1,9TDI 131k.c.-загуба на мощност, колата почти спира-решено?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pit
Мнения: 693
Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

1,9TDI 131k.c.-загуба на мощност, колата почти спира-решено?

Мнениеот pit » Чет 17 сеп 2009 3:09


Здравейте колеги, появи се още един проблем по колата :banghead:
Пасат б5,5 1,9 TDI 131k.c.автоматик, 2001г., мотор AVF

Тръгвам от спряло положение, първа скорост, колата набира до 20-30 км, автоматика сменя на втора скорост над 3000 оборота, а преди сменяше при 2200 някъде след което колата забива..оборотите се качват над 3200,дори отиват към 4000 зависи колко натискам и така се получава че немога да дръпна и да вдигна по-висока скорост, едвам на 3500 оборота вдига 40 км... чак отзад един рейс Икарус ми свирка и светка, мисли че ще спирам и му преча :oops: .

След това леко набирам по пътя, обаче с мъка на 3-та скорост и обороти над 3500, почти 4000 неможе да вдигне повече от 60 км, връщам ръчно на 2-ра скорост и пак не иска да набира..даже ми светка и ESP лампата от високите обороти..

Незнам дали има връзка това с ESP-то, но преди месец ми светкаше пак, и на ваг ком излезе грешка, и причина за светването "отклонение в налягането на дюза на втори цилиндър".

Сега ако ида на диагностика, дали ще има записана грешка по която да се види какво е станало.. къде да ида в София на дизелджия, че това май ще ми е поредния ремонт :banghead:

Последна промяна от pit на Вто 06 окт 2009 11:27, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
Dragon
Мнения: 880
Регистриран на: Сря 05 окт 2005 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот Dragon » Чет 17 сеп 2009 6:50


Вентоман-а може да ти помогне. После ще бъдеш heavy metal zork и :banana


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот dobrin » Чет 17 сеп 2009 8:33


Имам някакви съмнения за автоматика, дано не се окажа прав. Просто притеснението ми идва от това, което спомена за ESP-то. Има ли претрисане при потегляне или при превключване на предавките? Как се форсира двигателят на неутрална предавка (P, N)?


Потребителски аватар
pit
Мнения: 693
Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот pit » Чет 17 сеп 2009 9:58


dobrin написа:Имам някакви съмнения за автоматика, дано не се окажа прав. Просто притеснението ми идва от това, което спомена за ESP-то. Има ли претрисане при потегляне или при превключване на предавките? Как се форсира двигателят на неутрална предавка (P, N)?



На N си е нормално, на P също си е нормално,невиждам нищо странно,двигателя се форсира и си вдига обороти в смисъл какво трябва да се случва което не да е нормално.Иначе автоматика отидох за смяна на масло и излезе изронен диск ана задната..смених го. Предавките ги сменя плавно, няма "ритане" , само на дълъг път, карам на 5-та и давам газ да изпреваря, колата сваля на 4-та и после обратно като набере и дойде време да върне пак 5-та, има ритане осезаемо, говориме обаче за изминати 1000 км. и го е направила само два пъти, и то само когато давам зверска газ, ако си карма по-нормално си сваля на 4-та и после на 5-та минава плавно. Даже почти не се усещат как се сменят предавките.

Едно допълнение, това със загубата на мощност го прави не винаги, ето преди малко карах и си ускорява нормално, сменя на 2200 до 2500 оборота,зависи колко газ давам. Вдигнах на една отсечка за проба 100 и си набира още.

Когато се случи това преди 5 дена за първи път, сипах нафта от Петрол няква дизел плюс форс..нещо такова,1,89лв. обаче като се замисля е по-евтина от скъпата нафта по другите бензиностанции.. а Петрол нали все слагат някви добавки и винаги горивата са им по-скъпи с една две стотинки,как тая нафта е по-евтина...а и разхода нещо ми се качи на 12 на 100, преди беше 9 до 10 градско, преди да сипа тая нафта колата си вървеше с 200, пробвах и си набира още скорост... нафтата беше Гръцка остана ми след морето.


Има и шанс да е стоп машинка, като отчете че е натисната спирачката и не дава да натиснеш газта не поема почти.. само педала потъва, с левия крак натискаш спирасчката с десния газ и само потъва педала без да вдига обороти над 1500, е такова нещо ми се получава като усещане като не иска да върви колата.

Тръгвам при някой майстор че не си е работа така...

:idea:
Така, бях при Ventoman, диагностика, излезе дебитомер, показва че работи, но по стойностите колегата по време на каране го "хвана" че показанията не са нормални. Смених го на другия ден,(162лв.) и колата тръгна както преди :banana .

Потвърди се обаче че е за смяна и едната дюза, (както съм писал в другата тема дали са взаимозаменяеми дюзите), от нея се включва и ESP-то.

Много съм доволен от колегата Ventoman!

Последна промяна от pit на Съб 19 сеп 2009 0:09, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pit
Мнения: 693
Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот pit » Съб 26 сеп 2009 7:17


Еми оказа се че и с новия дебитомер дава ниски стойности, демек стария който свалих го почистих в последствие и пак съм с него, но пак си остава това с мощноста, при тръгване и набиране по някое време към 50км./ч. и 3-та скорост, педала "пропада" и спира да набира, и така докато не изгася двигателя и запаля отново, тогава колата пак ускорява.


eddyman
Мнения: 672
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот eddyman » Съб 26 сеп 2009 11:02


Изказвам само някакви хипотези- турбото провери ли го? Евентуално зацапана геометрия? На мен ми изключваше турбото докато не "разпилих" на високи обороти на извънградско. Влизаше в авариен режим, в който колата е спъната точно както описваш. Щом един път върви нормално, друг път не, на това ми изглежда.
Друга хипотеза- горивен филтър да смениш, ако онази нафта наистина е била некачествена.
Пуши ли повече колата?


mi_ho
Мнения: 192
Регистриран на: Вто 19 дек 2006 12:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот mi_ho » Съб 26 сеп 2009 19:08


Колега, със сигурност трябва да има записана грешка. Вентоман като я гледа не ти ли каза каква е? Проверил ли си дали ти загряват дисковете? Според мен ESP няма как да ти светка от проблем в дюзата. Може да ти задържат накладките и в такъв случай автомата си мисли, че караш по нанагорнище и нормално си превключва на по-високи обороти /...хм, бая пушек ще трябва да излиза от колелетата/. Пусни точните грешки - така ще е най-добре.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот niks76 » Съб 26 сеп 2009 21:52


автомати4на кутия или без масло или за ремонт :arrow:
трябва да си с типтроник и наи вероятно нема масло........


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот ifidik » Нед 27 сеп 2009 11:17


niks76 написа:автомати4на кутия или без масло или за ремонт :arrow:
трябва да си с типтроник и наи вероятно нема масло........


мога само да допълня,че ти е запушен катализатора


Потребителски аватар
pit
Мнения: 693
Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот pit » Нед 27 сеп 2009 22:14


ifidik написа:
niks76 написа:автомати4на кутия или без масло или за ремонт :arrow:
трябва да си с типтроник и наи вероятно нема масло........


мога само да допълня,че ти е запушен катализатора


Да го изкъртя ли? Преди един месец, нещо почна да резонира в гърнетата, и в сервиза където сменях маслото и ремъците, ми казаха че имам май нещо отчупено от катализатора парче, което е отишло назад в средното гърне(незнам дали е точно средното, това което е под задните седалки). Същото казаха и в сервиз за гърнета: имаш някакво парче дето дрънчи вътре, най-вероятно парче катализатор, сваляме, тръскаме ако излезе, излезе, ако не..ново гърне и се маха катализатора. Оглеждал съм всички гърнета и тръби, няма никъде дупки или да пуши от някъде,всичко е здраво като връзки, като удариш с нещо по гърнето се усеща как тропа нещо вътре. Ако карам по павета, звука се чува доста силно.

За маслото в скоростите: типтроник е да, преди месец сменях цялото масло и филтъра, имах проблем със задна скорост, сменях диска :oops: , и би трябвало да не е малко,все пак е пълнена скоростната кутия скоро.. след 300 км. трябва да ида на контролен за скоростите, да се види какво става, дали има проблем, щото нали диска е нов и дали всичко е наред.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот niks76 » Пон 28 сеп 2009 8:49


относно кутията -питаи колко литра масло са ти сипали?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот hooligan_sk » Пон 28 сеп 2009 14:45


Ами на въпроса с контролния преглед и дали има проблеми след ремонта имаш отговор вече ;) Тоя ремонт къде си го правил?


Потребителски аватар
anton_ianev
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 17 фев 2008 12:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот anton_ianev » Чет 01 окт 2009 21:28


Скоро имах подобен проблем с моя Б5,5 101PS.Губеше мощност и започваше да тресе на висока предавка,след което светваше ESP-то и трябваше да гася колата за да изчисти грешката,след което тръгваше за малко пак нормално.При мен проблема се оказа един кабел,който се намира под капака на главата и който подава някакви токове към дюзите.След смяната проблема ми се оправи.Надявам се да съм помогнал.


Потребителски аватар
pit
Мнения: 693
Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот pit » Пет 02 окт 2009 13:18


anton_ianev написа:Скоро имах подобен проблем с моя Б5,5 101PS.Губеше мощност и започваше да тресе на висока предавка,след което светваше ESP-то и трябваше да гася колата за да изчисти грешката,след което тръгваше за малко пак нормално.При мен проблема се оказа един кабел,който се намира под капака на главата и който подава някакви токове към дюзите.След смяната проблема ми се оправи.Надявам се да съм помогнал.


Да, предлагат ми да го видят и затегнат тоя кабел, и както каза човека "или ще се оправи, или не" :roll:

Колко струва този кабел?

А иначе по темата: в момента ми гледат турбото и маркучите, че нещо турбината хич я няма.... свири нещо и то много отчетливо, при 1800 оборота почва да свири, и вече като дойде момента с "пропадането" на педала на газта, се заслушвам и това свирене го няма изобщо..все едно е изключила турбината?

Вчера махах капака над двигателя, и установих:

Клапана ЕГР има някакви разливи от масло там където е хванат с болтовете, второто е един пластмасов маркуч който идва от долу от голямата тръба след дебитомера, и този маркуч се връща горе към двигателя, май е за картерните газове тръбата, тя беше откачена направо и се клатеше.Ето малко снимки на това което видях:


Изображение

Изображение



Това е тръбата:

Изображение

А това,само да питам, :oops: тези кабели, които влизат отстрани в двигателя, какви са? Да не са тези които отиват към дюзите,или онези кабели са само под капака и тогава могат да се видят?

Изображение


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 1,9 TDI 131k.c.-загуба на мощтност, колата почти спира

Мнениеот KirilGeorgiev » Пет 02 окт 2009 13:46


Колега това откъртено парче от катализатора е възможно при подаване на газ да бъде издухвано от изгорелите газове и да им задръства свободното излизане.Ти пишеш че на място си се форсира нормално но погледни колко силно излизат газовете през ауспуха.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cecko gt и 48 госта