


Масло при кулера
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Масло при кулера
Колеги искам да попитам, защото видях противоречиви мнения,нормално ли е при ТДИ мотор като откачиш най-ниско долу маркуча при кулера да прокапе масло,защото веднъж четох,че старо ТДИ без масло по турбопътищата няма,а от друга страна гледам,че се говори за някакви семеринги на турбото,които трябвало да се сменят за да няма масло по турбопътищата, иначе интересно че по пръчката за маслото не забелязвам да е намаляло за пробег от 5000 км.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Масло при кулера
mili 75 написа:Колеги искам да попитам, защото видях противоречиви мнения,нормално ли е при ТДИ мотор като откачиш най-ниско долу маркуча при кулера да прокапе масло,защото веднъж четох,че старо ТДИ без масло по турбопътищата няма,а от друга страна гледам,че се говори за някакви семеринги на турбото,които трябвало да се сменят за да няма масло по турбопътищата, иначе интересно че по пръчката за маслото не забелязвам да е намаляло за пробег от 5000 км.
Ами то и ново няма без масло в кулера. Щом не ти пипа маслото по щека сипвай и карай смело.
Поздрави.

-
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Масло при кулера
Здравей колега.Няма начин да няма масълце.Масленият отдушник постоянно си дава маслени пари,но уви част от тях все си остават по трасето колкото и малко да са те -капка,по капка вир-ако се осланяме на народната синтенция.Успех
Re: Масло при кулера
Прав е колгата, че и нов турбомотор няма без омасляване в тръбата от долу. Технологично турбото отделя масло във въздушното трасе тъй като заради високата температура, при която работи не могат да се монтират семеринги, а втулките не могат да уплътнят на 100%. Отделно за това допринася и отдушника. Отворил си най-ниската част, където се стича влязлото в системта масло. Опасно е когато стане много тъй като при по-голямо налягане на турбото при газене въздушната струя може да го вдигне и да запуши за момент колера, който не издържа на налягането и може да се спука. Чел съм за подобни проблеми.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Масло при кулера
Едно противоречиво мнение, при мен няма грам масълце при кулера, даже и такова изпотено и мазно не е. Има съвсем малко при самото турбо, но найстина е минимално, а колата е на 300000 км. (километража е занулен преди 20000 км.) Та явно има начин да няма такова наличие на масло.
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Масло при кулера
idiotchooo написа:Едно противоречиво мнение, при мен няма грам масълце при кулера, даже и такова изпотено и мазно не е. Има съвсем малко при самото турбо, но найстина е минимално, а колата е на 300000 км. (километража е занулен преди 20000 км.) Та явно има начин да няма такова наличие на масло.
колега явно бараката ти нещооооо....или много добавки из маслото или....."побългаряване"с изкарване на маслените пари или...нещо друго.TDI на 1 година и 20 000км ако няма малко масълце там......нещо нее у ред




-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Масло при кулера
Да аз и затова пуснах тази тема,защото има противоречиви изказвания по форума,включително и мнение на колега,който дал 200 лева да смени тези семеринги ли са втулки ли се на турбото и казва,че пак си има масло при кулера.Дано се изкажат повече компетентни мнения и хора,които имат повече наблюдения над ТДИ моторите и малко да поизясним този проблем.
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Масло при кулера
mili 75 написа:Да аз и затова пуснах тази тема,защото има противоречиви изказвания по форума,включително и мнение на колега,който дал 200 лева да смени тези семеринги ли са втулки ли се на турбото и казва,че пак си има масло при кулера.Дано се изкажат повече компетентни мнения и хора,които имат повече наблюдения над ТДИ моторите и малко да поизясним този проблем.
колега.....и аз за пръв път като си взех тди се стреснах затова масло.по-горе написах.карай си....нормално е абсолютно.турбината няма нито семиринги нито лагери




- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Масло при кулера
SACHO7803 написа:idiotchooo написа:Едно противоречиво мнение, при мен няма грам масълце при кулера, даже и такова изпотено и мазно не е. Има съвсем малко при самото турбо, но найстина е минимално, а колата е на 300000 км. (километража е занулен преди 20000 км.) Та явно има начин да няма такова наличие на масло.
колега явно бараката ти нещооооо....или много добавки из маслото или....."побългаряване"с изкарване на маслените пари или...нещо друго.TDI на 1 година и 20 000км ако няма малко масълце там......нещо нее у ред![]()
![]()
![]()
Колега, изобщо няма никакви добавки в маслото, даже мога да кажа, че гори маслоо, защото преди 20000 хиляди км са сменяни сегменти, тогава бяха и почистени основно въздуховодите, сега са минали даже повече от 20000 км и наистина няма масло, можеби съвсееем леко изпотяване, но мазно няма, за капка пък да не говорим. Ако имаше проблем или пропуски някъде за толкова километри щеше да има масло долу със сигурност.
п.с. сега видях, че си писал, че е на 1 година, не е на 1 година, а на 15. Писал съм, че е на 300000 км+

- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Масло при кулера
Моя пък долу под кулера изглежда все едно съм го замерял с фекалии. От масло, хидравлично масло и прахоляк и боклук седи вече като мазано с грес. Говоря за тръбата под кулера. Каква финансова помощ е необходима за да се свали и изчисти кулера, че от мноого време ми се иска да го прочистя?
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пет 03 апр 2009 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Масло при кулера
Здравей колега.Необходимо е желание само-цялата процедура се съдържа в разкачането на няколко скоби (4) на входа и на изхода на кулера и развиването няколко крепежни гайки,които държат самия кулер.Вземи силен разредител около 1л. изсипваш вътре и друсаш-изливаш и го продухваш с въздушна струя за да изсъхне.Вземаш отново разредител и го поливаш от вън:желателно е да се пръска с шише за почистване на стъкла-от там го измиваш с водоструика високо налягане (от разтояние има вероятнос иначе да си деформираш ламелите ако обмиваш много близо).Успех
п.п.-Преди да започнеш процедурата с външното миене запуши добре входа и изхода на кулера за да не проникне вода.
п.п.-Преди да започнеш процедурата с външното миене запуши добре входа и изхода на кулера за да не проникне вода.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта