Стържене при 1.9 ПД 131 к.с.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Audi addiction
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 29 окт 2009 22:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Стържене при 1.9 ПД 131 к.с.

Мнениеот Audi addiction » Чет 29 окт 2009 23:28


Здравейте! :D
От скоро съм собственик на Ауди А4 2002 г. 1.9ТДИ ПД 131 к.с. и имам следния проблем:
В диапазона между 1800-2100 оборота се чува едно стържене, като по осезаемо е когато например от 2000 оборота пусна газта. Проблема се появява само на скорост, на всички предавки и само в диапазона 1800-2100 оборота. На свободна като дам газ го няма шума.

Изчел съм много за маховика, който при мен май е демпферен, но при едно пътуване до варна повозих за малко приемчика на официалния сервиз на Ауди и ФВ и според него шума не бил от маховика, маховика по различен шум издавал. Да спомена, че нямам никакви притрисания на място, както много колеги с износени маховици се оплакват.

Ами май това е! Ще се радвам ако изкажете компетентни мнения, че аз сега навлизам в дебрите на ФВ групата! :D




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Стържене при 1.9 ПД 131 к.с.

Мнениеот niks76 » Пет 30 окт 2009 0:49


подобен слу4аи имах при спукана тръба -тази която е между egr клапана и изпускателните колектори :idea:


Audi addiction
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 29 окт 2009 22:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Стържене при 1.9 ПД 131 к.с.

Мнениеот Audi addiction » Пет 30 окт 2009 7:39


Благодаря на отзовалите се!
Ако е нещо по двигателя, би трябвало да се появява проблема независимо дали съм на скорост или не, нали така?
Според вас може ли да е от тампони на двигателя - ако някой е изпуснал и при определено натоварване да стърже някъде?


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Стържене при 1.9 ПД 131 к.с.

Мнениеот Adnan » Пет 30 окт 2009 9:07


При мен го има това същото. Само, че при мен се появява само и единствено когато съм супер натоварен примерно 4 големи човека + ~200-300 кг. багаж.
Проверих тръбата между ЕГР'а и изпускателния колектор нищо не успях да видя. Стегнах всички болтове които са около ЕГР'а.
Изключих Н75 електрически по съвет на друг колега за проба.
Всички маркучи и съединения са проверени.

Но проблема си остава.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Стържене при 1.9 ПД 131 к.с.

Мнениеот brum » Пет 30 окт 2009 10:05


Да не би да имаш разхлабена някоя тенекия? Примерно топлинния щит между изпусквателните и всмукателните колектори? И да почва да резонира заради вибрациите на двигателя.

Подобен проблем имах на предишната колга (Голф 3). Точно топлинния щит беше поизгорял и едното ухо се беше скъсало. Между 2500 и 3000 оборота имаше невероятно дрънчене което после изчезваше. На място всичко беше тихо.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Стържене при 1.9 ПД 131 к.с.

Мнениеот Adnan » Пет 30 окт 2009 10:56


brum написа:Между 2500 и 3000 оборота имаше невероятно дрънчене което после изчезваше. На място всичко беше тихо.

Не само между 1500-2000 оборота точно когато почва да се развъра турбината.
На място и ненатоварена колата нямя никакви звуци.
Още нещо прави го само и единствено натоварена и нанагорнище. Натоварена и направо или нанадолнище също няма проблем.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Стържене при 1.9 ПД 131 к.с.

Мнениеот brum » Пет 30 окт 2009 11:04


Adnan написа:
brum написа:Между 2500 и 3000 оборота имаше невероятно дрънчене което после изчезваше. На място всичко беше тихо.

Не само между 1500-2000 оборота точно когато почва да се развъра турбината.
На място и ненатоварена колата нямя никакви звуци.
Още нещо прави го само и единствено натоварена и нанагорнище. Натоварена и направо или нанадолнище също няма проблем.



Да, но аз говоря за бензинов двигател. Просто при тези обороти се получаваше резонанс. Ако примерно се скъса друго ухо на топлинният щит, ще е не други обороти и резонанса.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта