Здравейте, от известно време имам толкова голяма утечка, такава че за една нощ ми падна акумулатора нов BOSH SILVER
VW PASSAT 1.9 TDI (1998) AFN.
Отидох при електричар и първия път ми каза че било от микро-ключе и го сменил, втория, че било утечка през бушон No13 който отговарял за стоповете и електрониката на нафтовата помпа и ми препоръча да отида в Юнитрейд.
Срещали ли сте подобен проблем и какво мога да направя за да разбера къде точно е проблема преди да отида в Юнитрейд?

PASSAT 1.9 TDI (1998) AFN утечка
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Утечка
Пробва ли да откачиш комфорт модула за управлението на стъклата,огледалата....който са намира в краката на водача/под стелката/?След това трябва да се мери/чака се 2мин,докато минат преходните процеси/! 

- teoel
- Дарителят
- Мнения: 49
- Регистриран на: Нед 14 юни 2009 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Утечка
Лошо колега.
Ако наистина е F13, то имаш окъсяване.
F13 взима +12V от клема 30, следва F13, после нормално отворен контакт на S13 (превключвател на педала на спирачките) и отива на краче 20 на модула за управлението на двигателя (компютъра).
Провери превключвателя на педала на спирачките и трасето на кабелите от предпазителите до педала на спирачките.
Успех
Ако наистина е F13, то имаш окъсяване.
F13 взима +12V от клема 30, следва F13, после нормално отворен контакт на S13 (превключвател на педала на спирачките) и отива на краче 20 на модула за управлението на двигателя (компютъра).
Провери превключвателя на педала на спирачките и трасето на кабелите от предпазителите до педала на спирачките.
Успех
Re: Утечка
Колко голяма е тази утечка? Каза ли ти електричаря? Мисля, че е невъзможно да се гадае каквото и да е, без тази информация.
До 50 mA утечка е нормално, ако е повече, тогава е проблем, според паспорта на акумулатора, но и 150 мА не са проблем за моя, който е български и на 3,5 години.
Струва ми се, че прекрасните акумулатори на Bosch - Silver, поради прекрасната си цена, залежават доста време в магазините ( пък няма откъде да видиш колко), и е въможно да се повредят бързо.
Във всеки случай, т.к. гаранцията им е голяма, ТРЯБВА да итидеш в оторизиран от Bosch сервиз за акумулатори. Там ще направят измерванията, и ако са нормални, значи не е виновен автомобила ти.
Късмет!
До 50 mA утечка е нормално, ако е повече, тогава е проблем, според паспорта на акумулатора, но и 150 мА не са проблем за моя, който е български и на 3,5 години.
Струва ми се, че прекрасните акумулатори на Bosch - Silver, поради прекрасната си цена, залежават доста време в магазините ( пък няма откъде да видиш колко), и е въможно да се повредят бързо.
Във всеки случай, т.к. гаранцията им е голяма, ТРЯБВА да итидеш в оторизиран от Bosch сервиз за акумулатори. Там ще направят измерванията, и ако са нормални, значи не е виновен автомобила ти.
Късмет!
- tdi fen
- Мнения: 4708
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Утечка
откачш минуса на акумулатора и мериш с мултицет на плюса и минуса ако отечка до 0,5 е в нормата също така провери дали алтернаторът зарежда както трябва и в какво състояние е акумулатора на колко години е?да не си е изпял песента вече
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Утечка
tdi fen написа:откачш минуса на акумулатора и мериш с мултицет на плюса и минуса ако отечка до 0,5 е в нормата също така провери дали алтернаторът зарежда както трябва и в какво състояние е акумулатора на колко години е?да не си е изпял песента вече
Ако имаш впредвид 0,5А си в голяма грешка,Колега!

- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Утечка
Фенът май е изпуснал една нула 0.05А или иначе казано 50мА е поносимата консумация 

Re: Утечка
Отидох в Сакар-Ауто
нещата отиват към смяна на превключвателя на педала на спирачките, въпреки че отначало ми казаха че е от Конфорт модула.
Като сменя превключвателя на педала на спирачките (~ 35 лв.) ще видя дали има ефект и ще пиша. Казаха ми че на 13-ти бушон са само спирачките, така че това би трябвало да е проблема. Кабелите и шините на този кръг са ги проверили и са ОК.
нещата отиват към смяна на превключвателя на педала на спирачките, въпреки че отначало ми казаха че е от Конфорт модула.
Като сменя превключвателя на педала на спирачките (~ 35 лв.) ще видя дали има ефект и ще пиша. Казаха ми че на 13-ти бушон са само спирачките, така че това би трябвало да е проблема. Кабелите и шините на този кръг са ги проверили и са ОК.
Re: Утечка
Най-добре измери консумацията ток на автомобила, без да е включен какъвто и да е консуматор(музика, фарове и т.н.)
Вади бушоните един по един. След всяко изваждане на бушон мери консумацията на ток от акумулатора по указания горе начин. Когато извадиш бушона на проблемната инсталация измерването на при измерването на консумацията ще спадне.
Ще остане само да видиш елемнтите на повредената верига.
Вади бушоните един по един. След всяко изваждане на бушон мери консумацията на ток от акумулатора по указания горе начин. Когато извадиш бушона на проблемната инсталация измерването на при измерването на консумацията ще спадне.
Ще остане само да видиш елемнтите на повредената верига.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Утечка
Ей , момчета , знаете ли каква трябва да е утечката за да "падне" изправен акумулатор за една нощ ( да речем 10-12часа) - трябва да е от рода на 3-4 А , не си говорим за милиампери ....
Re: Утечка
Моя мери до 10А(струва няма и 10лв). Не съм го изпробвал, обаче за такива стойности, но като се замисля наистина си прав. Може да е имало нещо забравено според мен в комбинация с такава отсечка.
Re: Утечка
Смениха превключвателя на педала на спирачките (около 30лв.) и изглежда нещата се оправиха. Вече 2-3 дни я карам и няма проблем. Ще видим като мине повече време, но мисля че беше това.
Специално благодаря на teoel и на всички останали разбира се.
Това, което може да се заключи от тази случка е че Комфорт модула и акумулатора не са виновни за проблема! Цялата манипулация (заедно със диагностиката на електрото и нулиране на грешките на борд. компютър) ми излезе 153 лв. (с ДДС)
Специално благодаря на teoel и на всички останали разбира се.
Това, което може да се заключи от тази случка е че Комфорт модула и акумулатора не са виновни за проблема! Цялата манипулация (заедно със диагностиката на електрото и нулиране на грешките на борд. компютър) ми излезе 153 лв. (с ДДС)
Re: Утечка
колеги как да разбера дали има утечка или акумулатора е свършил,има ли някакъв вариант с мултицет или някакъв уред
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Божурище
Re: Утечка
за утечка: откачаш която и да е клема на акумулатора(само една) взимаш мултицета и го нагласяш за мерене на ток до 10А DC, след това едната букса на мултицета я закачаш на откачената клема на акумулатора, а другата букса на кабела който си откачил от акумулатора. допустимата утечка е 0,05А.
за акумулатора: зареждаш го поне 10 часа мериш му напрежението трябва да е около 12,9В оставяш го и след 1-2 часа го мериш, напрежението трябва да е същото +/- една две десети. ако е спаднало драстично значи е аут. най-сигурния метод е на акумулаторджия и да го измери под товар.
за акумулатора: зареждаш го поне 10 часа мериш му напрежението трябва да е около 12,9В оставяш го и след 1-2 часа го мериш, напрежението трябва да е същото +/- една две десети. ако е спаднало драстично значи е аут. най-сигурния метод е на акумулаторджия и да го измери под товар.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12124
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Утечка
За утечки е хубаво да се мери от време на време и понеже тук доста такива теми в последно време особено като застудя, на мен акумулатора ми беше на незнайни години и първото завъртане на мотора сутрин беше мъка та реших и аз да замеря. На изгасено всичко в колата консумацията беше 0,01А което явно е консумацията от часовника на таблото, това е единственото което работеше. Оказа се че акумулаторчето под товар сутрин за сгъстеното студено масло не го бива и си купих нов, но преди 2-3 дни един бивш колега, кара негово си такси рено клио мерихме консумацията защото имаше проблеми с паленето. Нямаше утечка, обаче ми направи впечатление, че като отвори вратата и светне плафона консумацията скача на 1,8 А а плафона загасва 30 сек. след затварянето на врата. Не е ли много консумацията за един плафон!? По спомен на пасата с пуснати плафони консумацията беше около 0,1 - 0,15мА /може и да бъркам.
В крайна сметка и при него проблема се реши с нов акумулатор и нови втулки на стартера, че беше пред разпад.
В крайна сметка и при него проблема се реши с нов акумулатор и нови втулки на стартера, че беше пред разпад.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта