Проблем с Golf 4 TDI PD ASZ (131k.с.)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Проблем с Golf 4 TDI PD ASZ (131k.с.)

Мнениеот Koksan » Съб 08 авг 2009 9:13


Отскоро съм собственик на Golf 4 TDI PD ASZ (131k.с.) купих го от колега от форума ... и останах доволен от колата - до днес, когаото нещо и стана .. цяла сутрин чета темите но нищо не намерих!

Значи какво прави колат:
Снощи е карана ... около 80км, всичко беше наред, колата си върви супер и се държи така ... никакви проблеми ... като се прибрах както всеки път я оставих да работи спокойно на празен ход около 3-4 мин след което я изгасих! Тази сутрин се качвам да пътувам, запалвам двигателя ... работи около 1 мин супер, след което започва яко да играе оборотите и да пуши ... аз тази кола никога не съм я виждал да пуши, а сега направо ... като печка ... изгасих я веднага, закачих я на компютъра ... няма нито една грешка .. всичко е уж наред .... запалих я пак ... поработи 1 мин и пак започна ... пуши и дими .. като се опитам да я зъдържа на 1500оборота примерно ... в първият момент ги държи след което започва да играе около тези и си пуши стабилно! Имам чувството че се задушава .... и незнам какво да я правя!

По принцип турбото на колата е сменяня с чисто ново преди около 20 000км ... и колата си вървеше снощи както обикновеннооо .. много и без проблеми ... преди около 400 км са и сменени маслотто и всички филтри + горивния - марка MANN , маслото RAVENOL специално за Помпа-Дюза 5W40 ....

Резервоара на колата е пълен, т.е. има нафта ... но понеже последно жената е сипвала, имали вариант да са и сипали бензин и затова да пуши толкова колата (това от прочетеното из темите го измислих) ??? защотото тя не е взела бележка и наистина не мога да проследя!

Благодаря на отзовалите се ... да спомена че с еопитвам да се свържа с VENTOMAN но му е все още изключен телефона!




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Помогнете!

Мнениеот morfei1 » Съб 08 авг 2009 13:47


А жена ти може ли да си спомни колко литра е заредила, колко имаше в резервоара и евентуално от къде е зареждала? Ти колко покара колата след това зареждане докато взе да пуши?

Ако имаш съмнения за зареден бензин, може да разкачите горивния филтър да го излеете и да видите какво има. Следователно ако има и помен от бензин...... ще напълниш филтъра с нафта, резервоара също с нафта догоре и си караш.

Ако нещата не се оправят....

След като имаш ВАГ и PC, прочети тази тема и направи логове, преди да тръгнеш за където и да е - http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... f=27&t=301

Аз лично бих прегледал как се държат дюзите на 13-канал, щом преди това е нямала проблеми. И какво е впръсканото количество на 1-ви канал, доколкото си спомням :roll:

Свържи се с @ifidik :!: - viewtopic.php?f=13&t=125832&start=30

Да не би да е Бургаската черта 4-ка с четири врати и черни фарове inpro :roll: ?


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Помогнете!

Мнениеот Brezel » Съб 08 авг 2009 14:20


АSZ нали е с помпа в резервоара . Дай и 12 волта и източи няколко литра гориво. по принцип ако има бензин ше смърди яко н абензин. веднъж жената и мен така ми направи изненада но беше сипала малко. Също не е невъзможно самото гориво да е отвратително но е слабо вероятно. Мисля че ако беше повреда по мотора (дюзи ала бала) ще работи зле още от самото палене. а ти пишеш че колата работи 1 минута добре и след това се скапва. Иначе как пали ?


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Помогнете!

Мнениеот Koksan » Съб 08 авг 2009 14:53


Да ... Бургаската Четворка е! :)
Значи .. разкачих вакуум-ния канал който слиза надолу към торбината за рециркулационните газове и затапух двата края .... запалих колата и тя работеше супер, забелязах че маркуча беше в полуразпаднато състояние, смених го(имах под ръка) и я запалих отново .. колата отново се държеше прилично и работеше супер ... закачих я пак на VAGCOM-a и о чудо ... ДЕБИТОМЕРЧЕ!!! Явно сутринта е бил в процес на провеждане и е лъжел компютъра, и после е прекъснал окончателно .. сега на всяко изчиставане, грешката се появява моментално! По-късно ще взема мултицет да го мерна, но грешката е 17552 (P1144) MAF Circuit Open to ground ( явно е прекъснал).
Благодаря на отзовалите се ... сега ще търся дебитомер да видя колко ще ми одерат кожичката! :))

А иначе ... жената се сети че е сипала за 75лв , преди това за 20лв ... та горе долу ги сметнах че си идват към 50 литра, и не е сипала бензин (Не че не проверих филтъра де ... доверие на студенокръвни, все още нямам) :))

Благодаря ви! :обичам ви

П.С. А понеже се рових в ЕТКА за P/N на MAF-a попаднах на 2 варианта (For cold Climate и For vechicles with Gas discharging bulb) някой има ли идея ква е разликата ... защотото на единия като Retrofit се предлага няква добавка която се поставя над въздушния филтър, а за другия я няма??)


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Помогнете!

Мнениеот ifidik » Съб 08 авг 2009 14:53


виж дали ремъка е нормално опънат.нещо не се връзва прекъсването с грешката


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Помогнете!

Мнениеот Koksan » Съб 08 авг 2009 15:04


Brezel написа:АSZ нали е с помпа в резервоара . Дай и 12 волта и източи няколко литра гориво. по принцип ако има бензин ше смърди яко н абензин. веднъж жената и мен така ми направи изненада но беше сипала малко. Също не е невъзможно самото гориво да е отвратително но е слабо вероятно. Мисля че ако беше повреда по мотора (дюзи ала бала) ще работи зле още от самото палене. а ти пишеш че колата работи 1 минута добре и след това се скапва. Иначе как пали ?


Пали отлично! както винаги .. а сега я покарах със грешката на MAF-a и единственото което усетих е че го няма турбото както преди от 1800 об/мин нагоре ... ако настъпя педала до долу, все едно се дави и не ускорява, ако го натискам плавно се усеща и се чува турбината как вдига обороти и си ускорява, но го няма рязкото ускорение на колата, което предполагам е нормално? :roll:

А за ремъка ... според мен няма начин да е прескочил при положение че вече колата работи ... а и не съм я нито асил, нито спирал рязко, нито се чува да тракат клапани .... необичайни звуци няма, в момента работи прилично, обаче ме очуди че не светка индикация на таблото за грешката - няма Engine Check, няма нищо, зашо така?


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Помогнете!

Мнениеот ifidik » Съб 08 авг 2009 15:19


не казвам , че е прескочил зъб,а ролката да ти прави мизерии и да получаваш разсъгласуване между валовете


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Помогнете!

Мнениеот morfei1 » Съб 08 авг 2009 15:36


Дебитомер на бош, комплект с тръбата в Ауто+ е 194лв. Пълнител на Пиербург е към 174лв. това оринтировъчни цени ти казвам.


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Помогнете!

Мнениеот Koksan » Съб 08 авг 2009 16:49


ifidik написа:не казвам , че е прескочил зъб,а ролката да ти прави мизерии и да получаваш разсъгласуване между валовете


Ще погледна непременно!

Благодаря за Цените на другия колега! Малко ме поуспокоихте, че в началото ми казха едни познати да приготвя 400лв и изтръпнах направо! :))


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблем с Golf 4 TDI PD ASZ (131k.с.)

Мнениеот Dorian » Пет 14 авг 2009 10:23


На мен неми се връзва нещо пушенето и нестабилните обороти на колата на място с дебитомера :roll: То дори и да е откачен дебитомера пак трябва да са ти стабилни оборотите и да не пуши на място,в движение вече е друго


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Проблем с Golf 4 TDI PD ASZ (131k.с.)

Мнениеот Koksan » Пет 14 авг 2009 10:57


Значи смених дебитомера с BOSCH ... колата си е пуканка! :) Върви та се не трае дето се вика!
Забелязах и нещо друго интересно и ми е чудно дали го има при вас ... при точно 2 мин работа на празен ход, ама наистина до секундата точно ... EGR от нормалните около 55% пада на 4,8% и показаният ана дебитомера от стандартните около 255 ... стават около 430-450 ... това го засякох 3 пъти и точно на 120 сек след като съм пуснал газта и колата работи на празен ход .. минава в този режим!? :shock

Някой знае ли ориентировъчна цена на датчика за температурата, че по показанията на VAG COM температурата не се вдига над 77,2 С , а по табло са си 90 С ?? което кара двигателя на празен ход да работи на 903об/мин, което пък от своя страна е извън нормите според VAG COM :shock


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Проблем с Golf 4 TDI PD ASZ (131k.с.)

Мнениеот Koksan » Пет 14 авг 2009 10:59


Dorian написа:На мен неми се връзва нещо пушенето и нестабилните обороти на колата на място с дебитомера :roll: То дори и да е откачен дебитомера пак трябва да са ти стабилни оборотите и да не пуши на място,в движение вече е друго


Колега .. пушенето и давенето го имаше преди да се инициира грешката за дебитомера ... т.е. явно е давал многго грешни стойности преди да изгори и е бъркал доста EGR-a ... мисля че тогава EGR беше на 93% при работа на празен ход ... което е ... :screwy


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Проблем с Golf 4 TDI PD ASZ (131k.с.)

Мнениеот hooligan_sk » Пет 14 авг 2009 13:51


Колега виждал съм няколко тди-та закачени на ваг ком и ПД в това число, всички барабар с мойто работят на 903 оборота?


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Проблем с Golf 4 TDI PD ASZ (131k.с.)

Мнениеот Koksan » Пет 14 авг 2009 16:17


hooligan_sk написа:Колега виждал съм няколко тди-та закачени на ваг ком и ПД в това число, всички барабар с мойто работят на 903 оборота?


Това е интересно! ... но не пречи да ми е змаинал температурния датчик както мисля! :))

но VAG COM дава че трябва да са м/у 750 и 870 оборотите или нещо такова беше макар че AutoData дава: 865 об/мин +/– 75 (т.е. 903 си е в границите)


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Проблем с Golf 4 TDI PD ASZ (131k.с.)

Мнениеот morfei1 » Пет 14 авг 2009 16:28


Koksan написа:Някой знае ли ориентировъчна цена на датчика за температурата, че по показанията на VAG COM температурата не се вдига над 77,2 С , а по табло са си 90 С ?? което кара двигателя на празен ход да работи на 903об/мин, което пък от своя страна е извън нормите според VAG COM :shock


Датчика струва 55лв, зелена Нела от Ауто+ :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта