Пушене при първо палене

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 3189
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот tdi fen » Сря 07 окт 2020 18:19


мисля че свещите вземат от този на антифриза




valiosport
Мнения: 2090
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот valiosport » Сря 07 окт 2020 18:20


Да, ама навсякъде пишат че взима и от датчика за външна температура


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 3189
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот tdi fen » Сря 07 окт 2020 18:49


не би трябвало да пуши и без свещи има вероятност да дюза или компресия


valiosport
Мнения: 2090
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот valiosport » Сря 07 окт 2020 18:50


Всичко има, следващата стъпка е на боклука. Сега да се придържаме конкретно към темата и по точно управлението на свещите, никъде няма информация. Някои пишат че се командват от два датчика


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3424
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот Водния дух1 » Сря 07 окт 2020 19:04


Включи свещите принудително .та да разбереш тоя пушек от тях ли е ,или не е .И да си направиш сметката-свещ ли е,датчик ли е

Последна промяна от Водния дух1 на Сря 07 окт 2020 19:05, променено общо 1 път.


valiosport
Мнения: 2090
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот valiosport » Сря 07 окт 2020 19:05


Добра идея ама как да стане


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3424
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот Водния дух1 » Сря 07 окт 2020 19:17


Първо извади свещите( макар да е рисковано) внимателно-да не скъсаш някоя,че после е голям филм. Увери се ,че работят както трябва. Завий ги по местата. После пусни директен кабел от акумулатора (плюс),броиш до 10 и палиш. Чак после слагай лулите.Аз преди съм го правил на предкам. дизел.


valiosport
Мнения: 2090
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот valiosport » Сря 07 окт 2020 19:28


За късане няма да се скъсат щото съм ги мазал с керамичната грес на Беру за свещи. Идеята е много добра, само трябва един нов кабел да направя с лулички и голям ключ за пускане. Това е че неще да застудее, то на тия температури и без свещи нямам пушек, пушек се появява на студено


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1757
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот vinixxx » Чет 08 окт 2020 15:09


Според мен надценяваш функцията на подгрева и проблема ти не е там.
Разгледай това:
https://www.youtube.com/watch?v=ajJKKD5 ... =golfWagen


brum
Мнения: 3176
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот brum » Чет 08 окт 2020 16:30


И за мен не е там. С един CR мотор го ядох - лек пушек, свещите долу за стенд, 1000+ лева за ремонт и нямаше пушек. Почти идентично беше - почваха да пушат на около 30-40 секунди след запалването на двигателят. След като загрее изчистваше. И при мен мотора работеше абсолютно безпроблемно и тихо.

Иначе за свещите - няма как да ги провериш без да ги свалиш. Щото може да харчат толкова ток колкото трябва, ама да не греят на края а по средата на електрода.

Иначе премери захранването към свещите. Виж дали въобще се подава ток към тях и дали случайно тоя ток не спира точно преди да почне да пуши. Ама силно се съмнявам, че проблема е свързан със свещите.


Zinoto
Мнения: 1777
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот Zinoto » Чет 08 окт 2020 17:00


Аз на предкамерен дизел съм забелязвал лек пушек след палене на студено и изчистваше след като изключи релето на свещите - 30 секунди след запалване. Явно понеже се натоварва мотора с тези 50 А, отдавна всички дизели имат последващ подгрев след запалване докъм 16 градуса външна температура с цел екологичност, но реално дали наистина има екологичен ефект не се знае. Предварителния подгрев със сигурност започва под 9 градуса на антифриза, последващия може би се влияе и от датчика за температура на въздуха и се включва дори и да не имало предварителен ако температурата на въздуха е под 16 градуса. Спира подгрева след достигането на 2500 оборота на мотора или достигане на 50 градуса на антифриза.


valiosport
Мнения: 2090
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот valiosport » Чет 08 окт 2020 17:43


brum написа:И за мен не е там. С един CR мотор го ядох - лек пушек, свещите долу за стенд, 1000+ лева за ремонт и нямаше пушек

Иначе за свещите - няма как да ги провериш без да ги свалиш. Щото може да харчат толкова ток колкото трябва, ама да не греят на края а по средата на електрода.

Иначе премери захранването към свещите. Виж дали въобще се подава ток към тях и дали случайно тоя ток не спира точно преди да почне да пуши. Ама силно се съмнявам, че проблема е свързан със свещите.

Пуснал съм един светодиод след релето на свещите и съм го изкарал до бустметъра да наблюдавам как работи подгрева и при кви температури ми включва. Един път ми прави предварителен подгрева на +20°,след това грее минута и половина след палене, друг път на 16 градуса не подгрява предварително а след палене грее по малко от минута. Опитвам се да разбера как работи системата. Тая сутрин на 13 градуса подгря след запалване 1 минута и половина, цяла седмица паля по 3 пъти на ден пушек нямам. По колата съм сменил вал, повдигачи, черупкови лагери, о-пръстени на дюзи и гумички на клапани. Картерна вентилация модифицирана за да облекчава извеждането на газовете, от смяна до смяна доливам 0,5 литра масло. Турбото е с нова средна част на мелет че и нея бях набедил.

Дюзите дават отклонения +-0,5. Проблема при тоя двигател е че за да съм сигурен че са дюзите трябва главата да сменя защото предполагам си виждал как се разбиват леглата от конзолното закрепване, щото ако пропускат нафта надолу ефекта ще е същия.
Ето клип от преди 2 години https://youtu.be/WeIwalDoUKk
Събота и неделя се заемам със свещите


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 816
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот toraborat » Чет 08 окт 2020 21:15


С леко крива биела няма ли пак да пуши докато загрее? Но пък компресия казваш има.


valiosport
Мнения: 2090
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот valiosport » Чет 08 окт 2020 21:22


Ще пуши, само че с леко крива биела стойността на дюзата на съответния цилиндър ще бяга много, защото ваг Ком дава стойности на 13 канал за общо състояние на цилиндрите, някои мислят че това са стойности на дюзи което не е така, пък и проблема ще е постоянен, няма да се явява само понякога, оборотите не мърдат, работата е супер равномерна, паленето както видяхте на клипчето е перфектно на -15 градуса


brum
Мнения: 3176
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот brum » Пет 09 окт 2020 10:55


За работата на дюзите - питай някой занимаващ се с тунинг. Управлява се от ЕКУто и от карти в него. Би трябвало да може да ти извади конкретни стойности и карти.

По спомен се гледаше температурата на двигателя (антифриза). Температурата на постъпващият въздух няма чак такова значение - като му намалиш обема 20 пъти температурата скача стабилно. Но това последното е по спомени от преди ~10 години като се занимавах с такива неща...

Та провери си показанията на IAT сензора (Intake Air Temperature sensor, в едно с map-а е) и тези за антифриза. Ако ЕКУто ти е със фабричен софтуер и тези два сензора работят коректно не би трябвало да има драма с управлението на свещите.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта