DPF

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
esto
Мнения: 150
Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
Автомобил: caddy ecofuel
Двигател: BSX
Местоположение: Хановер

DPF

Мнениеот esto » Чет 01 окт 2009 18:55


реших да пусна тема за таз гадория /филтър за твърди частици/,как може да се махне,ако някой го е махал моля да сподели опит.
аз имам идея но не знам дали ще стане,та идеята е да се излъже диференциалния пресостат ,като се сложат два резистора и филтъра се изтърбуши,но незнам какво ще се получи на практика.




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF

Мнениеот dobrin » Чет 01 окт 2009 19:04


Ще се получи най-голямата възможна глупост. Хората го направили, ти ще го махаш. Това ми звучи като махането на турбина на TD, щото прави проблеми. :No


Потребителски аватар
esto
Мнения: 150
Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
Автомобил: caddy ecofuel
Двигател: BSX
Местоположение: Хановер

Re: DPF

Мнениеот esto » Чет 01 окт 2009 19:14


Ще се получи най-голямата възможна глупост. Хората го направили, ти ще го махаш. Това ми звучи като махането на турбина на TD, щото прави проблеми.


напротив все едно махам запушен катализатор,който само души мотора


jordanpar
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 15:01
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF

Мнениеот jordanpar » Чет 01 окт 2009 19:56


А как ще накараш ЕКУ-то да работи с новото състояние на изпускателната система без филтър за твърди частици???
От общо 5 места се подава инфо на компЮтъра за да си прави изчисленията.
С някакъв си резистор едва ли ще се справиш,защото има и сензори за промяна на налягането преди и след филтъра,както и според данните ЕКУ-то подава инфо колко гориво да се впръска следващия работен цикъл.
Ето ти едно чуждо форумче да се поровиш малко,че иска време. http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=2238635 Във всеки случай премахването на тоя филтър води само до едно--проблеми.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: DPF

Мнениеот Andonov » Чет 01 окт 2009 20:13


Скоро и това ще стане но софтуерно.
Кеф ти чип, кеф ти работа без ФАП. :banana


Потребителски аватар
esto
Мнения: 150
Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
Автомобил: caddy ecofuel
Двигател: BSX
Местоположение: Хановер

Re: DPF

Мнениеот esto » Чет 01 окт 2009 20:26


С някакъв си резистор едва ли ще се справиш,защото има и сензори за промяна на налягането преди и след филтъра,както и според данните ЕКУ-то подава инфо колко гориво да се впръска следващия работен цикъл.


да сензорите са един диференциален пресостат ,който мери налягането преди и след филтъра и по този начин разбира колко е запушен и като се сложат два резистора със съответните стойности компа да си мисли,че филтъра е запушен на 10-20% и така да не пуска доизгарянето,само не знам дали няма да се случи и нещо друго.благодаря за линка!


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: DPF

Мнениеот morfei1 » Чет 01 окт 2009 21:03


Andonov написа:Скоро и това ще стане но софтуерно.
Кеф ти чип, кеф ти работа без ФАП. :banana


Това да се чува, че и аз се бях отказал от новите модели именно заради него :да:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: DPF

Мнениеот Andonov » Пет 02 окт 2009 7:09


esto написа:
С някакъв си резистор едва ли ще се справиш,защото има и сензори за промяна на налягането преди и след филтъра,както и според данните ЕКУ-то подава инфо колко гориво да се впръска следващия работен цикъл.


да сензорите са един диференциален пресостат ,който мери налягането преди и след филтъра и по този начин разбира колко е запушен и като се сложат два резистора със съответните стойности компа да си мисли,че филтъра е запушен на 10-20% и така да не пуска доизгарянето,само не знам дали няма да се случи и нещо друго.благодаря за линка!


Не си мислете че ЕКУ-то е толкова тъпо че да го лъжете с резистори.
И то няма да разбере че това показание е едно и също при различни режими.
Другото което е че се мери температурата на газовете - и нея ли ще лъжете с резистор?

п.с. забравих и за ламбда сондата на новите дизели.


Потребителски аватар
esto
Мнения: 150
Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
Автомобил: caddy ecofuel
Двигател: BSX
Местоположение: Хановер

Re: DPF

Мнениеот esto » Пет 02 окт 2009 7:56


Другото което е че се мери температурата на газовете - и нея ли ще лъжете с резистор?


не всички други датчици ще си останат по местата,но,ако компа следи дали се променят стойностите от пресостата е кофти.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: DPF

Мнениеот Andonov » Пет 02 окт 2009 8:13


Следи и него и Т.(а на по новите и ламбдата)

Така че стойностите не могат да бъдат константи. :wink:

Маха ли се ДПФ-а желателно и катализатора да се маха. А което от двете да липсва няма заложеното в ЕКУ-то делтаР и Т.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: DPF

Мнениеот VWGT » Пет 02 окт 2009 9:37


Andonov написа:Следи и него и Т.(а на по новите и ламбдата)

Така че стойностите не могат да бъдат константи. :wink:

Маха ли се ДПФ-а желателно и катализатора да се маха. А което от двете да липсва няма заложеното в ЕКУ-то делтаР и Т.

ако имаш ДПФ имаш ли катализатор ? защото бях чел, че или едното или друго ... но може и да бъркам.

По темата: във форума на Пежо имаше много писано по този въпрос, някакъв пич там предлагаше софтуерно решение, от което хората бяха доволни, може да прегледаш форума им за тази тема или направо да питаш (търси при 307 и 407-ците). Там това нещо го слагат на колите след 2002 и много народ беше изревал ...


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: DPF

Мнениеот Dobromirski » Пет 02 окт 2009 11:18


Делата P-то не е проблем въобще, датчика за температура не е нужно да се манипулира, това е при Пежо , но тук ако има и О2 сензор, става малко по кофти :?


jordanpar
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 15:01
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF

Мнениеот jordanpar » Пет 02 окт 2009 11:28


Има си китове заместващи ДПФ-а и се слагат веднъж завинаги.Цената е средно 600 евро,няма нужда и от ремап на ЕКУто,та няма нужда да се открива топлата вода и всеки да се вмъква с по две три изречения.
При цена за подмяна на ДПФ в български оторизиран сервиз далеч по-голяма,едва ли е нужно да се казва че си струва.


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF

Мнениеот Luciano » Пет 02 окт 2009 11:59


Аз чух на скоро от човек на вътре в нещата, че вече ги лекуват тия филтри.
Като го видя тези дни ще разпитам за какво става въпрос.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: DPF

Мнениеот morfei1 » Пет 02 окт 2009 12:34


600евро си е сериозна цена.... :(



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Angel_, Mastoy и 45 госта