Масло при кулера

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Масло при кулера

Мнениеот mili 75 » Чет 24 сеп 2009 9:05


Колеги искам да попитам, защото видях противоречиви мнения,нормално ли е при ТДИ мотор като откачиш най-ниско долу маркуча при кулера да прокапе масло,защото веднъж четох,че старо ТДИ без масло по турбопътищата няма,а от друга страна гледам,че се говори за някакви семеринги на турбото,които трябвало да се сменят за да няма масло по турбопътищата, иначе интересно че по пръчката за маслото не забелязвам да е намаляло за пробег от 5000 км.




Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Масло при кулера

Мнениеот bobitur » Чет 24 сеп 2009 11:01


mili 75 написа:Колеги искам да попитам, защото видях противоречиви мнения,нормално ли е при ТДИ мотор като откачиш най-ниско долу маркуча при кулера да прокапе масло,защото веднъж четох,че старо ТДИ без масло по турбопътищата няма,а от друга страна гледам,че се говори за някакви семеринги на турбото,които трябвало да се сменят за да няма масло по турбопътищата, иначе интересно че по пръчката за маслото не забелязвам да е намаляло за пробег от 5000 км.

Ами то и ново няма без масло в кулера. Щом не ти пипа маслото по щека сипвай и карай смело.
Поздрави. :D


salama
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Масло при кулера

Мнениеот salama » Чет 24 сеп 2009 11:04


Здравей колега.Няма начин да няма масълце.Масленият отдушник постоянно си дава маслени пари,но уви част от тях все си остават по трасето колкото и малко да са те -капка,по капка вир-ако се осланяме на народната синтенция.Успех


Потребителски аватар
passat6
Мнения: 89
Регистриран на: Пон 20 юли 2009 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Масло при кулера

Мнениеот passat6 » Чет 24 сеп 2009 20:06


Прав е колгата, че и нов турбомотор няма без омасляване в тръбата от долу. Технологично турбото отделя масло във въздушното трасе тъй като заради високата температура, при която работи не могат да се монтират семеринги, а втулките не могат да уплътнят на 100%. Отделно за това допринася и отдушника. Отворил си най-ниската част, където се стича влязлото в системта масло. Опасно е когато стане много тъй като при по-голямо налягане на турбото при газене въздушната струя може да го вдигне и да запуши за момент колера, който не издържа на налягането и може да се спука. Чел съм за подобни проблеми.


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Масло при кулера

Мнениеот Spas » Чет 24 сеп 2009 20:13


Едно противоречиво мнение, при мен няма грам масълце при кулера, даже и такова изпотено и мазно не е. Има съвсем малко при самото турбо, но найстина е минимално, а колата е на 300000 км. (километража е занулен преди 20000 км.) Та явно има начин да няма такова наличие на масло.


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Масло при кулера

Мнениеот SACHO7803 » Чет 24 сеп 2009 20:34


idiotchooo написа:Едно противоречиво мнение, при мен няма грам масълце при кулера, даже и такова изпотено и мазно не е. Има съвсем малко при самото турбо, но найстина е минимално, а колата е на 300000 км. (километража е занулен преди 20000 км.) Та явно има начин да няма такова наличие на масло.

колега явно бараката ти нещооооо....или много добавки из маслото или....."побългаряване"с изкарване на маслените пари или...нещо друго.TDI на 1 година и 20 000км ако няма малко масълце там......нещо нее у ред :D :lol: :lol: :lol:


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Масло при кулера

Мнениеот mili 75 » Чет 24 сеп 2009 20:41


Да аз и затова пуснах тази тема,защото има противоречиви изказвания по форума,включително и мнение на колега,който дал 200 лева да смени тези семеринги ли са втулки ли се на турбото и казва,че пак си има масло при кулера.Дано се изкажат повече компетентни мнения и хора,които имат повече наблюдения над ТДИ моторите и малко да поизясним този проблем.


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Масло при кулера

Мнениеот SACHO7803 » Чет 24 сеп 2009 21:07


mili 75 написа:Да аз и затова пуснах тази тема,защото има противоречиви изказвания по форума,включително и мнение на колега,който дал 200 лева да смени тези семеринги ли са втулки ли се на турбото и казва,че пак си има масло при кулера.Дано се изкажат повече компетентни мнения и хора,които имат повече наблюдения над ТДИ моторите и малко да поизясним този проблем.

колега.....и аз за пръв път като си взех тди се стреснах затова масло.по-горе написах.карай си....нормално е абсолютно.турбината няма нито семиринги нито лагери :wink:мислиш ли че има симеринг или лагер дето да устиска на такива обороти и температура :wink: има едни други простотии които ако вземеш да ги сменяш и буташ.............може да стане и по зле.послушай ме...газ...яка газ и няма да имаш проблеми :lol: :lol:


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Масло при кулера

Мнениеот Spas » Чет 24 сеп 2009 22:49


SACHO7803 написа:
idiotchooo написа:Едно противоречиво мнение, при мен няма грам масълце при кулера, даже и такова изпотено и мазно не е. Има съвсем малко при самото турбо, но найстина е минимално, а колата е на 300000 км. (километража е занулен преди 20000 км.) Та явно има начин да няма такова наличие на масло.

колега явно бараката ти нещооооо....или много добавки из маслото или....."побългаряване"с изкарване на маслените пари или...нещо друго.TDI на 1 година и 20 000км ако няма малко масълце там......нещо нее у ред :D :lol: :lol: :lol:


Колега, изобщо няма никакви добавки в маслото, даже мога да кажа, че гори маслоо, защото преди 20000 хиляди км са сменяни сегменти, тогава бяха и почистени основно въздуховодите, сега са минали даже повече от 20000 км и наистина няма масло, можеби съвсееем леко изпотяване, но мазно няма, за капка пък да не говорим. Ако имаше проблем или пропуски някъде за толкова километри щеше да има масло долу със сигурност.

п.с. сега видях, че си писал, че е на 1 година, не е на 1 година, а на 15. Писал съм, че е на 300000 км+ :)


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Масло при кулера

Мнениеот bangobango » Пет 25 сеп 2009 14:24


Моя пък долу под кулера изглежда все едно съм го замерял с фекалии. От масло, хидравлично масло и прахоляк и боклук седи вече като мазано с грес. Говоря за тръбата под кулера. Каква финансова помощ е необходима за да се свали и изчисти кулера, че от мноого време ми се иска да го прочистя?


salama
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Масло при кулера

Мнениеот salama » Пет 25 сеп 2009 14:39


Здравей колега.Необходимо е желание само-цялата процедура се съдържа в разкачането на няколко скоби (4) на входа и на изхода на кулера и развиването няколко крепежни гайки,които държат самия кулер.Вземи силен разредител около 1л. изсипваш вътре и друсаш-изливаш и го продухваш с въздушна струя за да изсъхне.Вземаш отново разредител и го поливаш от вън:желателно е да се пръска с шише за почистване на стъкла-от там го измиваш с водоструика високо налягане (от разтояние има вероятнос иначе да си деформираш ламелите ако обмиваш много близо).Успех

п.п.-Преди да започнеш процедурата с външното миене запуши добре входа и изхода на кулера за да не проникне вода.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта