Здравейте колеги,на скоро станах собственик на vw golf 3 td, AAZ,в последствие ми казаха че колата ми е на малко по-високи обороти от колкото трябва приблизително 1000 на празен ход аз мислех че е нормално но явно не е, един познат ми показа че ми е откачено едно жило(скъсано) което се издърпва от някакъв клапан който работи с вакуум, клапана се включва при включване на климатика и увеличава оборотите, явно че предишния собственик на колата изкуствено е увеличил оборотите за да не гасне двигателя при включване на климатика.Не знам как се нарича този клапан, поне да знаех за да търся в търсачката ако е писано за него, но както и да е, демонтирах го за да удължавам жилото, после пак го монтирах но сега вече клапана се включва всеки път когато запаля колата, преди се включваше само когато включа климатика, наложи се пак да откача жилото, тръбичката която е към клапана дърпа постоянно явно проблема е от някаква машинка която създава този вакуум. Някой който разбира да каже къде е проблема, как да се оправи, мерси предварително.
на тази снимка е клапана
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=385502



След демонтаж една част, не работи както преди, помощ
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 16 дек 2008 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 16 дек 2008 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: След демонтаж една част, не работи както преди, помощ
аз пък да попитам на 1z, къде се намира този клапан. При мен като включа климатика, оборотите ми падат. Явно проблемът е свързан с подобен клапан, който обаче не работи и при мен.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 16 дек 2008 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: След демонтаж една част, не работи както преди, помощ
pivv написа:аз пък да попитам на 1z, къде се намира този клапан. При мен като включа климатика, оборотите ми падат. Явно проблемът е свързан с подобен клапан, който обаче не работи и при мен.
ако си видял снимката която съм сложил ще видиш че клапана е над дизеловата помпа, не ги разбирам много, но по това което съм чем мисля че при 1Z тази система трябва да се регулира електронно, все пак очаквам някой да ми даде информация по въпроса ми защото искам да оправя този проблем или поне да ми каже къде бих могъл да прочета за това
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 16 дек 2008 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: След демонтаж една част, не работи както преди, помощ
добре, а намали ли си оборотите каквито трябва да бъдат без климатик и с вкл клапан.нали смяташ , че предишния собственик ги е увеличил допълнително
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 16 дек 2008 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: След демонтаж една част, не работи както преди, помощ
ами не съм ги намалял, ама трябва май да опитам да видя какво ще стане
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 16 дек 2008 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: След демонтаж една част, не работи както преди, помощ
оправих нещата
Re: След демонтаж една част, не работи както преди, помощ
kostenurkite написа:оправих нещата
Ееее колега поне кажи как ги оправи за да видят и другите какво е решението на проблема.


- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: След демонтаж една част, не работи както преди, помощ
това е клапан който при студен двигател вдига оборотите, меко казано това е автоматичен(вакумен) авансор (обогатител, смукач), при студен двигател той трябва да ти издърпва лостчето от страни на помпата и да ти вдига оборотие на двигателя
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 16 дек 2008 18:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: След демонтаж една част, не работи както преди, помощ
danii написа:kostenurkite написа:оправих нещата
Ееее колега поне кажи как ги оправи за да видят и другите какво е решението на проблема.![]()
щом ще е интересно на колегите ето и процедурата:
инструменти и материали: http://www.snimka.bg/album.php?album_id=385502&pid=12939372
Режещи клещи, поялник, флюс,калай, парче стоманена проволка-10 см(може и да не се нарича така ама аз го отрязах от един от просторите за дрехи, който се скъса и остана да виси


Няма да обяснявам как се зачиства със флюс и как се запоява, предполагам всеки който е ходил в часовете по трудово знае.
Запоих проволката за жилото http://www.snimka.bg/album.php?album_id=385502&pid=12939388 и монтирах обратно клапана, прекарах удълженото вече жило през ухото на лостчето за увеличаване на оборотите и затегнах клемите накрая, сложих 2 за да спа спокойно. The end. http://www.snimka.bg/album.php?album_id=385502&pid=12939397
Вакумната система се оправя сама, когато се пусне климатика за по дълго време, не знам точно как става и не мога да обясня, но се оправи,с този клапан като пускаш климатика и колата качва оборотите с около 500 и поддържа нормалното ниво на свободен ход.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Sky_is_the_Limit и 63 госта