Разлика между дизелите

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Разлика между дизелите

Мнениеот leavon » Сря 15 фев 2006 14:15


Завърза се един спор между колеги за това има ли принципна разлика между дизеловите мотори на различните марки автомобили или тя е само в буквите TDI, HDI, CDI, SDI, D-4D или разни други и кои са по-качествени и надеждни. Разбира се, най-оплювани бяха VW, а аз се остисках да не им наруша душевния комфорт, поне до следващия път, когато се срещнем. Надявам се с ваша помощ да бъда достатъчно "компетентен"!




WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Сря 15 фев 2006 14:52


вси4ки са хубави
все пак TDI са по-икономи4ни от HDI-то на Пежо/Ситроен
За TDI(помпа-дюза разработка на VW) се твърди че работят по шумно от common-rail събратята си.Тука надали има някой да ти каже то4но щото това са нови, скъпи мотори :roll: :wink:
....абе вси4ки са хубави това е :))))


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Сря 15 фев 2006 14:55


Според мене основно има 2 вида модерни дизелови ситеми: комън рейл и помпа дюза, малко по стар вариант е с центранла разпределителна помпа. И двато модела са с директно впръскване. Едно време пак е имало 2 вида (мисля) които не са били с директно впръскване а с предкамера (бренер), кадето се е извършвал процеса на изгаряне. Различавали са се по помнпите: едните са били редови а другите :) не знам точно как се казва, със шайба.

Фолксваген минават на комън рейл от 2007!!!


Потребителски аватар
Стиви Джи
Мнения: 1987
Регистриран на: Пет 05 авг 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Стиви Джи » Сря 15 фев 2006 15:00


А някой знае ли нещо за D-ID на Мицубиши (direct injection diesel).
Било си някаква тяхна разработка и нямало други такива.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 15 фев 2006 15:19


Помпа дюза:
Има помпа в резервоара, която доставя горивото до дюзата(налягането не е голямо).Дюзите са пиезо-електрични и те осигуряват впръскването на горивото под високо налягане( около 2000 бара).Микропроцесор управлява дюзите и впъскването на горивото може да стане на няколко етапа.
В този случай дюзата играе роля на помпа.


За дизелите на Форд знам, че впръскването на нафтата става непосредствено преди всмукателния клапан.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 15 фев 2006 16:11


Стиви Джи написа:А някой знае ли нещо за D-ID на Мицубиши (direct injection diesel).
Било си някаква тяхна разработка и нямало други такива.

Не съм чувал, но Mitsubishi Space Wagon е с TDI 140 коня на VW.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 15 фев 2006 16:14


rusty написа:
Фолксваген минават на комън рейл от 2007!!!

Moже ли повечко информация/линк?


Потребителски аватар
Стиви Джи
Мнения: 1987
Регистриран на: Пет 05 авг 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Стиви Джи » Сря 15 фев 2006 16:15


ACCELERATOR написа:
Стиви Джи написа:А някой знае ли нещо за D-ID на Мицубиши (direct injection diesel).
Било си някаква тяхна разработка и нямало други такива.

Не съм чувал, но Mitsubishi Space Wagon е с TDI 140 коня на VW.


Тва съм го виждал на Галант и Капризна


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 15 фев 2006 16:17


Принципно Мицубиши първи внедриха директното впръскване при бензините, но за дизелите им почти нищо не знам, а явно има причина да ползват дизел на VW.


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Сря 15 фев 2006 19:39


ACCELERATOR написа:
rusty написа:
Фолксваген минават на комън рейл от 2007!!!

Moже ли повечко информация/линк?


Това го четохв Укипедия (немската) кадето пишеше за историята на голфа.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 15 фев 2006 19:43


bobcho написа:Помпа дюза:
Има помпа в резервоара, която доставя горивото до дюзата(налягането не е голямо).Дюзите са пиезо-електрични и те осигуряват впръскването на горивото под високо налягане( около 2000 бара).Микропроцесор управлява дюзите и впъскването на горивото може да стане на няколко етапа.
В този случай дюзата играе роля на помпа.


Тцъ! В грешка си, и то до толкова, че само последното изречение е вярно, но само на половина :D

Ето малко материал по темата:
http://volkswagen.msk.ru/engine/ajm/ajm_eng.pdf

Идеята за помпа/дюза не е нова. Преди години в арията имахме 2 ЯМЗ ако се не греша артилерийски влекачи точно с помпа/дюза и независимо че бяха на повече от 40 години палеха от 1 м дърпане. Най-общо казано предимствата PD пред common rail са впръскване при по-високо налягане, до 2500 bar, с което се постига по-добро изгаряне, реп. по-икономичен двигател. Системата е комбинация от механична и електромеханична и е по-надеждна. На някой от моделите HDI непосредствено преди постъпване на горивото към дюзите се смесва с добавка за понижаване на повърхностното напрежение на нафтата за да се разпръсва по-добре. Освен това при високи обороти се получава градиент на налягането по дължина на reil-ът, т.е. количеството гориво постъпило в различните цилиндри не винаги е еднакво. Недостатък на PD е невъзможността за послевпръскаване след ГМТ. Това е необходимо за да се повиши температурата за да може катализатора да работи. Това е и основната причина от 2007 TDI на VW да бъдат с common rail. Така ще влязат в Евро 5 изискванията. От тях се определя данъка, респ. и конкурентноспособността на автомобила.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 15 фев 2006 22:42


Засега като че ли Форд са малко по-напред от другите-последните им дизели са съвместна разработка с Пежо!Ама т,ва само на теория и информация от сравнителни тестове!


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 16 фев 2006 10:32


yossarian, много е интересно това, което си написал, но все пак имам един въпрос. Какво пречи на PD да впръсква допълнително гориво след ГМТ? Мислих по въпроса и не ми дойде на ум основателна причина.


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Чет 16 фев 2006 11:04


може би дюзите не са достатачно бързи?? Все пак е 2000 бар!!! Като си представя обикновненните дюзи на камерните дизели че работят на 175 бар с предпръскване


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 16 фев 2006 13:48


ACCELERATOR написа:yossarian, много е интересно това, което си написал, но все пак имам един въпрос. Какво пречи на PD да впръсква допълнително гориво след ГМТ? Мислих по въпроса и не ми дойде на ум основателна причина.


преведено w98:
Много дълго за обяснение, в къщи ми се счупи безжичният, а на работа не мога да пиша на кирилица.
Отвори линка, който съм посочил. Там подробно и с картинки е описано, може би не точно защото не може, ама като се поразгледа човек конструкцията му става ясно.

Mnogo e dulgo za obiasnenie, v kushti mi se schupi wireless-ut, a na rabota nemoga da pisha na kiriliza.

Otvori linka, kojto sum posochil. Tam podrobno i s kartinki e opisano, moje bi ne tochno zashto nemoje, ama kato porazgleda chovek konstrukziata stava iasno.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 197 госта