реших да пусна тема за таз гадория /филтър за твърди частици/,как може да се махне,ако някой го е махал моля да сподели опит.
аз имам идея но не знам дали ще стане,та идеята е да се излъже диференциалния пресостат ,като се сложат два резистора и филтъра се изтърбуши,но незнам какво ще се получи на практика.



DPF
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF
Ще се получи най-голямата възможна глупост. Хората го направили, ти ще го махаш. Това ми звучи като махането на турбина на TD, щото прави проблеми. 

- esto
- Мнения: 150
- Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
- Автомобил: caddy ecofuel
- Двигател: BSX
- Местоположение: Хановер
Re: DPF
Ще се получи най-голямата възможна глупост. Хората го направили, ти ще го махаш. Това ми звучи като махането на турбина на TD, щото прави проблеми.
напротив все едно махам запушен катализатор,който само души мотора
Re: DPF
А как ще накараш ЕКУ-то да работи с новото състояние на изпускателната система без филтър за твърди частици???
От общо 5 места се подава инфо на компЮтъра за да си прави изчисленията.
С някакъв си резистор едва ли ще се справиш,защото има и сензори за промяна на налягането преди и след филтъра,както и според данните ЕКУ-то подава инфо колко гориво да се впръска следващия работен цикъл.
Ето ти едно чуждо форумче да се поровиш малко,че иска време. http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=2238635 Във всеки случай премахването на тоя филтър води само до едно--проблеми.
От общо 5 места се подава инфо на компЮтъра за да си прави изчисленията.
С някакъв си резистор едва ли ще се справиш,защото има и сензори за промяна на налягането преди и след филтъра,както и според данните ЕКУ-то подава инфо колко гориво да се впръска следващия работен цикъл.
Ето ти едно чуждо форумче да се поровиш малко,че иска време. http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=2238635 Във всеки случай премахването на тоя филтър води само до едно--проблеми.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: DPF
Скоро и това ще стане но софтуерно.
Кеф ти чип, кеф ти работа без ФАП.
Кеф ти чип, кеф ти работа без ФАП.

- esto
- Мнения: 150
- Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
- Автомобил: caddy ecofuel
- Двигател: BSX
- Местоположение: Хановер
Re: DPF
С някакъв си резистор едва ли ще се справиш,защото има и сензори за промяна на налягането преди и след филтъра,както и според данните ЕКУ-то подава инфо колко гориво да се впръска следващия работен цикъл.
да сензорите са един диференциален пресостат ,който мери налягането преди и след филтъра и по този начин разбира колко е запушен и като се сложат два резистора със съответните стойности компа да си мисли,че филтъра е запушен на 10-20% и така да не пуска доизгарянето,само не знам дали няма да се случи и нещо друго.благодаря за линка!
Re: DPF
Andonov написа:Скоро и това ще стане но софтуерно.
Кеф ти чип, кеф ти работа без ФАП.
Това да се чува, че и аз се бях отказал от новите модели именно заради него

- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: DPF
esto написа:С някакъв си резистор едва ли ще се справиш,защото има и сензори за промяна на налягането преди и след филтъра,както и според данните ЕКУ-то подава инфо колко гориво да се впръска следващия работен цикъл.
да сензорите са един диференциален пресостат ,който мери налягането преди и след филтъра и по този начин разбира колко е запушен и като се сложат два резистора със съответните стойности компа да си мисли,че филтъра е запушен на 10-20% и така да не пуска доизгарянето,само не знам дали няма да се случи и нещо друго.благодаря за линка!
Не си мислете че ЕКУ-то е толкова тъпо че да го лъжете с резистори.
И то няма да разбере че това показание е едно и също при различни режими.
Другото което е че се мери температурата на газовете - и нея ли ще лъжете с резистор?
п.с. забравих и за ламбда сондата на новите дизели.
- esto
- Мнения: 150
- Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
- Автомобил: caddy ecofuel
- Двигател: BSX
- Местоположение: Хановер
Re: DPF
Другото което е че се мери температурата на газовете - и нея ли ще лъжете с резистор?
не всички други датчици ще си останат по местата,но,ако компа следи дали се променят стойностите от пресостата е кофти.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: DPF
Следи и него и Т.(а на по новите и ламбдата)
Така че стойностите не могат да бъдат константи.
Маха ли се ДПФ-а желателно и катализатора да се маха. А което от двете да липсва няма заложеното в ЕКУ-то делтаР и Т.
Така че стойностите не могат да бъдат константи.

Маха ли се ДПФ-а желателно и катализатора да се маха. А което от двете да липсва няма заложеното в ЕКУ-то делтаР и Т.
Re: DPF
Andonov написа:Следи и него и Т.(а на по новите и ламбдата)
Така че стойностите не могат да бъдат константи.
Маха ли се ДПФ-а желателно и катализатора да се маха. А което от двете да липсва няма заложеното в ЕКУ-то делтаР и Т.
ако имаш ДПФ имаш ли катализатор ? защото бях чел, че или едното или друго ... но може и да бъркам.
По темата: във форума на Пежо имаше много писано по този въпрос, някакъв пич там предлагаше софтуерно решение, от което хората бяха доволни, може да прегледаш форума им за тази тема или направо да питаш (търси при 307 и 407-ците). Там това нещо го слагат на колите след 2002 и много народ беше изревал ...
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: DPF
Делата P-то не е проблем въобще, датчика за температура не е нужно да се манипулира, това е при Пежо , но тук ако има и О2 сензор, става малко по кофти 

Re: DPF
Има си китове заместващи ДПФ-а и се слагат веднъж завинаги.Цената е средно 600 евро,няма нужда и от ремап на ЕКУто,та няма нужда да се открива топлата вода и всеки да се вмъква с по две три изречения.
При цена за подмяна на ДПФ в български оторизиран сервиз далеч по-голяма,едва ли е нужно да се казва че си струва.
При цена за подмяна на ДПФ в български оторизиран сервиз далеч по-голяма,едва ли е нужно да се казва че си струва.
- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF
Аз чух на скоро от човек на вътре в нещата, че вече ги лекуват тия филтри.
Като го видя тези дни ще разпитам за какво става въпрос.
Като го видя тези дни ще разпитам за какво става въпрос.