



Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор
- zemon_C4455XP
- Мнения: 1171
- Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор
колеги питам само хората който карат коли с такъв мотор 1.9 ТДИ 131к.с.,колко км минавате с една смяна на масло и доливате ли и колко?
че аз до сега съм близо 13000 след смяна и съм долял около 700гр.

- audicabrio
- Мнения: 52
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 1:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- audicabrio
- Мнения: 52
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 1:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор
zemon_C4455XP написа:колеги питам само хората който карат коли с такъв мотор 1.9 ТДИ 131к.с.
- zemon_C4455XP
- Мнения: 1171
- Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- kok12
- Мнения: 640
- Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор
Я дайте да го видим тоя Long Life на Motul,че ми предстой смяна колеги. И все пак да е 505 01
Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор
5W40 505.01 се сменя на 15000 ~ 16000км. това по предписания от VW. Според проучвания направени от tdiclub.com, по честа смяна на маслото на мотори работещи с пълна синтетика, води до по-голямо износване на двигателя. Според тях, дори когато моторното масло е към края на живота си, износването на двигателя е по-малко спрямо това, което е след смяна на масло, през първите 2000 ~3000км. Те обясняват, че тези масла съдържат основно два вида добавки в тях. 1-ят вид са миещите добавки, които премахват отлаганията и налепите по двигателя, които се образуват от работата на мотора и от старото масло. 2-ят вид са тези, които предпазват мотора от триене (ако мога така да ги нарека), но тъй като те са едва 3% от количеството масло, е нужно по-голям пробег, за да сработят и да се наслоят по стените на мотора и всички триещи се елементи, след като 1-вите миещи добавки, са ги премахнали.
Просто казано: през пъвите 3000км. на ново масло, по-добре работят миещите добавки, след което тяхното действие постепенно намалява и се засилва действието на 2-рите добавки, които имат за цел да предпазват мотора от износване. Също така синтетичните масла съдържат и добавки, които неотрализират сярата в горивото.
В началото карах с Кастрол ТХТ 5W40 505.01 и се принудих да го сменя на 7500км. понеже според мен колата го гореше много. За тези километри, нивото на щеката падна на половина. Втората сменя заложих на Titan 5W40 Sypersyn 505.01. Вече съм минал 7500км с него и съм долял 100 грама.
Моят мотор също е ASZ
.
Longlife моторни масла се препоръчват за коли които са с variable survice intervals, не че има някаква голяма разлика в моторите, просто тези коли са снабдени с някакъв датчик, който следи какво е качеството на маслото (доколкото аз знам).
Просто казано: през пъвите 3000км. на ново масло, по-добре работят миещите добавки, след което тяхното действие постепенно намалява и се засилва действието на 2-рите добавки, които имат за цел да предпазват мотора от износване. Също така синтетичните масла съдържат и добавки, които неотрализират сярата в горивото.
В началото карах с Кастрол ТХТ 5W40 505.01 и се принудих да го сменя на 7500км. понеже според мен колата го гореше много. За тези километри, нивото на щеката падна на половина. Втората сменя заложих на Titan 5W40 Sypersyn 505.01. Вече съм минал 7500км с него и съм долял 100 грама.
Моят мотор също е ASZ

Longlife моторни масла се препоръчват за коли които са с variable survice intervals, не че има някаква голяма разлика в моторите, просто тези коли са снабдени с някакъв датчик, който следи какво е качеството на маслото (доколкото аз знам).
- longora
- Мнения: 2153
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор
Добре де .. аз карам с оригиналното масло на VW 0W30 и ми гори по литър на 10 000км което мисля че е нормално за ПД. Но колко време да карам с това масло. По принцип го сменям между 8000-10 000км. Как да процедирам за напред ?
Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор
longora написа:Добре де .. аз карам с оригиналното масло на VW 0W30 и ми гори по литър на 10 000км което мисля че е нормално за ПД. Но колко време да карам с това масло. По принцип го сменям между 8000-10 000км. Как да процедирам за напред ?
Само да ми обясниш логиката ти на избор на масло? Предполагам че си наясно че твоя мотор е за маслото 5W40 - 505.01? Аз те съветвам да си смениш маслото с 5W40 - 505.01 и да го сменяш на 15000км. като междувременно доливаш колкото е нужно.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта