
За проверка изправността на въпросната ролка , сваляте пистовият ремък и РЯЗКО развъртате шайбата на генератора в ДВЕТЕ посоки. В едната посока (обратно на тази на която го върти ремъка) шайбата трябва да преплъзва и ротора на генератора почти да не се завърта. Най лесно се установява като разклатите силно ролаката наляво /надясно , а генератора трябва да си се върти в едната посокоа.
За да установите дали ролката Ви е инерционна , е достатъчно да видите дали вътре е "куха" и се напипава гайката на остта на генератора , или има пластмасова равна капачка , която като махнете и напипвате един отвор със ситен шлиц. Вторият вид е инерционна.

таз снимка ме измъчи

ПП:Тъй, като търсачката не ми даде кой знай колко инфо за този проблем, пукам тази тема , която се надявам да Ви е полезна.
Ето сега малко предисторя. Старият пистов ремък , присвирваше, главно като се намокри. Като се има на предвид, че се беше напукал , като на циганка петите, направо си ревеше за смяна. Речено сторено. След смяната забелязах, че обтегача ВИБРИРА СИЛНО , но така и го зарязах. От извесно време насам, при тихи обороти се чуваше вибрации като от пластмасова кора. В крайна сметка установих , че шумът е от вече поразбилият се ВИБРИРАЩ обтегач. След ремонта му , изчезнаха (намаляха) шумовете, но не и вибрациите.
Главен виновник за ВИБРАЦИИТЕ на ОБТЕГАЧА се оказа БЛОКИРАЛАТА инерционна ролка на алтернатора. След подмяната й , обтегача вече е напълно спокоен , и НЯМА грам вибрации.Предполагам , че освен на обтегача, дефектиралата ролка скъсява и живота на ремъка.