Здравейте. Тъй като внимателно съм изчел препоръките за използване на турбо-дизелов двигател и се старая да ги спазвам, искам да попитам нещо по тази точка:
"Ако след здраво 'юркане' на ТДД го угасите веднага, маслото, което остава вътре без циркулация, по компонентите на турбината буквално се изпича в сажди и твърди налепи, които залепват по металните повърхности. Пригответе се за ремонт, който отнема от 200 до 400 Евро, в зависимост от пораженията."
Тъй като колата е на бащата и я кара по-често отколкото мен, не може да се научи преди да я изгаси да изчака малко. Също и сутрин почти веднага след запалване потегля. Често се случва и след каране по магистрала със 140-160 да се отбие през бензиностанция за зареждане и да угаси веднага двигателя. Освен това често кара на 5-та със 120 и после директно изключва от скорост. Въпреки проведените хиляди разговори,ефект няма и затова искам да попитам:
Тъй като съм почти сигурен, че вече има такива налепи по металните повърхности, какви може да са последствията от това? Как мога да разбера дали действително има такива налепи и как може да се махнат. Досега не съм усетил нищо нередно. А аз като я карам по принцип спазвам всяко едно от изискванията.



Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
- lazar8809
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 21 мар 2009 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
батенце нема такова нещо карай смело.. аз имах пасат 1.9 тди колко зор виде колицата 3 години я карах и я продадох с напълно здрав мотор... не се притеснявай чак толкова карай си колицата
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
мдаа много хубав съвет му даваш?тва че е фв и държи на бой не значи че нищо му няма.
значи колега няма как да ги махнеш без да се разглоби турбото а разглобяването само по себе си следва и ремонта за който се казва в напътствията.щото трябва да е в сервиз за турбини да се сменяват втулки да се балансира оста с перките след това и т.н. вариянта е да продължаваш с разговорите с баща ти или да си вземеш друга кола която няма да я кара той и да се ядосваш(аз така напрайх). а сега продулжавай да си спазваш тея напътствия щото са важни и след време като замине турбото и баща ти се изкиха известно количество парички ше се надяваме че ше се научи. другия вариянт е с турботаймерче но немога да ти дам конкретна информация къде и за какви пари.но е полезно нещо
значи колега няма как да ги махнеш без да се разглоби турбото а разглобяването само по себе си следва и ремонта за който се казва в напътствията.щото трябва да е в сервиз за турбини да се сменяват втулки да се балансира оста с перките след това и т.н. вариянта е да продължаваш с разговорите с баща ти или да си вземеш друга кола която няма да я кара той и да се ядосваш(аз така напрайх). а сега продулжавай да си спазваш тея напътствия щото са важни и след време като замине турбото и баща ти се изкиха известно количество парички ше се надяваме че ше се научи. другия вариянт е с турботаймерче но немога да ти дам конкретна информация къде и за какви пари.но е полезно нещо
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
Щом върви и не ти прави проблеми не пипай , 

- lazar8809
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 21 мар 2009 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
и аз тва му казвам.. да я отвори някои псевдо майстор каквито са повечето в българия та да преебе здрав мотор. на дизела Кпд-то му е 25% та за скапеш мотора сметни колко много зор треа да види...
Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
Student_pravo написа:Здравейте. Тъй като внимателно съм изчел препоръките за използване на турбо-дизелов двигател и се старая да ги спазвам, искам да попитам нещо по тази точка:
"Ако след здраво 'юркане' на ТДД го угасите веднага, маслото, което остава вътре без циркулация, по компонентите на турбината буквално се изпича в сажди и твърди налепи, които залепват по металните повърхности. Пригответе се за ремонт, който отнема от 200 до 400 Евро, в зависимост от пораженията."
Тъй като колата е на бащата и я кара по-често отколкото мен, не може да се научи преди да я изгаси да изчака малко. Също и сутрин почти веднага след запалване потегля. Често се случва и след каране по магистрала със 140-160 да се отбие през бензиностанция за зареждане и да угаси веднага двигателя. Освен това често кара на 5-та със 120 и после директно изключва от скорост. Въпреки проведените хиляди разговори,ефект няма и затова искам да попитам:
Тъй като съм почти сигурен, че вече има такива налепи по металните повърхности, какви може да са последствията от това? Как мога да разбера дали действително има такива налепи и как може да се махнат. Досега не съм усетил нищо нередно. А аз като я карам по принцип спазвам всяко едно от изискванията.
Колега ,ако има такива налепи турбината няма да се върти на ниските обороти,ще тръгва рязко,(изведнъж) и следователно рязко ще спира. което, няма начин да не се отрази на поведението на мотора,т-е веднага ще се усети и от шофьора. Следователно:, ако не усещаш такова нещо не пипай нищо


- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
Много ви благодаря момчета, засега абсолютно всичко е наред с турбото и работи както трябва, няма никакви проблеми или пък обезпокоителни неща. Хубавото е, че поне аз като я взема и се грижа както трябва и в този случай е по-добре от нищо. Иначе тези изисквания важат само за двигател с турбо, нали? Атмосферния не се брои? А ако така се кара и занапред, единственото нещо, което може да си замине е турбото, така ли?
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
Приятелю-една турбина:или работи,или не.Това ръководство което си прочел за правилна експлоатация на турбина е абсолютно вярно (замисли се обаче дали в западна европа някои го прави?сутрин на студен мотор и не развартяна добре турбина човечеца си пали и веднага потегля-и обратното слиза от магистралата на която е карал в натоварен режим колата да речем с 3500об. гаси веднага и си влиза в къщи) немеца се е опитал да помисли върху този тънък момент.Така че слагаи качествено масло и настъпваи смело-турбината има нужда от обороти за се освободи от нагара образувал се при ниски обороти.При високи обороти и температурата на изходящите газове е и по висока те от своя страна доизгарят вече образувалите се вече карбонни образования.Както му викаме ние трябва от време на време да си продухваме печките по този начин.Успех
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
само че колега знаеш ли каква е разликата между нас и германеца.че германеца кара нова и гаранционна кола и като свирне турбината на50 000 км(щото повярвай ми свирват и даже на по малко километри при такива натоварвания) отива и му я сменят и кат му изтече гаранцията я маха и си взима нова кола а старата барака къде отива ---при нас.пък ти си карай с 200 на магистралата и си я гаси колата веднага и после се чуди що свирнало турбото и що ти е пълен кулера с масло
Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
Абе стига с тея немци дето си сменяли колите като им дойдело времето за смяна на накладките де!!!!!!!!!
Кой ви ги разказва тея вицове????
На всичко отгоре говорим за Голфове и то от времето когато наистина бяха народна кола---мислите ли че ако германеца или италианеца е имал повече пари нямаше да си вземе нещо друго,как ще я сменя тая кола през 2 години,то трябват и пари не само акъл.
А и тея свирещи на 50К километра турбини--абе пичове на дизелов автомобил средно се правят по 60К километра годишно в страните към които уж се приобщихме и ние преди време.Мислите ли че всяка година си сменят турбините.
Един от по-горе писалите го каза най-точно---слагай правилните консумативи в правилния период от време,карай си,като се амортизира турбината ако ще и само до 2000 оборота да я караш тази кола,пак ще е за смяна.
Който не може да преживее мисълта че някой ден ще ремонтира турбина,да си смени колата с атмосферна,това е истината.Ако един ремонт на турбо те притеснява,значи колата не е за теб.
Кой ви ги разказва тея вицове????
На всичко отгоре говорим за Голфове и то от времето когато наистина бяха народна кола---мислите ли че ако германеца или италианеца е имал повече пари нямаше да си вземе нещо друго,как ще я сменя тая кола през 2 години,то трябват и пари не само акъл.
А и тея свирещи на 50К километра турбини--абе пичове на дизелов автомобил средно се правят по 60К километра годишно в страните към които уж се приобщихме и ние преди време.Мислите ли че всяка година си сменят турбините.
Един от по-горе писалите го каза най-точно---слагай правилните консумативи в правилния период от време,карай си,като се амортизира турбината ако ще и само до 2000 оборота да я караш тази кола,пак ще е за смяна.
Който не може да преживее мисълта че някой ден ще ремонтира турбина,да си смени колата с атмосферна,това е истината.Ако един ремонт на турбо те притеснява,значи колата не е за теб.
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
еми аз тва не го говоря само да си чеша езика но...
вии си карайте колите както си знаете аз продължавам да съм на мнение че турбо автомобила било то дизелов или бензинов си иска своето и се надявам колегата да си го пази и да не го гаси веднага след като го е настъпвал.
а за консумативите е пределно ясно че трябва да са качествени и да се сменяват навреме то само тва оставаше
а колега и малко по надолу има една тема за джиип чероки е там ше разбереш кво може да стане като ти замине турбото
вии си карайте колите както си знаете аз продължавам да съм на мнение че турбо автомобила било то дизелов или бензинов си иска своето и се надявам колегата да си го пази и да не го гаси веднага след като го е настъпвал.
а за консумативите е пределно ясно че трябва да са качествени и да се сменяват навреме то само тва оставаше
а колега и малко по надолу има една тема за джиип чероки е там ше разбереш кво може да стане като ти замине турбото
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
Мен ремонт на турбо не ме притеснява, но защо да го правя, като може и да се избегне или поне да се удължи във времето с подходяща експлоатация на автомобила. По твоята логика примерно, при условие, че имам пари за нови лети джанти за колата ми, трябва тия в момента хич да не ги пазя и да ги изкривя в първата дълбока дупка на пътя.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
lazar8809 написа:и аз тва му казвам.. да я отвори някои псевдо майстор каквито са повечето в българия та да преебе здрав мотор. на дизела Кпд-то му е 25% та за скапеш мотора сметни колко много зор треа да види...
25% тцтцтц как го реши тва


Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
Виж сега,купувайки кола с турбо Х-та ръка,незнаейки как са се отнасяли предишни собственици /собственик/ към нея ,винаги предполага че имаш едно наум.Това че има турбо,не означава че е направено от черупка на яйце.Производителите са се постарали максимално да оправдаят разхода за покупка на дизелов автомобил,постигайки качество и нечупливост както при бензинов такъв.ПлЮс това ако си мислиш че проблемите по дизела могат да бъдат само една турбина,си в голяма заблуда.
Това че в БГ НЯМА качествено гориво,това че в БГ проблемите започват със студения старт,това че в БГ НЯМА оригинално масло,а всичко е спекулация са други въпроси.
ПлЮс това ти самия казваш,че автомобила е на баща ти и той си има друг тертип на каране.Еми той си носи и отговорността.Когато човек смени 6-7 коли,вече сам може да си направи преценка кое са само писания в интернет и кое живата истина.
Автомобилът е създаден да върши предназначението за което е купен,не да му робуваш.
Това че в БГ НЯМА качествено гориво,това че в БГ проблемите започват със студения старт,това че в БГ НЯМА оригинално масло,а всичко е спекулация са други въпроси.
ПлЮс това ти самия казваш,че автомобила е на баща ти и той си има друг тертип на каране.Еми той си носи и отговорността.Когато човек смени 6-7 коли,вече сам може да си направи преценка кое са само писания в интернет и кое живата истина.
Автомобилът е създаден да върши предназначението за което е купен,не да му робуваш.
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: Гасене на двигателя веднага след продължително "настъпване"
рядък случаи , не иска помощ колата е на баща му.знае много чел а пък пита ...ами да си купи кола и да си я кара както знае , това са си лични техни проблеми
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта