дебела гарнитура заради шлаифа?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Зацепване на ангренажен ремък!!!!
Racer написа:Здравейте колеги.Преди една седмица си сжалих джигатела за шлаиф на главата и смяна на съединител днес доиде времето за слагането и зацепването на ангренажа.направих сичко както си знам и "трябва" ,тръгнах да въртя чу се само едно завуртане едвам едвам ,ако може да се нарече завъртане и спря.Повече и не съм го мъчил.Гледах белезите сичко и видях,че беше мръднал и неискше да се завърти джигатела като го врътнах от ролката на коляновия.Явно беше одарило някои клапан.Та въпросами е може ли нещо да му е станало на двигателчето и как да го зацепа тоя ремък заедно с разпределителя и помпата.Метода по които го правя е следния:
1 .нагласям цепката на разпределителя успоредно на главата.
2.прекарвам маховика на белега.
3.слагам ангренажа
4 стягам болтовете на разпределителя помпата и този на оптягаштата.
завъртам леко шаибата на коляновия вал и пак опира .????????????
Дайте някаква идея и метод по които да го направя явно някаде нещо бъркам но незнам какво.Бензинки съм зацепвал и нямам такива проблеми ,но това ГНП незнам просто какво да го направя.Шаибата на разпределителя и на ГНП-то съм си я белязал осхте преди свалянето и пак си ги слагам така....................
По т.1-може да има 2 такива положения,дали си на вярното?.И да си белязал колелото на р.вал,то няма шпонка,т.е.не е "вързано" твърдо с положението на вала.Изтегли си документация от руския сайт,има подробно описание на SB и 1Y
Re: Зацепване на ангренажен ремък!!!!
За гарнитурата си сложих пак такава за 2-ри ремонт ,казахами ,че нямало проблеми ,и че може и с тази.
А за разпределителя го бележа като гърбиците на 1-ви цилиндър са нагоре а на 4-ти надоло.
Днеска ще пробвам да сваля разпределителя и да врътна да вида ,но се съмнявам да опират в клапаните.
А откаде да си изтегля тази документация.....?
А за разпределителя го бележа като гърбиците на 1-ви цилиндър са нагоре а на 4-ти надоло.
Днеска ще пробвам да сваля разпределителя и да врътна да вида ,но се съмнявам да опират в клапаните.
А откаде да си изтегля тази документация.....?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Зацепване на ангренажен ремък!!!!
Порови например тука:
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02
Re: Зацепване на ангренажен ремък!!!!
Колега тука нищо ненамирам за моя двигател.Има само за бензинки.....


- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: Зацепване на ангренажен ремък!!!!
kolega, както описваш процедурата по сглобяване немаш грешка...много ечудно коя е причината.
и преди да запаля аз винаги превъртам два оборота на ръка
и преди да запаля аз винаги превъртам два оборота на ръка
Re: Зацепване на ангренажен ремък!!!!
Сега пак я мъчих .Нагласих сичко тръгнах да върта доло коляновия и пак затяга.Пробвах и процедурата ,като махн ах разпределителя и врътвам коляновия един оборот направих ,нормално си е сичко.Не е от гарнитурата в такъв случаи.Ако беше по тънка мисля ,че пак трябваше да опира в клапаните.Проблема ми е ,че като наглася сичко оптягам ремъка и като завъртя шаибата на коляновия пак е много хлабав.А тои трябва да се върти заедно с шайбата.Има свободен ход,и можеби затова неиска.Как да го оптегна .....
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Зацепване на ангренажен ремък!!!!
Когато оптягаш, бъди сигурен , че ремъка е изънат от"дясната" си страна и белезите са си по местата.
Нещо друго обаче не ми се връзва. Когато си на белези , коляновит е в ГМТ,тоест буталото по-нагоре от това няма накъде да иде. Ако нещо ще опира , то вече да е опряло. Когато разпределителният е на "белег" , успяваш ли да подминеш ГМТ ?
И напиши за каква кола иде реч.
Нещо друго обаче не ми се връзва. Когато си на белези , коляновит е в ГМТ,тоест буталото по-нагоре от това няма накъде да иде. Ако нещо ще опира , то вече да е опряло. Когато разпределителният е на "белег" , успяваш ли да подминеш ГМТ ?
И напиши за каква кола иде реч.
Re: Зацепване на ангренажен ремък!!!!
Начи досега го мъчих.Неиска и неиска.Белега отстрани го прекарвам да доиде на 0-Та
горе разпределителя си е центрован ,сложил съм му едно желязце да държи контра на цепката отстрани слагам ролката оптягам и стягам болта на разпределителя.Върта направа половин оборот даже и толко няма и затегне.Колата е Голф 2 GTD!!!!!!
горе разпределителя си е центрован ,сложил съм му едно желязце да държи контра на цепката отстрани слагам ролката оптягам и стягам болта на разпределителя.Върта направа половин оборот даже и толко няма и затегне.Колата е Голф 2 GTD!!!!!!
Re: Зацепване на ангренажен ремък!!!!
Когато оптягаш, бъди сигурен , че ремъка е изънат от"дясната" си страна и белезите са си по местата.
Нещо друго обаче не ми се връзва. Когато си на белези , коляновит е в ГМТ,тоест буталото по-нагоре от това няма накъде да иде. Ако нещо ще опира , то вече да е опряло. Когато разпределителният е на "белег" , успяваш ли да подминеш ГМТ ?
Самоче аз го прекарвам на ГМТ ,когато ремъкът е разкачен от шайбата на разпределителния нагласям всички белези и тогава слагам ремъка......
Нещо друго обаче не ми се връзва. Когато си на белези , коляновит е в ГМТ,тоест буталото по-нагоре от това няма накъде да иде. Ако нещо ще опира , то вече да е опряло. Когато разпределителният е на "белег" , успяваш ли да подминеш ГМТ ?
Самоче аз го прекарвам на ГМТ ,когато ремъкът е разкачен от шайбата на разпределителния нагласям всички белези и тогава слагам ремъка......
Re: Зацепване на ангренажен ремък!!!!
Колеги дайте съвети ,Нека по знаещите се включат да подпомогнат.Някаде нещо бъркам но немога да зацепа просто.Нещо изпускам , няма начин иначе .
- disela
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 14:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Зацепване на ангренажен ремък!!!!
Така както си свалил капака на клапаните - клапаните на първи цилиндър трябва да са затворени, т.е гърбиците на разпределителя да не ги натискат.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта