Кой акумулатор е по-добър за дизел
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
- Автомобил: jetta 2
- Двигател: ez 1986
- Местоположение: praha
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Колега когато се образоваш на тема оловни акумулатори вече няма да слагаш питанки и чуденки.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Защо не добави на каква температура е това напрежение?
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
- Автомобил: jetta 2
- Двигател: ez 1986
- Местоположение: praha
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Тем. над 40° на електролита е противопоказна за акумулатора над 14.6-8 в заряда е вече с минимален ток и засилен тем.контрол.
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Тъй като почти никой в любителската практика не мери температурата на заряд, затова се ограничава напрежението на заряд до тези стойности...
-
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 43
- Регистриран на: Нед 04 окт 2015 9:54
- Автомобил: VW Baraka
- Двигател: IMA
- Местоположение: Добрич
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
mrsch66 написа:Колега когато се образоваш на тема оловни акумулатори вече няма да слагаш питанки и чуденки.
Е обясни де. Дали това 16,3 в. е напрежение заедно с зарядното при пълен заряд или какво. Щото аз лично никога не съм мерил 16,3в само на акумулатор без зарядно. Ама знам ли знае ли се.
Виш със зарядно съм мерил и това което касзваш, но зарядното не е от интелигентните.
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
- Автомобил: jetta 2
- Двигател: ez 1986
- Местоположение: praha
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Естественно че на закачено зарядно като акумулатора поне 3 часа е задържал това напрежение и гъстотата на електролита остава не променена 1.28 при тем. на електролита 20° ако е по-висока има таблица за корекция на измерената гъстота спрямо температурата. А интелигентно зарядно никога не може да зареди акумулатор на 100% защото то е ограничено на 14.2-3 в и практически акумулатора може да стои на него неограничено време без риск без да измерваш тем. и гъстотата без да регулираш тока и напрежението.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
mrsch66 написа:Тем. над 40° на електролита е противопоказна за акумулатора над 14.6-8 в заряда е вече с минимален ток и засилен тем.контрол.
Това означава, че акумулатора си отива лятото от висока температура. И се разбира през зимата, че е заминал.
Някои производители не пишат максимална температура на оловните акумулатори. Някои посочват около 70-75 г. целзий за максимална температура.
А сега си представете къде са ви поставени акумулаторите и колко се нагряват от мотора.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Така е. Но и на беенветата като е в багажника? Дали изкарват по-дълго? Не. Същата работа. Важното е да сме здрави . Пък акумулатори....като трябва ще се купуват.
Последна промяна от samo_pechka на Съб 16 ное 2019 18:19, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Недей го хвали !!! Изтрий си поста незабавно. Аз когато съм похвалил нещо покрай колата и то вземе, че се прецака.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
mrsch66 написа:100% заредена 12в батерия е 16,3в което за стара батерия е почти непостижимо. Достатъчно заредена и добра батерия се смята такава която 3 часа след като е свалена от зарядното показва 12,68 и повече.Друг е въпроса с капацитета и.
Къде пише, че обикновен оловен акумулатор е зареден на 100% при 2.7V на клетка, дай линк, книга, където е описано...
Аз зная, че оловен акумулатор е зареден напълно, когато на клетка имаме по около 2.25V. Така се поддържат в заредено състояние oловни акумулатори, които са в дежурен режим, примерно UPS.
При заряд, когато се търси динамика на процеса и по-бързо зареждане, някои много умни зарядни качват до 2.5-2.7V на клетка, но това е времеограничен етап на завършване на заряда, веднага след това напрежението автоматично се понижава до 2.3V примерно.
Иначе на зареден акумулатор, особенно пък стар сулфатизиран, много лесно можеш да качиш до 2.8, че ако искаш и до 3.8V. Но над 2.6-2.7V започва електролиза на водата, без никаквъв ефект на зареждане, а само разпад на електродите на акумулатора.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
samo_pechka написа:Така е. Но и на беенветата като е в багажника? Дали изкарват по-дълго? Не. Същата работа. Важното е да сме здрави . Пък акумулатори....като трябва ще се купуват.
Всички марки било ВАГ. БМВ, МБ и др. с акумулатор в багажника карат определено много повече от тези при двигателя.
-
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 43
- Регистриран на: Нед 04 окт 2015 9:54
- Автомобил: VW Baraka
- Двигател: IMA
- Местоположение: Добрич
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
milmar написа:mrsch66 написа:100% заредена 12в батерия е 16,3в което за стара батерия е почти непостижимо. Достатъчно заредена и добра батерия се смята такава която 3 часа след като е свалена от зарядното показва 12,68 и повече.Друг е въпроса с капацитета и.
Къде пише, че обикновен оловен акумулатор е зареден на 100% при 2.7V на клетка, дай линк, книга, където е описано...
Аз зная, че оловен акумулатор е зареден напълно, когато на клетка имаме по около 2.25V. Така се поддържат в заредено състояние oловни акумулатори, които са в дежурен режим, примерно UPS.
При заряд, когато се търси динамика на процеса и по-бързо зареждане, някои много умни зарядни качват до 2.5-2.7V на клетка, но това е времеограничен етап на завършване на заряда, веднага след това напрежението автоматично се понижава до 2.3V примерно.
Иначе на зареден акумулатор, особенно пък стар сулфатизиран, много лесно можеш да качиш до 2.8, че ако искаш и до 3.8V. Но над 2.6-2.7V започва електролиза на водата, без никаквъв ефект на зареждане, а само разпад на електродите на акумулатора.
И аз това питах. Уж с зарядното били тия 16.3 волта.
А както казваш ти колега на клетка можеш да заредиш до към 2,25в и то тези 13,5 волта се запазват за много кратък период. Реално на нов акумулатор зареден добре бил той киселинен, гелов или АГМ аз лично съм мерил макс 12,4в. в покой без товар след като се е стабилизирал.
Andonov написа:samo_pechka написа:Така е. Но и на беенветата като е в багажника? Дали изкарват по-дълго? Не. Същата работа. Важното е да сме здрави . Пък акумулатори....като трябва ще се купуват.
Всички марки било ВАГ. БМВ, МБ и др. с акумулатор в багажника карат определено много повече от тези при двигателя.
Добре де, а как тогава се обяснява факта че на мерцедеса ми - Вартата отпред е на 10 години в момента - оригиналка и не дава сигнали да се скапва. На пасат пак Вартата отпред кара повече от 5 години и после я преместих на друга кола. Те какво.
Последна промяна от fetleto на Пон 18 ное 2019 20:16, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Andonov написа:samo_pechka написа:Така е. Но и на беенветата като е в багажника? Дали изкарват по-дълго? Не. Същата работа. Важното е да сме здрави . Пък акумулатори....като трябва ще се купуват.
Всички марки било ВАГ. БМВ, МБ и др. с акумулатор в багажника карат определено много повече от тези при двигателя.
Колко много повече? Не мисля, че това е причината за по-дълъг живот. Има и други фактори . И определено ако вс. е наред с колата.
Но не ми се спори
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
samo_pechka написа:Колко много повече? Не мисля, че това е причината за по-дълъг живот. Има и други фактори . И определено ако вс. е наред с колата.
Но не ми се спори
за износ са една стока , за вътрешен пазар са отбрани полуакумулатори.