:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

положително и отрицателно деитвие на ЕГП-то

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

положително и отрицателно деитвие на ЕГП-то

Мнениеот tarikat89 » Пон 19 окт 2009 19:54


едно леко тъпо въпросче но се чудех .. какво е това на въздушната тръба което съм оградил с червено и за какво служи и може ли без него :D
dvg.jpg


двигателя е 1.9тд ааз

гледам че на дизелите с кулер няма такава глупост .. ако сложа кулер това мога ли да го махна ? :roll: :?:

не знам дали темата е за тук но не знам къде другаде да питам ..

Последна промяна от tarikat89 на Пон 19 окт 2009 21:47, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: какво е "нещото" от снимката

Мнениеот djdaka » Пон 19 окт 2009 20:00


Това на снимката е ЕГР. Повече може да прочетеш тук :http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=14
Поздрави.


velevtr
Мнения: 55
Регистриран на: Съб 03 май 2008 5:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Трявна

Re: какво е "нещото" от снимката

Мнениеот velevtr » Пон 19 окт 2009 20:01


EGR


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: какво е "нещото" от снимката

Мнениеот tarikat89 » Пон 19 окт 2009 20:31


мм прочетох темата но явно е за по новите мотори а не за пенсионер като моя :D
там е обяснено като е вързано към вакума на помпата.. към компа еку-то ..към не знам си кво и не знам си защо си . а моята помпа е без вакум.. и немам еку :D

та мога ли да го махна това като сложа кулер.. и ще има ло отрицателни последствия.. защото гледам че пише там че ще стане по нервна колата в ниските обороти при натискане на педала но и по голямо количество гориво ще иска.. колко е това по голяма.. в литри? :roll: а също пише че и при затапване на егп-то ще се повиши температурата но това щяло да помогне за понижаване на разход.. и в краина сметка какво става повишава ли разхода или се намаля.. и аз от къде да го запуша..?


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: какво е "нещото" от снимката

Мнениеот djdaka » Пон 19 окт 2009 21:41


При моят мотор - малко по нов AHF - затапването на егр има положителен ефект- по нервна в ниските ,
за разход не съм забелязал промяна, малко по остро работи мотора и по бавно загрява през зимата.
Поздрави.


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: какво е "нещото" от снимката

Мнениеот tarikat89 » Пон 19 окт 2009 21:43


ее защо да загрява по бавно.. дават го че като се затапи по бързо вдига температурата .. взех тотално да се обърквам :D


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 357
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: положително и отрицателно деитвие на ЕГП-то

Мнениеот ZEDYCUS » Пон 19 окт 2009 22:27


Не е по темата ,но колега вземи да долееш малко вода или антифриз в казанчето. :drinking: Доста под минимума е .


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: положително и отрицателно деитвие на ЕГП-то

Мнениеот tarikat89 » Пон 19 окт 2009 22:33


ZEDYCUS написа:Не е по темата ,но колега вземи да долееш малко вода или антифриз в казанчето. :drinking: Доста под минимума е .

:D :D
ее то така е модерно да се кара вече.. на ръба на живота :D
снимката е доста стара.. течеше ми антифриза тогава от един троиник дето е хванах за блока и има некви 2 датчика на него.. но всичко е ток и жица вече

сега въпроса е да запушвам ли ЕГП=то :D


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: положително и отрицателно деитвие на ЕГП-то

Мнениеот mili 75 » Вто 20 окт 2009 8:28


Първо колега не се нарича ЕГП,а ЕГР и колите с кулер също имат такъв клапан,той вкарва част от отработените газове за повторно изтаряне през смукателния колектор.Аз моя го затапих с пластина и мисля,че ефекта е добър,а разхода в никакъв случай не се е увеличил,по-скоро за мен се намали.


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: положително и отрицателно деитвие на ЕГП-то

Мнениеот milenski_77 » Вто 20 окт 2009 8:55


Koлега тоя ЕГР се управлява от едно ключе на помпата.Направено е така че като не е натиснат педала на газта да е отворен клапана на ЕГР-а.
Може да го изолираш по много начини: да махнеш ключето и да му изключиш кабелите, да изключиш маркучето за вакума и го затапиш с нещо, да подложиш ламаринка под клапана и т.н.
Смисъла от ЕГР е само за екология, така че го махай и не е лошо да си изчистиш колекторните тръби, че кой знае колко гняс има по тях.


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: положително и отрицателно деитвие на ЕГП-то

Мнениеот tarikat89 » Сря 21 окт 2009 16:01


до тук ясно.. благодаря на всички отзовали се..
а тези които са ги махнали някакви проблеми с температурата .. ? как загрява колата.. каква температура държи.. защото пишеше че покачвало се температурата.. а един от колегите каза че по бавно му загрява..


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: положително и отрицателно деитвие на ЕГП-то

Мнениеот fox_vt » Сря 21 окт 2009 16:33


след затапване на ЕГР по бавно загрява и това е така щото в цилиндъра влиза само свеж студен въздух,а когато работи ЕГР вкарва част от изгорелите газове и сещате се че температурата е по висока.Това важи само за работа на празен ход и обороти до към 2000 об ,на по високи обороти ЕГР е затворен.


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: положително и отрицателно деитвие на ЕГП-то

Мнениеот tarikat89 » Сря 21 окт 2009 18:29


ясно.. значи ще с се затапва :D
тея дни ще има чистка и продухване :D


Потребителски аватар
tremendous
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
Автомобил: Passat
Двигател: AAZ
Местоположение: Пловдив

Re: положително и отрицателно деитвие на ЕГП-то

Мнениеот tremendous » Чет 22 окт 2009 14:42


Извинявам се ,че ползвам темата на колегата но егр може ли да се направи да бъде затворен от това ключе на помпата / да не си играя да разглобявам , да затапвам/. Аз по принцип друго мислех- че егр в ниски е затворен а след това отваря да доизгаря горивото. Явно съм бил в грешка.


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: положително и отрицателно деитвие на ЕГП-то

Мнениеот milenski_77 » Чет 22 окт 2009 15:46


tremendous написа:Извинявам се ,че ползвам темата на колегата но егр може ли да се направи да бъде затворен от това ключе на помпата / да не си играя да разглобявам , да затапвам/. Аз по принцип друго мислех- че егр в ниски е затворен а след това отваря да доизгаря горивото. Явно съм бил в грешка.

Може.
Разгледай помпата и ще разбереш.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__, stoqn_tasev92 и 45 госта