Пасат 1.8 Т - 1.9 ТДИ 131к.с - Въпроси за поддръжка

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
The ReD One
Мнения: 147
Регистриран на: Сря 01 юни 2005 9:47
Автомобил: Passat B7 4 motion Golf Plus tsi
Двигател:
Местоположение: София

Пасат 1.8 Т - 1.9 ТДИ 131к.с - Въпроси за поддръжка

Мнениеот The ReD One » Чет 02 апр 2009 7:38


Здравейте колеги,
Двоумя се между два пасата 2003г. - дизел 131 и бензин 150. Искам да подчертя, че не искам да започвам голяма дискусия относно това кое е за предпочитане по принцип. Интересуват ме конкретно някои въпроси относно поддръжка, резервни части и обслужване. До колкото знам на дизелата освните по скъпи неща, които са консуматив и се сменят са - демферен маховик + съденител, помпа дюза и турбо. На бензина турбото и неизвестното за мен е какъв е маховика - демферен или не? Дгугото - каква е разликата в като цени в обслужването - тоест голяма ли е, което значи че е от значение или пък малка и маловажна. Относно вървежа - и двата автомобила вида автомобила съм карал и ми харесват, за мен е без значение. Знам че бензина харчи малко повече но това не е проблем.
Ако някой от колегите се сеща за нещо друго, което не е за пренебрегване моля да сподели :D
Благодаря предварително
Поздрави
Анатоли




Потребителски аватар
rosy
Вечен БАН
Мнения: 2055
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат 1.8 Т - 1.9 ТДИ 131к.с - Въпроси за поддръжка

Мнениеот rosy » Чет 02 апр 2009 8:40


Срещу около хилядарка на година ще си я поддържаш перфектно.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат 1.8 Т - 1.9 ТДИ 131к.с - Въпроси за поддръжка

Мнениеот morfei1 » Чет 02 апр 2009 9:15


131к.с

Турбо - около 1500лв.
Съединител комплект - около 1200лв.
Длюза 1бр. - около 1300лв.


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пасат 1.8 Т - 1.9 ТДИ 131к.с - Въпроси за поддръжка

Мнениеот sashot » Чет 02 апр 2009 13:14


The ReD One написа: Знам че бензина харчи малко повече но това не е проблем.


На градско това "малко" е доста. Дано не е проблем наистина.
Обслужването на дизела по принцип е по-скъпо, но той е и по-надежден и с по-голям ресурс.

Ако вземеш дизела, а той ще е помпа-дюза, запомни: НИКАКВИ КОМПРОМИСИ С ГОРИВОТО И МАСЛОТО!!!
Бензинката, доколкото знам не е толкова претенциозна в това отношение.


Потребителски аватар
The ReD One
Мнения: 147
Регистриран на: Сря 01 юни 2005 9:47
Автомобил: Passat B7 4 motion Golf Plus tsi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат 1.8 Т - 1.9 ТДИ 131к.с - Въпроси за поддръжка

Мнениеот The ReD One » Пет 03 апр 2009 12:11


Благодаря за отговорите, колеги!
Единственото което не ми стана ясно е - какъв е маховика/съединителя/ на 1.8 Т??? / но след като темата ми бе преместена в дизел агрегати, едва ли някой ще ми отговори :banghead: /


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пасат 1.8 Т - 1.9 ТДИ 131к.с - Въпроси за поддръжка

Мнениеот vw16v » Пет 03 апр 2009 12:58


Демпферен е маховика и на 1.8 Т.Намират се и комплекти съединител с маховик по около 600 лв.,има възможност за смяна с нормален маховик.Имай предвид,че ако си смениш навреме съединителя преди да се е износил докрая и да задере,не е нужно да се сменя маховика ,а без маховика цената на съединителя е под 300 лв.,т.е. колкото на Г3.Друг възможен проблем на бензиновия е дросела ,около 700 лв.,но това е нищо пред цената на четирите дюзи,като и в двата случаи важи,че не е задължително да са развалени. Това за ресурса,което го е написал един дизелист по-горе е вярно по принцип,само че вашият дизелов ресурс е вече почти отнет от предния собственик в чужбина,тъй като все пак винаги водите поне с едни 100 хил. км.пред бензинов автомобил на сходни години,но пък верно си е тръпка да си с 2-3 л. надолу от бенца ,особено и ако не си любител на ръчкането на скорости.Все пак ако не те бърка разхода ,няма да сгрешиш с 1.8Т. :D


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Пасат 1.8 Т - 1.9 ТДИ 131к.с - Въпроси за поддръжка

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 03 апр 2009 13:47


При ТДИ-то имаш голям въртящ момент и смотаните ПД който съксват с "непретенциозния и евтин за поддръжка дизел".При 1.8Т имаш доста добър въртещ момент за бензинова кола ,по-лека поддръжка ,дооста по-висок разход макар ,че и тук пореди турбото и 20 клапана е перфектен за бензинова.Плюса е ,че на тоя мотор перфектно му ляга един гадов инжекцион.На твое място бих гледал и двата варината като към цената на бензина ще прибавя 1500 лева за ГИ и ще сравнявам тогава.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта