:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

разход на климатик на Б4

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
gilzata1980
Мнения: 218
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

разход на климатик на Б4

Мнениеот gilzata1980 » Сря 08 юли 2009 18:45


здравеите колеги имам Пасат Б4,95г. 1.9-1Z...искам да ви питам какъв разход ви дава с пуснат климатик!!!!!климатика е пълен с фреон,но според мен ми вдига рахода с 2л,ако не се лъжа!!!!възможно ли е да е от компресора,ако задържа!!!!и има ли опасност ако карам с климатик да се скъса ремъка,ако задържа компресора!!!!а като го пусна,няма разлика във вървежа!!!




Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот 1z » Сря 08 юли 2009 19:04


gilzata1980 написа:здравеите колеги имам Пасат Б4,95г. 1.9-1Z...искам да ви питам какъв разход ви дава с пуснат климатик!!!!!климатика е пълен с фреон,но според мен ми вдига рахода с 2л,ако не се лъжа!!!!възможно ли е да е от компресора,ако задържа!!!!и има ли опасност ако карам с климатик да се скъса ремъка,ако задържа компресора!!!!а като го пусна,няма разлика във вървежа!!!

червеното не го разбрах :? не мога да разбера какво задържаш ? палиш колата включваш вентилатора на 1 натискаш АС чува се цък мръдват оборотите малко и почва да духа ладно :lol: при рязко подаване на газ :beat_butt2 климатика се САМОИСКЛЮЧВА с цел да компенсира мощноста която искаш от него след това сам се включва и при двете се чува ЦЪК :idea: иначе вдига разхода с литър някаде.


Потребителски аватар
gilzata1980
Мнения: 218
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот gilzata1980 » Сря 08 юли 2009 20:24


мисълта ми е следната...ако задържа компресора на климатика,възможно ли е да скъсам ремъка на климатика??но щом като включа климатика,и няма шум и вибрации,значи всичко е наред!!благодаря за инфото колега за самоизключването :да:


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот quattro^^ » Чет 09 юли 2009 21:37


какво имаш в предвид под задържа :roll:


Потребителски аватар
gilzata1980
Мнения: 218
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот gilzata1980 » Чет 09 юли 2009 22:35


ами след като напълниха климатика,ми се струва че при пуснат климатик се вдига разхода!ама не с 1л.и като отидох при майсторите,те ми казаха че -задържал компресора!и за това питам тук,дали някой има такъв проблем!иначе няма никакви шумове,като го пусна и колата си върви отлично!!!


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот morfei1 » Чет 09 юли 2009 22:43


Това "задържане" много съмнително ми прозвуча, типично за майстор, който не разбира или не му се занимава.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот bobitur » Пет 10 юли 2009 8:45


Ако не ти изключва компресора или филтъра ти е мръсен(на климатика) ще ти замръзват тръбите. Така че погледни ги в двигателния обсег дали замръзват. Иначе с чист филтър се подобрява доста работата на климатика и разхода може би е по нисък. Най много разхода трябва да е до 1 литър. А ти на борд комп. ли го гледаш, ако е така не е много сигурно за действителния разход.


Потребителски аватар
passatdriver
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 28 фев 2007 18:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Радомир

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот passatdriver » Съб 11 юли 2009 23:56


колега за кой филтър става въпрос този на купето ли ?


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот myrshavija » Нед 12 юли 2009 7:04


gilzata1980 написа:...ми се струва че при пуснат климатик се вдига разхода!ама не с 1л...

Би ли обяснил как точно ти се струва? Щото да си засечеш разхода на гориво не е работа за половин час.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот bobitur » Пон 13 юли 2009 15:10


passatdriver написа:колега за кой филтър става въпрос този на купето ли ?

Да тоя на купето, много "техници" се опитват да метнат някой "гледай замръзват ти тръбите, не ти работи перката,компресора и т.н." и ти сменят само един "керлив" филтър и те оръсват едва ли не за основен ремонт или за нов климатик и ти си мислиш, че много са направили, така че внимавайте с тоя филтър. За мен е важен за работата на климатика.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот myrshavija » Пон 13 юли 2009 19:36


Според мен, филтърът на купето няма нищо общо с работата на климатика.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот juve » Пон 13 юли 2009 20:10


Според мен, филтърът на купето няма нищо общо с работата на климатика.

Впрочем , ако трябва да сме точни този филтър може да влияе върху разхода по много интересен начин ... :D
Известно е , че климатичните систем в чиито състав влизат така наречените TRV са зависими от чистотата на филтъра . Идеята е , че когато този филтър е мръсен , количеството въздух през изпарителя намалява и тогава, опитвайки се да регулира натоварването ( термичното ) ТРВ то започва да "притваря" стараейки се да задържи т.н 'прегрев на парите " в зададената област. В резултат потребляемата мощност ( механична) намалява , защото компресора започва да работи в режим на по ниска темература на изпарение ... В общия сличай нещата могат да се развият в 2 насоки : ако компресора има регулиращи функции ( някакъв вид клапани и т.н ) той взима мерки да намали мощноста си в системата , ако не ....може да стига до защитна температура на изпарение ( разбирай налягане ) и да се изключва за някое време ... във всички случаи това е икономия :banana Друг е въпроса как се чуствате в колата :mrgreen:
п.с Обяснението което дадох е малко орязано около подробности защото се помъчих да намеря балас между теоретичнта част и възможноста неспециалисти да разберат за какво иде реч.... дано не съм забъркал някаква каша в главата на някой :)
за задържащите компресори - мухахаха :beat_butt2 А бе той започне ли за задържа му се сменя всичко - като почнеш от шума и ситигнеш да отдаваната хладилна мощност ...това става ако няма масло колкото се полага и резултата много скоро става ...нов компресор т.е компресора става на компот :bishop


Потребителски аватар
gilzata1980
Мнения: 218
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот gilzata1980 » Пон 13 юли 2009 21:54


juve мерси за ифото :bowdown обаче като пусна климатика,се чува много страннен шум,като чакъркане от ролка :| !!!обаче смених ролката с нова,шума пак го има!иначе компресора много добре духа....този звук остава да е от износен ремък или лагер???не знам от какво друго :screwy някои ако има идеи да пише......


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот juve » Пон 13 юли 2009 22:56


ами да ти кажа това не е много добре :banghead: В общия случай , когато има нещо разбито по електро съединителя - иди дойди , обаче ако "джагърка " отвътре ..... например компресорите Sanden , които са в озновата на повечето климатични и други такива имат особено устройство ( някъде беше описано в форума ) и клапанната дъска , по точно клапаните във формата на детелина с 5 листа ( примерно ) се случва да се процепи някое листо или да се откъсне някое крайче .... това парченце почва да "ромоли " цилиндъра си , компресора що годе помпи пак , макар и по ментеливо ,обаче това е предпоставка за сериозен проблем :banghead: Така че ако е установено , че звукът не е от ролка ами е от компресора минималното което може да се направи е да се провери какво е количеството на маслото в него ....при съмнения и вътрешна инспекция , че иначе .... :bishop
иначе много интересно е написано тук http://www.sanden.com/index.php?id=1VQR27PTC
Q: Does Sanden rebuild compressors?
A: No. Sanden does not believe that compressors can be rebuilt with an acceptable quality level. We recommend new, not rebuilt, compressors when replacing a broken unit.

:обичам ви
п.с Пфу death изображенията много са орязани , не мога да хвърля малко разрези ....


Потребителски аватар
gilzata1980
Мнения: 218
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: разход на климатик на Б4

Мнениеот gilzata1980 » Вто 14 юли 2009 13:01


климатика ми е SANDEN SD7V16-VQD-1100(12V/P6/120mm)видях някаде във форума да пише че ремонта излизал по скъп от колкото втора употреба!какво да правя???? :banghead: дали да го ремонтирам,или да търся друг???то така или иначе трябвя да го отворя и да се види какво има вътре,и тогава да преценя-съвет.......това чакъркане го има само на малки обороти-за сега!какво може да стане ако карам с включен климатик,с това чакъркане????



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: hooligan_sk, tyhrh и 57 госта