Разлика между дизелите
- leavon
- Мнения: 923
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Разлика между дизелите
Завърза се един спор между колеги за това има ли принципна разлика между дизеловите мотори на различните марки автомобили или тя е само в буквите TDI, HDI, CDI, SDI, D-4D или разни други и кои са по-качествени и надеждни. Разбира се, най-оплювани бяха VW, а аз се остисках да не им наруша душевния комфорт, поне до следващия път, когато се срещнем. Надявам се с ваша помощ да бъда достатъчно "компетентен"!
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
Според мене основно има 2 вида модерни дизелови ситеми: комън рейл и помпа дюза, малко по стар вариант е с центранла разпределителна помпа. И двато модела са с директно впръскване. Едно време пак е имало 2 вида (мисля) които не са били с директно впръскване а с предкамера (бренер), кадето се е извършвал процеса на изгаряне. Различавали са се по помнпите: едните са били редови а другите не знам точно как се казва, със шайба.
Фолксваген минават на комън рейл от 2007!!!
Фолксваген минават на комън рейл от 2007!!!
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Помпа дюза:
Има помпа в резервоара, която доставя горивото до дюзата(налягането не е голямо).Дюзите са пиезо-електрични и те осигуряват впръскването на горивото под високо налягане( около 2000 бара).Микропроцесор управлява дюзите и впъскването на горивото може да стане на няколко етапа.
В този случай дюзата играе роля на помпа.
За дизелите на Форд знам, че впръскването на нафтата става непосредствено преди всмукателния клапан.
Има помпа в резервоара, която доставя горивото до дюзата(налягането не е голямо).Дюзите са пиезо-електрични и те осигуряват впръскването на горивото под високо налягане( около 2000 бара).Микропроцесор управлява дюзите и впъскването на горивото може да стане на няколко етапа.
В този случай дюзата играе роля на помпа.
За дизелите на Форд знам, че впръскването на нафтата става непосредствено преди всмукателния клапан.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
bobcho написа:Помпа дюза:
Има помпа в резервоара, която доставя горивото до дюзата(налягането не е голямо).Дюзите са пиезо-електрични и те осигуряват впръскването на горивото под високо налягане( около 2000 бара).Микропроцесор управлява дюзите и впъскването на горивото може да стане на няколко етапа.
В този случай дюзата играе роля на помпа.
Тцъ! В грешка си, и то до толкова, че само последното изречение е вярно, но само на половина
Ето малко материал по темата:
http://volkswagen.msk.ru/engine/ajm/ajm_eng.pdf
Идеята за помпа/дюза не е нова. Преди години в арията имахме 2 ЯМЗ ако се не греша артилерийски влекачи точно с помпа/дюза и независимо че бяха на повече от 40 години палеха от 1 м дърпане. Най-общо казано предимствата PD пред common rail са впръскване при по-високо налягане, до 2500 bar, с което се постига по-добро изгаряне, реп. по-икономичен двигател. Системата е комбинация от механична и електромеханична и е по-надеждна. На някой от моделите HDI непосредствено преди постъпване на горивото към дюзите се смесва с добавка за понижаване на повърхностното напрежение на нафтата за да се разпръсва по-добре. Освен това при високи обороти се получава градиент на налягането по дължина на reil-ът, т.е. количеството гориво постъпило в различните цилиндри не винаги е еднакво. Недостатък на PD е невъзможността за послевпръскаване след ГМТ. Това е необходимо за да се повиши температурата за да може катализатора да работи. Това е и основната причина от 2007 TDI на VW да бъдат с common rail. Така ще влязат в Евро 5 изискванията. От тях се определя данъка, респ. и конкурентноспособността на автомобила.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
ACCELERATOR написа:yossarian, много е интересно това, което си написал, но все пак имам един въпрос. Какво пречи на PD да впръсква допълнително гориво след ГМТ? Мислих по въпроса и не ми дойде на ум основателна причина.
преведено w98:
Много дълго за обяснение, в къщи ми се счупи безжичният, а на работа не мога да пиша на кирилица.
Отвори линка, който съм посочил. Там подробно и с картинки е описано, може би не точно защото не може, ама като се поразгледа човек конструкцията му става ясно.
Mnogo e dulgo za obiasnenie, v kushti mi se schupi wireless-ut, a na rabota nemoga da pisha na kiriliza.
Otvori linka, kojto sum posochil. Tam podrobno i s kartinki e opisano, moje bi ne tochno zashto nemoje, ama kato porazgleda chovek konstrukziata stava iasno.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 197 госта