Правилна посока на обтягане ролка ангренаж-мотор 1Y?Решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Правилна посока на обтягане ролка ангренаж-мотор 1Y?Решено

Мнениеот emo-gar » Пон 04 май 2009 10:13


Разрових с търсачката,но такава подробност не открих.
Ето какъв е случая:Смених ангренажен ремък+ролка,белези и обтягане-всичко в идеален ред.Мотора работи нормално,НО ми направи впечатление изместване на ремъка към мотора-на края на зъбните колелета,ограничава го само борда на обтягащата ролка.Също така ми направи впечатление някакво "шикалкавене"-биене на новата ролка(MEYLE),на старата съм гледал-няма такова нещо.
Та за съвет моля:дали правилно обтягам-обратно на Ч.С.?.И дали това "биене" на ролката(виждам го като поне 0.5мм) е резултат на обтягане или просто поредния фалшификат?И трето,ако сменя отново ролката,удачно ли е да задържа ремъка в опънато състояние и само да сменя ролката,без да повтарям цялата процедура с капака и шайбите(таман нова гарнитура турих)

Последна промяна от emo-gar на Пон 04 май 2009 18:02, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
sno
Мнения: 247
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 20:53
Автомобил: Голф 4
Двигател:

Re: Правилна посока на обтягане ролка ангренаж-мотор 1Y?

Мнениеот sno » Пон 04 май 2009 11:38


да не е имало някаква ограничаваща шаиба или пък новата ролка да е различна и да седи по-навътре ремъка?


Потребителски аватар
martin4o_mom4e
Мнения: 376
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
Автомобил: VW Golf II
Двигател: PF 1988
Местоположение: Пазарджик

Re: Правилна посока на обтягане ролка ангренаж-мотор 1Y?

Мнениеот martin4o_mom4e » Пон 04 май 2009 11:48


Ем колега за смяната на ролката си разхлабваш ремака и си е сменяш и после си гледаш белезите за центровката и всичко е ок. Няма нужда да отваряш капака на главата.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Правилна посока на обтягане ролка ангренаж-мотор 1Y?

Мнениеот emo-gar » Пон 04 май 2009 17:56


Случаят е изяснен-менте ролка,сменена с INA.След измерване с шублер се видя следното:1.Челото,което ляга на блока идва "по-ниско" с около 0.9-1мм спрямо реборда (вътрешния) на ролката.2.Ширината на канала е с около 0,5мм по-голяма от тази при свалената(работила безупречно)ролка-това позволява по-голям диапазон на местене на ремъка.
Общо двете разлики могат да дадат около 1,5мм възможност за изместване на ремъка,в случая-навътре(към мотора).Относно установеното "биене",по-новата(INA) от ..другата нова(MEYLE) :banghead: ,просто спи.
Нема да раздувам какъв зор брах да сменя само ролките,без да спазвам цялата процедура(капаци,аретация на р.вал..и т.н.).На помощника му се удължиха със сантиметър пръстите докато държеше ремъка в постоянно опънато положение,а аз изнизвах ролката и ремъка -това е рискова операция,не препоръчвам да се прави на сама глава!
P.S.Ролката този път натягах в посока по Ч.С.-така е показано за бензинките,за дизела не виждам разлика,старата беше така,аз се подведох по "руснаците"-някаква тема в която се показваше обратна посока.Честно,не съм сигурен къде е истината,но така всичко спи,ремъка е в центъра на шайбите
И май ще се търси нова демпферна шайба,старата е с напукана гума,за сега се виждат цени от 65$-400$,поликлинова,външния диаметър го мерих-грубо 162мм,май са еднакви на AAZ



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 59 госта