Разрових с търсачката,но такава подробност не открих.
Ето какъв е случая:Смених ангренажен ремък+ролка,белези и обтягане-всичко в идеален ред.Мотора работи нормално,НО ми направи впечатление изместване на ремъка към мотора-на края на зъбните колелета,ограничава го само борда на обтягащата ролка.Също така ми направи впечатление някакво "шикалкавене"-биене на новата ролка(MEYLE),на старата съм гледал-няма такова нещо.
Та за съвет моля:дали правилно обтягам-обратно на Ч.С.?.И дали това "биене" на ролката(виждам го като поне 0.5мм) е резултат на обтягане или просто поредния фалшификат?И трето,ако сменя отново ролката,удачно ли е да задържа ремъка в опънато състояние и само да сменя ролката,без да повтарям цялата процедура с капака и шайбите(таман нова гарнитура турих)



Правилна посока на обтягане ролка ангренаж-мотор 1Y?Решено
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Правилна посока на обтягане ролка ангренаж-мотор 1Y?Решено
Последна промяна от emo-gar на Пон 04 май 2009 18:02, променено общо 1 път.
Re: Правилна посока на обтягане ролка ангренаж-мотор 1Y?
да не е имало някаква ограничаваща шаиба или пък новата ролка да е различна и да седи по-навътре ремъка?
- martin4o_mom4e
- Мнения: 376
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Пазарджик
Re: Правилна посока на обтягане ролка ангренаж-мотор 1Y?
Ем колега за смяната на ролката си разхлабваш ремака и си е сменяш и после си гледаш белезите за центровката и всичко е ок. Няма нужда да отваряш капака на главата.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Правилна посока на обтягане ролка ангренаж-мотор 1Y?
Случаят е изяснен-менте ролка,сменена с INA.След измерване с шублер се видя следното:1.Челото,което ляга на блока идва "по-ниско" с около 0.9-1мм спрямо реборда (вътрешния) на ролката.2.Ширината на канала е с около 0,5мм по-голяма от тази при свалената(работила безупречно)ролка-това позволява по-голям диапазон на местене на ремъка.
Общо двете разлики могат да дадат около 1,5мм възможност за изместване на ремъка,в случая-навътре(към мотора).Относно установеното "биене",по-новата(INA) от ..другата нова(MEYLE)
,просто спи.
Нема да раздувам какъв зор брах да сменя само ролките,без да спазвам цялата процедура(капаци,аретация на р.вал..и т.н.).На помощника му се удължиха със сантиметър пръстите докато държеше ремъка в постоянно опънато положение,а аз изнизвах ролката и ремъка -това е рискова операция,не препоръчвам да се прави на сама глава!
P.S.Ролката този път натягах в посока по Ч.С.-така е показано за бензинките,за дизела не виждам разлика,старата беше така,аз се подведох по "руснаците"-някаква тема в която се показваше обратна посока.Честно,не съм сигурен къде е истината,но така всичко спи,ремъка е в центъра на шайбите
И май ще се търси нова демпферна шайба,старата е с напукана гума,за сега се виждат цени от 65$-400$,поликлинова,външния диаметър го мерих-грубо 162мм,май са еднакви на AAZ
Общо двете разлики могат да дадат около 1,5мм възможност за изместване на ремъка,в случая-навътре(към мотора).Относно установеното "биене",по-новата(INA) от ..другата нова(MEYLE)

Нема да раздувам какъв зор брах да сменя само ролките,без да спазвам цялата процедура(капаци,аретация на р.вал..и т.н.).На помощника му се удължиха със сантиметър пръстите докато държеше ремъка в постоянно опънато положение,а аз изнизвах ролката и ремъка -това е рискова операция,не препоръчвам да се прави на сама глава!
P.S.Ролката този път натягах в посока по Ч.С.-така е показано за бензинките,за дизела не виждам разлика,старата беше така,аз се подведох по "руснаците"-някаква тема в която се показваше обратна посока.Честно,не съм сигурен къде е истината,но така всичко спи,ремъка е в центъра на шайбите
И май ще се търси нова демпферна шайба,старата е с напукана гума,за сега се виждат цени от 65$-400$,поликлинова,външния диаметър го мерих-грубо 162мм,май са еднакви на AAZ
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 39 госта