Колеги,пасатко пали трудно с 4-5секунди въртене.Свещите при -6,-7градуса греят около 6-7 секунди и като запали изчадва за секунда-две синкав пушек.(когато е много студено съвсем малко притриса при запалване).Това е само при първото палене,после пали и от четвърт ключ дори когато е студена.Акумулатора е нов.Свещите ми казаха,че се намирали под капака на главата.Може ли без да се разглабя да се проверят чрез диагностика?Или кажете къде да тътся проблема?Миналата зима като че ли палеше по-лесно.
Благодаря предварително.
Проблем с паленето на Пасат Б5.5 131кс
Re: Проблем с паленото на Пасат Б5.5 131кс
Колега, щом има пушеци, може и центровката да е мръднала. Като сменя ангренажа, настроихте ли помпата на Ваг-ком?
Иначе свещите се проверяват много лесно. Махаш капака на мотора (пластмасовия) и на главата ще видиш 4-те свещи. Сваляте шината от тях и с пробна лампа, закачена на плюса, започвате да докосвате всяка свещ. Ако лампата светне - работи, ако не светне - не работи. Става и с обикновен кабел, закачен на плюса. При докосване на върха на свещите трябва да прехвърчат искри.
Но бих ти препоръчал да идеш и на Ваг-ком, заради пушека, възможно е да имаш закъснение. Не знам дали на ПД моторите диагностиката не показваше и проблем със свещите.
Иначе свещите се проверяват много лесно. Махаш капака на мотора (пластмасовия) и на главата ще видиш 4-те свещи. Сваляте шината от тях и с пробна лампа, закачена на плюса, започвате да докосвате всяка свещ. Ако лампата светне - работи, ако не светне - не работи. Става и с обикновен кабел, закачен на плюса. При докосване на върха на свещите трябва да прехвърчат искри.
Но бих ти препоръчал да идеш и на Ваг-ком, заради пушека, възможно е да имаш закъснение. Не знам дали на ПД моторите диагностиката не показваше и проблем със свещите.
Последна промяна от sam_boha на Чет 03 фев 2011 17:00, променено общо 1 път.
Re: Проблем с паленото на Пасат Б5.5 131кс
Здравей, колега свещите можеш да ги провериш по няколко начина, като най сигурният е: сваляне и подаваш ток от акумулатора по отделно на всяка свещ като следиш дали се зачервява върхът. Друг бърз начин е чрез използване на мултимер, като здрава (изправна) свещ има съпротивление 1-1,5 ома(също така зависи и от уреда който използваш), но както ти споменах по-горе този начин е за бърза диагностика и съответно не можеш да разчиташ на 100%. Ако са ти изгорели свещите не си взимай ментаци от рода на bpower тем подобни знайни и незнайни гаражни сглобки .... по-добре дай някой лев отгоре и си вземи беру, бош, за нжк са малко противоречиви отзивите
- Cheater
- Мнения: 318
- Регистриран на: Чет 05 ное 2009 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Проблем с паленото на Пасат Б5.5 131кс
sam_boha написа:Колега, щом има пушеци, може и центровката да е мръднала. Като сменя ангренажа, настроихте ли помпата на Ваг-ком?
Не сме настройвали нищо на Ваг.Спомням си че след смяната на ремъка,като правихме при Богомил чипа,ми каза че има малко отклонение.
Интересува ме нормално ли е да грее толкова много 5-8 секунди?При П.Д. не трябва ли веднага да гасне лампата?
Re: Проблем с паленото на Пасат Б5.5 131кс
Греенето зависи от околната температура, колкото е по студено времето толкова по дълго свети лампата. Поне при мен е така.
- tdi fen
- Мнения: 4699
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Проблем с паленото на Пасат Б5.5 131кс
нормално е,ето клипче на колега с подобен пасат viewtopic.php?f=24&t=245602&start=45Cheater написа:Интересува ме нормално ли е да грее толкова много 5-8 секунди?При П.Д. не трябва ли веднага да гасне лампата?
- Cheater
- Мнения: 318
- Регистриран на: Чет 05 ное 2009 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Проблем с паленото на Пасат Б5.5 131кс
Моя като запали не вдига толкова много оборотите.Най-много на 1000.
Иначе на равно,в наклон значение няма.
Иначе на равно,в наклон значение няма.
-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: Проблем с паленото на Пасат Б5.5 131кс
sam_boha написа:Колега, щом има пушеци, може и центровката да е мръднала. Като сменя ангренажа, настроихте ли помпата на Ваг-ком?
Иначе свещите се проверяват много лесно. Махаш капака на мотора (пластмасовия) и на главата ще видиш 4-те свещи. Сваляте шината от тях и с пробна лампа, закачена на плюса, започвате да докосвате всяка свещ. Ако лампата светне - работи, ако не светне - не работи. Става и с обикновен кабел, закачен на плюса. При докосване на върха на свещите трябва да прехвърчат искри.
Но бих ти препоръчал да идеш и на Ваг-ком, заради пушека, възможно е да имаш закъснение. Не знам дали на ПД моторите диагностиката не показваше и проблем със свещите.
Колега ако не знае6 пд моторите нямат помпа която да се настроива


- Jonkata_v
- Мнения: 266
- Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
- Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
- Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
- Местоположение: София
Re: Проблем с паленото на Пасат Б5.5 131кс
И моят пасат от време на време върти повече и изпушва при първо палене с леко приклащане за 2-3 секунди(това е когато е много студено под -2 градуса ).
Сменил съм свещи,температурен датчик,горивен филтър...диагностика е правена преди 5дни и синхронизацията е 0,-0.6 .Преди месец показваше точно на нула и нямаше отклонеие..немога да си обясня от каде се получава това отклонение,и стойностите на дюзите леко са се увеличили(в границите под 1-ца).
Единствената разлика която забелзвам е само когато сипвам алпин дизел+кастрол тда добавка,пуснал съм и клип на -12.5 как пали....но и с алпин дизел+кастрол тда ми направи едно облаче при първо палене сутрин.Впръскването на горивото също съм гледал,стойностите на заглял мотор са 0.50мл.гр - 0.52мл.гр....
Дано да съм ти бил полезен
Сменил съм свещи,температурен датчик,горивен филтър...диагностика е правена преди 5дни и синхронизацията е 0,-0.6 .Преди месец показваше точно на нула и нямаше отклонеие..немога да си обясня от каде се получава това отклонение,и стойностите на дюзите леко са се увеличили(в границите под 1-ца).
Единствената разлика която забелзвам е само когато сипвам алпин дизел+кастрол тда добавка,пуснал съм и клип на -12.5 как пали....но и с алпин дизел+кастрол тда ми направи едно облаче при първо палене сутрин.Впръскването на горивото също съм гледал,стойностите на заглял мотор са 0.50мл.гр - 0.52мл.гр....
Дано да съм ти бил полезен
- vasko__2
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем с паленото на Пасат Б5.5 131кс
Свещите на 1.9 ПД не са под капак на главата, а отвън.Може лесно да ги провериш.
Re: Проблем с паленото на Пасат Б5.5 131кс
gogovaseev написа:sam_boha написа:Колега, щом има пушеци, може и центровката да е мръднала. Като сменя ангренажа, настроихте ли помпата на Ваг-ком?
Иначе свещите се проверяват много лесно. Махаш капака на мотора (пластмасовия) и на главата ще видиш 4-те свещи. Сваляте шината от тях и с пробна лампа, закачена на плюса, започвате да докосвате всяка свещ. Ако лампата светне - работи, ако не светне - не работи. Става и с обикновен кабел, закачен на плюса. При докосване на върха на свещите трябва да прехвърчат искри.
Но бих ти препоръчал да идеш и на Ваг-ком, заради пушека, възможно е да имаш закъснение. Не знам дали на ПД моторите диагностиката не показваше и проблем със свещите.
Колега ако не знае6 пд моторите нямат помпа която да се настроива.А колегата с темата отиди при някои с ваг ком да ти погледне синхронизацията на валовете със сигурност има отклонение и за това така пали колата.успех
Прав си. Когато писах първата част на поста не знаех, че е ПД, по-късно го разбрах и го включих без да променям началото.


- Cheater
- Мнения: 318
- Регистриран на: Чет 05 ное 2009 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Проблем с паленото на Пасат Б5.5 131кс
Колеги проблема почти е решен,открих 1 изгоряла и имам съмнение за още една(последната-най-откъм купето,но не можах да я сваля днес-неудобна е).В един магазин ме питаха за некакви си числа от свещите и не знаеха какви са(излиза ли 3 вида).В друг попитах дали не са бързо подгревни-не знаеха обаче по кода на двигателя-АVF ми каза че са на 12 волта, а тези при AWX на 11 или 11.5(не помня).Та цената е следната:
NGK-19.6 лева
Lucas-14,5 лева
Въпроса ми е добри ли са тези марки или да търся Бош,Беру?
Благодаря предварително
NGK-19.6 лева
Lucas-14,5 лева
Въпроса ми е добри ли са тези марки или да търся Бош,Беру?
Благодаря предварително
- Cheater
- Мнения: 318
- Регистриран на: Чет 05 ное 2009 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Проблем с паленото на Пасат Б5.5 131кс
Ок.А от тези двете марки коя да взема?
- Jonkata_v
- Мнения: 266
- Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
- Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
- Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
- Местоположение: София
Re: Проблем с паленето на Пасат Б5.5 131кс
аз си взех беру по 22лв бройката,тези който свалих от колата бяха бош