Кой акумулатор е по-добър за дизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mrsch66
Мнения: 289
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
Автомобил: jetta 2
Двигател: ez 1986
Местоположение: praha

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот mrsch66 » Пет 15 ное 2019 23:31


Колега когато се образоваш на тема оловни акумулатори вече няма да слагаш питанки и чуденки.




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2636
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Vasseto » Съб 16 ное 2019 7:36


Защо не добави на каква температура е това напрежение?


mrsch66
Мнения: 289
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
Автомобил: jetta 2
Двигател: ez 1986
Местоположение: praha

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот mrsch66 » Съб 16 ное 2019 9:01


Тем. над 40° на електролита е противопоказна за акумулатора над 14.6-8 в заряда е вече с минимален ток и засилен тем.контрол.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот batVenci » Съб 16 ное 2019 9:08


Тъй като почти никой в любителската практика не мери температурата на заряд, затова се ограничава напрежението на заряд до тези стойности...


fetleto
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 43
Регистриран на: Нед 04 окт 2015 9:54
Автомобил: VW Baraka
Двигател: IMA
Местоположение: Добрич

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот fetleto » Съб 16 ное 2019 10:51


mrsch66 написа:Колега когато се образоваш на тема оловни акумулатори вече няма да слагаш питанки и чуденки.


Е обясни де. Дали това 16,3 в. е напрежение заедно с зарядното при пълен заряд или какво. Щото аз лично никога не съм мерил 16,3в само на акумулатор без зарядно. Ама знам ли знае ли се.
Виш със зарядно съм мерил и това което касзваш, но зарядното не е от интелигентните.


mrsch66
Мнения: 289
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
Автомобил: jetta 2
Двигател: ez 1986
Местоположение: praha

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот mrsch66 » Съб 16 ное 2019 13:07


Естественно че на закачено зарядно като акумулатора поне 3 часа е задържал това напрежение и гъстотата на електролита остава не променена 1.28 при тем. на електролита 20° ако е по-висока има таблица за корекция на измерената гъстота спрямо температурата. А интелигентно зарядно никога не може да зареди акумулатор на 100% защото то е ограничено на 14.2-3 в и практически акумулатора може да стои на него неограничено време без риск без да измерваш тем. и гъстотата без да регулираш тока и напрежението.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2636
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Vasseto » Съб 16 ное 2019 17:38


mrsch66 написа:Тем. над 40° на електролита е противопоказна за акумулатора над 14.6-8 в заряда е вече с минимален ток и засилен тем.контрол.


Това означава, че акумулатора си отива лятото от висока температура. И се разбира през зимата, че е заминал.
Някои производители не пишат максимална температура на оловните акумулатори. Някои посочват около 70-75 г. целзий за максимална температура.
А сега си представете къде са ви поставени акумулаторите и колко се нагряват от мотора.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8373
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Съб 16 ное 2019 18:17


Така е. Но и на беенветата като е в багажника? Дали изкарват по-дълго? Не. Същата работа. Важното е да сме здрави . Пък акумулатори....като трябва ще се купуват.

Последна промяна от samo_pechka на Съб 16 ное 2019 18:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19133
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот stefan4o » Съб 16 ное 2019 18:19


Недей го хвали !!! Изтрий си поста незабавно. Аз когато съм похвалил нещо покрай колата и то вземе, че се прецака.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8373
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Съб 16 ное 2019 18:19


:th_up


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Пон 18 ное 2019 13:13


mrsch66 написа:100% заредена 12в батерия е 16,3в което за стара батерия е почти непостижимо. Достатъчно заредена и добра батерия се смята такава която 3 часа след като е свалена от зарядното показва 12,68 и повече.Друг е въпроса с капацитета и.

Къде пише, че обикновен оловен акумулатор е зареден на 100% при 2.7V на клетка, дай линк, книга, където е описано...
Аз зная, че оловен акумулатор е зареден напълно, когато на клетка имаме по около 2.25V. Така се поддържат в заредено състояние oловни акумулатори, които са в дежурен режим, примерно UPS.
При заряд, когато се търси динамика на процеса и по-бързо зареждане, някои много умни зарядни качват до 2.5-2.7V на клетка, но това е времеограничен етап на завършване на заряда, веднага след това напрежението автоматично се понижава до 2.3V примерно.
Иначе на зареден акумулатор, особенно пък стар сулфатизиран, много лесно можеш да качиш до 2.8, че ако искаш и до 3.8V. Но над 2.6-2.7V започва електролиза на водата, без никаквъв ефект на зареждане, а само разпад на електродите на акумулатора.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Andonov » Пон 18 ное 2019 15:05


samo_pechka написа:Така е. Но и на беенветата като е в багажника? Дали изкарват по-дълго? Не. Същата работа. Важното е да сме здрави . Пък акумулатори....като трябва ще се купуват.


Всички марки било ВАГ. БМВ, МБ и др. с акумулатор в багажника карат определено много повече от тези при двигателя.


fetleto
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 43
Регистриран на: Нед 04 окт 2015 9:54
Автомобил: VW Baraka
Двигател: IMA
Местоположение: Добрич

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот fetleto » Пон 18 ное 2019 18:14


milmar написа:
mrsch66 написа:100% заредена 12в батерия е 16,3в което за стара батерия е почти непостижимо. Достатъчно заредена и добра батерия се смята такава която 3 часа след като е свалена от зарядното показва 12,68 и повече.Друг е въпроса с капацитета и.

Къде пише, че обикновен оловен акумулатор е зареден на 100% при 2.7V на клетка, дай линк, книга, където е описано...
Аз зная, че оловен акумулатор е зареден напълно, когато на клетка имаме по около 2.25V. Така се поддържат в заредено състояние oловни акумулатори, които са в дежурен режим, примерно UPS.
При заряд, когато се търси динамика на процеса и по-бързо зареждане, някои много умни зарядни качват до 2.5-2.7V на клетка, но това е времеограничен етап на завършване на заряда, веднага след това напрежението автоматично се понижава до 2.3V примерно.
Иначе на зареден акумулатор, особенно пък стар сулфатизиран, много лесно можеш да качиш до 2.8, че ако искаш и до 3.8V. Но над 2.6-2.7V започва електролиза на водата, без никаквъв ефект на зареждане, а само разпад на електродите на акумулатора.


И аз това питах. Уж с зарядното били тия 16.3 волта.

А както казваш ти колега на клетка можеш да заредиш до към 2,25в и то тези 13,5 волта се запазват за много кратък период. Реално на нов акумулатор зареден добре бил той киселинен, гелов или АГМ аз лично съм мерил макс 12,4в. в покой без товар след като се е стабилизирал.


Andonov написа:
samo_pechka написа:Така е. Но и на беенветата като е в багажника? Дали изкарват по-дълго? Не. Същата работа. Важното е да сме здрави . Пък акумулатори....като трябва ще се купуват.


Всички марки било ВАГ. БМВ, МБ и др. с акумулатор в багажника карат определено много повече от тези при двигателя.


Добре де, а как тогава се обяснява факта че на мерцедеса ми - Вартата отпред е на 10 години в момента - оригиналка и не дава сигнали да се скапва. На пасат пак Вартата отпред кара повече от 5 години и после я преместих на друга кола. Те какво.

Последна промяна от fetleto на Пон 18 ное 2019 20:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8373
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Пон 18 ное 2019 19:28


Andonov написа:
samo_pechka написа:Така е. Но и на беенветата като е в багажника? Дали изкарват по-дълго? Не. Същата работа. Важното е да сме здрави . Пък акумулатори....като трябва ще се купуват.


Всички марки било ВАГ. БМВ, МБ и др. с акумулатор в багажника карат определено много повече от тези при двигателя.

Колко много повече? Не мисля, че това е причината за по-дълъг живот. Има и други фактори . И определено ако вс. е наред с колата.
Но не ми се спори


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13428
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот kris11 » Пон 18 ное 2019 22:00


samo_pechka написа:Колко много повече? Не мисля, че това е причината за по-дълъг живот. Има и други фактори . И определено ако вс. е наред с колата.
Но не ми се спори

за износ са една стока , за вътрешен пазар са отбрани полуакумулатори.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 36 госта