1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот jollycatman » Нед 12 фев 2012 22:06


Двигателят е AJM и от известно време не пали добре на ниски температури - повъртява повечко и пали с прекъсвания, тресе 4-5 секунди и изпушва бяло (или сиво, не мога да определя) с мирис на неизгоряла нафта, като след 1-2 км се оправя. Онзи ден, докато оглеждах за теч от тандем помпата забелязах теч от буксата на дюзите:
ИзображениеИзображение
Избърсах го, но след 2-3 километра нормално каране отново се появи. Стегнах болтовете на буксата и сякаш се оправи. След няколко дни обаче пак се появи, малко по слабо, но го има.
1-ви въпрос: Някой имал ли е подобен проблем и как се е справил?
2-ри въпрос: На буксата има ли някакво оплътнение или нещо подобно и може ли да се смени само буксата или трябва да се сменя цялата шина?
3-ти въпрос: Този теч може ли да има връзка с лошото палене? Чудя се дали е само масло или е омесено и с нафта. Всъщност не знам дали изобщо от там може да излезе нафта. Преди година са сменяни О-пръстени на дюзите, но ако са ми сложили някакви боклуци може да изтърват. В такъв случай нафтата ли излиза навън или маслото отива при нафтата? Ако е второто вероятно ще пуши синкаво, но при мен не е така.




Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот rabotnika » Нед 12 фев 2012 23:39


на буксата има О-пръстени извади я и ги смени
а за лошото палене първо провери свещите ти как са


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот jollycatman » Пон 13 фев 2012 12:16


rabotnika написа:на буксата има О-пръстени извади я и ги смени
а за лошото палене първо провери свещите ти как са

Благодаря за информацията колега! Свещите ги смених още през Ноември, защото проблема взе да се осеща, когато температурата доближи тази на включването им. До тях стига ток и задържа около 20 сек, така че според мен свещите отпадат като причина за лошото палене.


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот aliyatin.com » Пон 13 фев 2012 17:57


Колега имах същия проблем.Вътре има О-пръстен който не можахме да намерим.Но тъй като бяхме отворили капака го извадихме почистихме и намазахме със силикон на Виктор Рейнц и теча от там спря!Вижда ти се рядко маслото където се уцежда защото двигателя се стопля.Ако ти изтърва нафта в маслото се разбира от щеката-нивото се покачва. И тази процедура я минах.


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот jollycatman » Пон 13 фев 2012 18:50


На ЕТКА-та никъде не го видях този О-пръстен, но rabotnika като каза, че го има отидох да го търся в един магазин. Там обаче също гледаха на ЕТКА и вдигнаха рамене. Явно пръстенът върви комплект с буксата и затова не е даден отделно. Чудя се дали може да се намаже със силикон без да се сваля капака на клапаните като се поиздърпа буксата или има опасност клемите да се откачат от дюзите?


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот aliyatin.com » Пон 13 фев 2012 20:02


Не може колега.Буксата влиза доста навътре и не може да се опъне толкова.Трябва да се откачат буксите от дюзите. Да се измие с бензин или нещо подобно.След това мажеш със силикона и обратно по същия ред.Като каза за ЕТКА-та ние също търсихме но не можахме да намерим.Гарнитурата на капака я опазихме и сложихме същата-няма теч.


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот jollycatman » Пон 13 фев 2012 21:49


Благодаря за инфото колега. Като се затопли ще се заема и ще сложа превантивно силикон и на капака, за да не текне пък от там.


Потребителски аватар
blagodrago
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот blagodrago » Пон 13 фев 2012 21:52


Преди около 2 месеца имах същия проблем.
По съвет на Ники от Герман : развих всички болтове (там има една стойка за кората над двигателя - и нея), леко се издърпва буксата (много внимателно да не се разкачи отвътре -6-7мм.). Има един О-пръстен който се показва. Там внимателно се маже с високотемпературен силикон след което буксата се връща на мястото си. Доста е неудобно да го намажеш навсякъде но при старание и мерак се получава, ползвах и тънка отверка за целта.
Откакто направих това теча спря. Успех!


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот jollycatman » Пон 13 фев 2012 23:14


Благодаря! Ще пробвам първо по този начин и ако не стане ще свалям капака.


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот jollycatman » Пет 17 фев 2012 13:38


Колеги, някой знае ли къде в Бургас може да се намери черния силикон Виктор Рейнц? И дали друга марка ще свърши работа, има едни червени дето също ги дават да са температуро и маслоустойчиви?


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот red.devilll » Пет 17 фев 2012 16:30


jollycatman написа:Колеги, някой знае ли къде в Бургас може да се намери черния силикон Виктор Рейнц? И дали друга марка ще свърши работа, има едни червени дето също ги дават да са температуро и маслоустойчиви?

Във Всеки магазин на Ауто+ има силикони на Рейнц.В Евро 07 също ги има


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот jollycatman » Сря 22 фев 2012 18:30


Като ми казаха 35 лв. за силикона и ме заболя сърцето, ама го взех - какво да правя. Иначе трябваше да сменям цялата шина, която е към 100-тина лева и за да я сменя трябваше да свалям капака на клапаните. Тогава пък току виж текнало и от него и пак щях да опра до силикона. Иначе Виктор Рейнц свърши чудесна работа. :applause:

П.С.: Открих и отстраних и проблема с паленето :banana , който нямаше нищо общо с този теч на масло от буксата на дюзите.


Потребителски аватар
Psychopath
Мнения: 62
Регистриран на: Съб 29 ное 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот Psychopath » Сря 22 фев 2012 20:16


jollycatman написа:Като ми казаха 35 лв. за силикона и ме заболя сърцето, ама го взех - какво да правя. Иначе трябваше да сменям цялата шина, която е към 100-тина лева и за да я сменя трябваше да свалям капака на клапаните. Тогава пък току виж текнало и от него и пак щях да опра до силикона. Иначе Виктор Рейнц свърши чудесна работа. :applause:

П.С.: Открих и отстраних и проблема с паленето :banana , който нямаше нищо общо с този теч на масло от буксата на дюзите.

Е кажи го де,какъв е бил проблема с паленето,виж току си помогнал на друг колега страдащ с такъв проблем :) .А между впрочем и на мен ми протече масло от буксата на дюзите оня ден(тогава забелязох де) и имах под ръка черен силикон на Loctite mod.598,издърпах буксата малко(след като развих болтовете) и отзад се показа бял О-пръстен,промих мястото с кореселин и го намазах стабилно със силикона,а отдолу вкарах силикон с тънка отверка и мисля,че се получи много-добре и засега не сълзи.:)


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот jollycatman » Сря 22 фев 2012 20:28


Още през есента като усетих, че нещо не пали както трябва и като видях как изпушва при палене се усъмних в свещите и сложих четири нови Беру. Замерих напрежението до лулите и всичко беше наред, но паленето не се оправи. Цяла зима съм си мъчил акумулатора да върти стартера сутрин по 5-6 пъти докато палне, защото не се сетих, когато си сменях свещите да пръсна контактен спрей на лулите :banghead: Явно са били доста окислени, нагоряли и зацапани и не са правили хубав контакт със свещите. Вчера направих процедурата (със закъснение) и паленето се оправи. Още не съм палил на минусови температури, но дори и на положителни веднага се забеляза разликата - колата пали от ряз и пушенето изчезна.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите

Мнениеот kossis » Вто 01 юли 2014 10:53


Значи масленето по скоростната кутия може да е и от тази букса. icon_idea



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deqnak__, Google [Bot] и 85 госта