


тресене при включен климатик-1Z
тресене при включен климатик-1Z
Здравейте, колеги. Затопли се и доде време за климатика. Духа доста добре (в смисъл студено), но се появява едно тресене в купето, намалят оборотите и си мисля да не би да има някакъв проблем. Ходих при познат, който зарежда климатици и неговото мнение е че всичко е ок. Но много ми интересно защо тресе така в купето. При вас как е?
- mltz
- Мнения: 69
- Регистриран на: Пон 05 май 2008 14:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево/Пловдив
Re: тресене при включен климатик-1Z
Здравей, колега.При мен се получи вибриране в купето от разбита перка.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: тресене при включен климатик-1Z
Какви са ти оборотите преди пускане на климатика? Ако са ниски, понеже те принципно падат малко при пускане, може да уцелват някакво положение на резонанс на двигателя, демек обороти, при които се получава това тресене. Но принципно разликата не би трябвало да е толкова голяма, за да има проблем. Нека запознатите с климатичната техника да споделят по-точно.
Re: тресене при включен климатик-1Z
благодаря ви колеги, за бързите отговори. Относно перката - има ли начин да я проверя дали е разбита или не? Можеш ли да ми кажеш как протичаше при тебе тресенето? При мен тресе на интервали - съвсем малки...
За оборотите не мога да кажа точно колко са, щото при мен е аналагово табло, а там нещата не са съвсем точни. Последния път като я закачах на компютър бяха 850-60, на таблото винаги ми показват около 950.
За оборотите не мога да кажа точно колко са, щото при мен е аналагово табло, а там нещата не са съвсем точни. Последния път като я закачах на компютър бяха 850-60, на таблото винаги ми показват около 950.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: тресене при включен климатик-1Z
850 при изключен климатик ли? Иначе перката просто трябва при изключен двигател да я хванеш и да се опиташ да я раздвижиш. Ще усетиш дали има по-осезаем луфт към остта.
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: тресене при включен климатик-1Z
веднага като цъкнеш ац ли почват вибрациите ? или като се включи перката ?
и при мен падат малко оборотите но чак пък да тресе, да нямаш разбит тампон на мотора ? като сменяш скорости подрита ли ти мотора ?
и при мен падат малко оборотите но чак пък да тресе, да нямаш разбит тампон на мотора ? като сменяш скорости подрита ли ти мотора ?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: тресене при включен климатик-1Z
При мен тресеше и леко пищеше заради оптяжната ролка при помпата след акто ми смениха ремъка.След 10к километри се опрай.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: тресене при включен климатик-1Z
100% е от падането на оборотите като зацепи компресора ! Пробвай като съвсееем леко подадеш газ дали изчезва тресенето и ако е така значи е до оборотите ,вече как да се оправи положението е друга тема !
Re: тресене при включен климатик-1Z
проблемът се появява малко след като цъкна копчето. И аз имах чувството, че е от перките. Но те изглеждат много добре и нямат кой знае какви луфтове, за да тресат. ОТносно оборотите ще проверя след малко.
Re: тресене при включен климатик-1Z
при увеличаване на оборотите вибрациите намалят! дали е възможно от заминал тампон да тресе и да се проявява само при натоварване от компресора?
- dani_94
- Мнения: 704
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: тресене при включен климатик-1Z
На 101% е от некачествен или повреден тампон, и аз залагам на този на скоростната... Ако го сменяваш, избери си марката лемфьодер за да не задаваш въпроси от този род с вибрацийте...
Re: тресене при включен климатик-1Z
dani_94 написа:На 101% е от некачествен или повреден тампон, и аз залагам на този на скоростната... Ако го сменяваш, избери си марката лемфьодер за да не задаваш въпроси от този род с вибрацийте...

- Leon777
- Мнения: 12
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: тресене при включен климатик-1Z
А при мен се променя шума на двигателя (започва да трака) когато включа климатроника. Това е 1,9 TDI Пасат В4 1Z. Възможно ли е този шум да е от натегнат ремък на алтернатора? Когато беше по-хладно нямаше такъв звук. Сега, когато стана горещо, започна тракането.
Re: тресене при включен климатик-1Z
тампоните при мен отпадат, поне засега не е от тях. Продължавам да се чудя от какво ще е това тресене. Има нещо обаче, което ми е любопитно. Онзи ден с Ваг-ком се опитахме да намалим кол-во впръскано гориво, и по едно време като намаляхме, се получи почти идентично тресене (нестабилна работа на мотора) с това, като включа климатика. Дали има нещо общо с едното и другото? Като включа климатика има ли нещо, което трябва да компенсира оборотите и горивото? Ако има и при мен това по някаква причина не работи, то си мисля, че е възможно това тресене точно от това да се появява - малко ков-во впръскано гориво + климатик = тресене!?
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: тресене при включен климатик-1Z
Здравей приятелю.Оборотите под 900 не са желателни поради простата причина,че това са така наречените 'КРИТИЧЕСКИ' обороти.Независимо дали ти подаваш газ на мотора или педала е свободен дори и на включена предавка-мотора винаги компенсира обороти по високи от критичните:в случая над 900.При теб дори,когато включваш различни консуматори е нормално да имаш спад в оборотите но веднага мотора компенсира тази загуба зашото в противен случаи остава в критични обороти-от своя страна когато мотора е вкритични обороти го има това тресене и вибрации;а от там монго голямо натоварване на коляно мотовилковия механизъм(виждали сме вече мотори тип-'мармалад'
).По горе колегите бяха написали опитай се да разбереш дали след включване на консуматор оборотите се компенсират отново до над 900,ако пък ли не търси причината.успех

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта