Въпрос за болтове за капака на клапаните..

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
itan75
Мнения: 123
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Въпрос за болтове за капака на клапаните..

Мнениеот itan75 » Сря 10 юни 2009 16:39


Моля,някой да ми помогне да намеря това мнение мисля беше като офтопик ли как да го нарека в някоя тема имаше един колега,който беше споменал и аз неправилно разбрах че му са се развили болтовете,които са отвътрешна страна на капака на клапаните и са паднали на клапани и разпределителен вал и е станало салата.Обърнах търсачката,нищо не намерих.Въпроса ми е защото оня ден на моята кола свалих капака на клапаните да сменя гарнитурата и като видях отвътрешна страна 7 седем болтчета 6(шест)милиметра държат една ламарина,която и аз лично незнам кой гений на инжинерната мисъл я е сложил и за какво е при положение,че ако се развият тези болтчета,които постоянно се обливат в топло масло и паднат падат точно върху разпределителния вал и клапаните,което после не ми е трудно да си представя какво ще стане с мотора.Лично аз от седемте болтчета трите се развиха на ръка :evil: .Умишлено няма да споменавам каква марка е колата,но не е Фолксваген.Единственото,което ми идва на ум за да се сложи тази тенекия е при въртенето на разпределителния вал капките масло да не се насочват към най-горната част на капака на клапаните,където е вентилационния отвор и така да се изхвърлят в атмосферата както е в моя случай,защото съм пуснал маркуча за вентилацията кат на старите Жигули навън,за да не ми цапотят всмукателния колектор въпреки,че за 15 х.км не ми е изгорила и грам масло кочинката.Все пак ако и момчето с въпросния Голф или Пасат беше да ми покаже коя тема беше,че живо ме интересува,а ако някой направи и снимка да видя и как на Голф е завита тази прословута ламарина цена няма да има :kissy:




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за болтове за капака на клапаните..

Мнениеот dobrin » Сря 10 юни 2009 22:09


Не се вкарвай в приключение. Върни си т.нар. ламаринка където си беше, затегни хубаво болтчетата, като преди това намериш с каква точно сила трябва да бъдат затегнати.
При Г2 на дизеловите 1.6 има такова нещо, но от пластмаса. При мен липсваше навремето, и докато не го сложих, капакът на клапаните ми беше постоянно омаслен, да не говорим, че след като го сложих, почна да гори по-малко масълце.


Потребителски аватар
itan75
Мнения: 123
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за болтове за капака на клапаните..

Мнениеот itan75 » Чет 11 юни 2009 17:20


dobrin написа:Не се вкарвай в приключение. Върни си т.нар. ламаринка където си беше, затегни хубаво болтчетата, като преди това намериш с каква точно сила трябва да бъдат затегнати.
При Г2 на дизеловите 1.6 има такова нещо, но от пластмаса. При мен липсваше навремето, и докато не го сложих, капакът на клапаните ми беше постоянно омаслен, да не говорим, че след като го сложих, почна да гори по-малко масълце.
Благодаря за мнението,но засега нека ламарината си стои в мазата-не смятам да я слагам.Както казах,някои от болтчетата бяха почти развити,а ако бяха паднали в мотора примерно докато бях в Гърция и там блокира,кво правя и аз незнам.За разхода на масло сигурно си прав,няма начин да не се увеличи,защото както казах вентилационния отвор е най-отгоре на капака на клапаните в задния ляв край и тази ламаринка,като е там се получава нещо като лабиринт за маслените капки да не влизат директно в отвора,но маслените пари свободно си преминават.Мисля няма общо капака да е омаслен,ако я няма ламарината,поне аз сложих старата гарнитура,която не беше толкова зле,но я намазах с червен силикон.Капчица масълце не съм видял вече 5х.км за по-нататък незнам.Лично аз съм готов да преглътна малко по-висок разход на масло,но предпочитам това пред блокаж примерно.Ти лично колега с колко ти се увеличи разхода на масло като я махна тази пластамаса? И все пак те моля понеже само ти взе участие,ако се сещаш къде точно беше това мнение ли,тема ли на този колега дето му бяха изпадали болчетата да ми дадеш съответния линк ще съм много благодарен :drunk


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Въпрос за болтове за капака на клапаните..

Мнениеот emo-gar » Съб 13 юни 2009 0:22


itan75,ето един линк за едни болтчета дето не си стоят на мястото(ма не е твоя случай,от друго място са)
viewtopic.php?t=22097&highlight=%EC%EE%F2%EE%F0+aft


Потребителски аватар
itan75
Мнения: 123
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за болтове за капака на клапаните..

Мнениеот itan75 » Съб 13 юни 2009 14:39


emo-gar написа:itan75,ето един линк за едни болтчета дето не си стоят на мястото(ма не е твоя случай,от друго място са)
viewtopic.php?t=22097&highlight=%EC%EE%F2%EE%F0+aft
Благодаря колега точно тази тема съм гледал,но не можах да я намеря.Ето наистина какво става като има много излишни неща по мотора,затова нека мойта ламарина на капака на клапаните си стои заедно с БОЛТОВЕТЕ :evil: захвърлена в мазето.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта