milmar написа:mrsch66 написа:100% заредена 12в батерия е 16,3в което за стара батерия е почти непостижимо. Достатъчно заредена и добра батерия се смята такава която 3 часа след като е свалена от зарядното показва 12,68 и повече.Друг е въпроса с капацитета и.
Къде пише, че обикновен оловен акумулатор е зареден на 100% при 2.7V на клетка, дай линк, книга, където е описано...
Аз зная, че оловен акумулатор е зареден напълно, когато на клетка имаме по около 2.25V. Така се поддържат в заредено състояние oловни акумулатори, които са в дежурен режим, примерно UPS.
При заряд, когато се търси динамика на процеса и по-бързо зареждане, някои много умни зарядни качват до 2.5-2.7V на клетка, но това е времеограничен етап на завършване на заряда, веднага след това напрежението автоматично се понижава до 2.3V примерно.
Иначе на зареден акумулатор, особенно пък стар сулфатизиран, много лесно можеш да качиш до 2.8, че ако искаш и до 3.8V. Но над 2.6-2.7V започва електролиза на водата, без никаквъв ефект на зареждане, а само разпад на електродите на акумулатора.
Пише го в една дебела Физика, издадена когато двамата с тебе сме ходели прави под масата. Като се върна в България ще ти снимам няколко страници, ако ти е интересно.
Доколкото си спомням пишеше 2.73В зареждане и 1,78В разреждане, имаше си и съответните графики.
Ама и аз не приемам твърде буквално тези волтове, зареждам с изправител стабилизиран на около 14,5В с минимален ток.
Ако някой реши твърде редовно да следва тези 2,73В на съвременен необслужваем акумулатор, доста бързо ще го пресуши, дори да е калциев.