Помощ AAZ губи мощност

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот ShoGo_GTI » Пет 03 апр 2009 17:23


Колеги проблема е следния:
от скоро време пасата (B4 1.9TD AAZ) взе да харчи повече и помпата взе да се омаслява с нафта. Казаха ми, че се е спукала мембранката която е отгоре на помпата (която когато турбото надуе и тя избутва едно бутало надоло) и от там съответно от страни от предвидения отвор ми тече нафта.
Изображение
която е тук вътре
Днес имах малко свободно време и го отворих за да извадя мембранката и да скоча до магазина за да си купя нова мембранка (моята деиствително беше спукана на 2 места). Нова мембранка не купих днес но си поръчах и си сложих моята на мястото, обаче колата сега няма никакъв мъгел :(
Другото което забелязах е, че турбото се чува много особено. сякаш духа вятър в смисъл като става течение, не както повечето сме свикнали да чуваме как "свири"

Моля дайте съвет. колата изобщо не върви а утре трябва да пътувам извън града.




Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот ShoGo_GTI » Пет 03 апр 2009 18:52


Преди малко пак ме заяде и отидох да прегледам пак закоето се сетя и всичко изглежда наред. когато го изфорсирам на място се вижда как EGR-а отваря и затваря и как клапана на турбото също сработва.
Имам чувството че турбината не надува :(

Помагайте, че ще полудея вече.. 1ва докрая едва едва 2-ра оства на 30км/ч и едва след 50 метра почва едва едва да ускорява. сега е бетер от атмосверен дизел :(


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот dobrin » Пет 03 апр 2009 21:40


Я виж какво си забравил да закачиш. Турбинката духа напразно, бяга налягането от някъде...


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот ShoGo_GTI » Пет 03 апр 2009 21:51


Работата е, че нищо (маркучи или кабели) несъм разкачал, само развих 4те болта на капачето и го сложих на капака на разпределеителния вал и извадих мембранката с буталото и отидох до магазина и след като се върнах ги сложих както си бяха. Възможно ли е по някаква случайност EGR-а да се е прецакал и да е останал по такъв начин отворен, че това налягане което прави турбината да минава от там в изпускателния колектор?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот dobrin » Пет 03 апр 2009 21:52


ЕГР-а не може да остане толкова отворен, че да е причина за това, което описваш ...


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот ShoGo_GTI » Пет 03 апр 2009 22:20


ако пробвам утре да му махна тръбичката за вакума за да не работи дали ще има някакъв ефект?


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот ShoGo_GTI » Пон 06 апр 2009 22:21


А нормално ли е когато стисна маркуча между турбото и колектора и подам газ за се изфорсира мотора да глъхне и да се разтриса, още малко да изгасне.
Спорен мен според мен е нормално когато подам газ турбината да го издуе обратно до нормалната му форна и да стане поне твърд.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот kiko946 » Сря 08 апр 2009 14:30


Lov4o написа:А нормално ли е когато стисна маркуча между турбото и колектора и подам газ за се изфорсира мотора да глъхне и да се разтриса, още малко да изгасне.
Спорен мен според мен е нормално когато подам газ турбината да го издуе обратно до нормалната му форна и да стане поне твърд.



при мен се издува дори и яко даго стискам


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот kiko946 » Сря 08 апр 2009 14:36


dobrin написа:ЕГР-а не може да остане толкова отворен, че да е причина за това, което описваш ...


до сега не знаех ,че ААЗ има ЕГР и къде се намира


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот ShoGo_GTI » Чет 09 апр 2009 7:19


колеги от помпата излезе май, най накрая след почти седмица мъки вчера взе и да се омазнява стабилно и се предадох и отидох на майстор и понеделник ще свалям помпа и ще нося за пълна профилактика.
Очаквайте развитие по темата към вторник.


пп. има ли някакъв нормален или допустим ход в оста на турбината? След изчитането на повече от 90% от темите тука почнах да мисля и за турбо. При мен хода на оста е по-малко от 1мм - незначителен е.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот bobitur » Чет 09 апр 2009 8:24


Lov4o написа:колеги от помпата излезе май, най накрая след почти седмица мъки вчера взе и да се омазнява стабилно и се предадох и отидох на майстор и понеделник ще свалям помпа и ще нося за пълна профилактика.
Очаквайте развитие по темата към вторник.


пп. има ли някакъв нормален или допустим ход в оста на турбината? След изчитането на повече от 90% от темите тука почнах да мисля и за турбо. При мен хода на оста е по-малко от 1мм - незначителен е.

Ако е омаслено около перките и имаш поне малък луфт в тях(особено аксиален) и турбината ще е за профилактика.

Последна промяна от bobitur на Чет 09 апр 2009 11:18, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот ShoGo_GTI » Чет 09 апр 2009 8:45


ами че беше омаслено беше ама това го отдавам на факта, че в тръбата преди турбото (от филтъра до турбото) влиза и тръбата за маслените изпарения от картера) и от там е маслено, но не беше фрапантно чак да тече масло.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот kombito-tdi » Чет 09 апр 2009 13:22


колега виж как си слиьил буталцето за което се завива мембраната
тои е конусен и ако го завьрташ наляво или надясно променя допьлнителното впрьскано гориво когато надуе турбината
това е пьрвобитен мап
погледни как е конуса и забрави да сваляш помпата


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот ShoGo_GTI » Чет 09 апр 2009 16:38


това, че съм го разместил - разместил съм го. че не го знам сега как да го наместя не го знам, но и помпата си тече. немисля, че една пълна профилактика на помпата и вреди ;)

Последна промяна от ShoGo_GTI на Чет 09 апр 2009 22:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Re: Помощ AAZ губи мощност

Мнениеот kombito-tdi » Чет 09 апр 2009 22:30


щом тече си е друга бира
успех



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта