1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
Двигателят е AJM и от известно време не пали добре на ниски температури - повъртява повечко и пали с прекъсвания, тресе 4-5 секунди и изпушва бяло (или сиво, не мога да определя) с мирис на неизгоряла нафта, като след 1-2 км се оправя. Онзи ден, докато оглеждах за теч от тандем помпата забелязах теч от буксата на дюзите:
Избърсах го, но след 2-3 километра нормално каране отново се появи. Стегнах болтовете на буксата и сякаш се оправи. След няколко дни обаче пак се появи, малко по слабо, но го има.
1-ви въпрос: Някой имал ли е подобен проблем и как се е справил?
2-ри въпрос: На буксата има ли някакво оплътнение или нещо подобно и може ли да се смени само буксата или трябва да се сменя цялата шина?
3-ти въпрос: Този теч може ли да има връзка с лошото палене? Чудя се дали е само масло или е омесено и с нафта. Всъщност не знам дали изобщо от там може да излезе нафта. Преди година са сменяни О-пръстени на дюзите, но ако са ми сложили някакви боклуци може да изтърват. В такъв случай нафтата ли излиза навън или маслото отива при нафтата? Ако е второто вероятно ще пуши синкаво, но при мен не е така.
Избърсах го, но след 2-3 километра нормално каране отново се появи. Стегнах болтовете на буксата и сякаш се оправи. След няколко дни обаче пак се появи, малко по слабо, но го има.
1-ви въпрос: Някой имал ли е подобен проблем и как се е справил?
2-ри въпрос: На буксата има ли някакво оплътнение или нещо подобно и може ли да се смени само буксата или трябва да се сменя цялата шина?
3-ти въпрос: Този теч може ли да има връзка с лошото палене? Чудя се дали е само масло или е омесено и с нафта. Всъщност не знам дали изобщо от там може да излезе нафта. Преди година са сменяни О-пръстени на дюзите, но ако са ми сложили някакви боклуци може да изтърват. В такъв случай нафтата ли излиза навън или маслото отива при нафтата? Ако е второто вероятно ще пуши синкаво, но при мен не е така.
- rabotnika
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: AJM++
- Местоположение: Разград
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
на буксата има О-пръстени извади я и ги смени
а за лошото палене първо провери свещите ти как са
а за лошото палене първо провери свещите ти как са
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
rabotnika написа:на буксата има О-пръстени извади я и ги смени
а за лошото палене първо провери свещите ти как са
Благодаря за информацията колега! Свещите ги смених още през Ноември, защото проблема взе да се осеща, когато температурата доближи тази на включването им. До тях стига ток и задържа около 20 сек, така че според мен свещите отпадат като причина за лошото палене.
- aliyatin.com
- Мнения: 538
- Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
- Автомобил: HONDA CR-V
- Двигател: 2008
- Местоположение: popovo
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
Колега имах същия проблем.Вътре има О-пръстен който не можахме да намерим.Но тъй като бяхме отворили капака го извадихме почистихме и намазахме със силикон на Виктор Рейнц и теча от там спря!Вижда ти се рядко маслото където се уцежда защото двигателя се стопля.Ако ти изтърва нафта в маслото се разбира от щеката-нивото се покачва. И тази процедура я минах.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
На ЕТКА-та никъде не го видях този О-пръстен, но rabotnika като каза, че го има отидох да го търся в един магазин. Там обаче също гледаха на ЕТКА и вдигнаха рамене. Явно пръстенът върви комплект с буксата и затова не е даден отделно. Чудя се дали може да се намаже със силикон без да се сваля капака на клапаните като се поиздърпа буксата или има опасност клемите да се откачат от дюзите?
- aliyatin.com
- Мнения: 538
- Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
- Автомобил: HONDA CR-V
- Двигател: 2008
- Местоположение: popovo
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
Не може колега.Буксата влиза доста навътре и не може да се опъне толкова.Трябва да се откачат буксите от дюзите. Да се измие с бензин или нещо подобно.След това мажеш със силикона и обратно по същия ред.Като каза за ЕТКА-та ние също търсихме но не можахме да намерим.Гарнитурата на капака я опазихме и сложихме същата-няма теч.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
Благодаря за инфото колега. Като се затопли ще се заема и ще сложа превантивно силикон и на капака, за да не текне пък от там.
- blagodrago
- Мнения: 39
- Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 13:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
Преди около 2 месеца имах същия проблем.
По съвет на Ники от Герман : развих всички болтове (там има една стойка за кората над двигателя - и нея), леко се издърпва буксата (много внимателно да не се разкачи отвътре -6-7мм.). Има един О-пръстен който се показва. Там внимателно се маже с високотемпературен силикон след което буксата се връща на мястото си. Доста е неудобно да го намажеш навсякъде но при старание и мерак се получава, ползвах и тънка отверка за целта.
Откакто направих това теча спря. Успех!
По съвет на Ники от Герман : развих всички болтове (там има една стойка за кората над двигателя - и нея), леко се издърпва буксата (много внимателно да не се разкачи отвътре -6-7мм.). Има един О-пръстен който се показва. Там внимателно се маже с високотемпературен силикон след което буксата се връща на мястото си. Доста е неудобно да го намажеш навсякъде но при старание и мерак се получава, ползвах и тънка отверка за целта.
Откакто направих това теча спря. Успех!
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
Благодаря! Ще пробвам първо по този начин и ако не стане ще свалям капака.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
Колеги, някой знае ли къде в Бургас може да се намери черния силикон Виктор Рейнц? И дали друга марка ще свърши работа, има едни червени дето също ги дават да са температуро и маслоустойчиви?
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
jollycatman написа:Колеги, някой знае ли къде в Бургас може да се намери черния силикон Виктор Рейнц? И дали друга марка ще свърши работа, има едни червени дето също ги дават да са температуро и маслоустойчиви?
Във Всеки магазин на Ауто+ има силикони на Рейнц.В Евро 07 също ги има
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
Като ми казаха 35 лв. за силикона и ме заболя сърцето, ама го взех - какво да правя. Иначе трябваше да сменям цялата шина, която е към 100-тина лева и за да я сменя трябваше да свалям капака на клапаните. Тогава пък току виж текнало и от него и пак щях да опра до силикона. Иначе Виктор Рейнц свърши чудесна работа.
П.С.: Открих и отстраних и проблема с паленето , който нямаше нищо общо с този теч на масло от буксата на дюзите.
П.С.: Открих и отстраних и проблема с паленето , който нямаше нищо общо с този теч на масло от буксата на дюзите.
- Psychopath
- Мнения: 62
- Регистриран на: Съб 29 ное 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
jollycatman написа:Като ми казаха 35 лв. за силикона и ме заболя сърцето, ама го взех - какво да правя. Иначе трябваше да сменям цялата шина, която е към 100-тина лева и за да я сменя трябваше да свалям капака на клапаните. Тогава пък току виж текнало и от него и пак щях да опра до силикона. Иначе Виктор Рейнц свърши чудесна работа.
П.С.: Открих и отстраних и проблема с паленето , който нямаше нищо общо с този теч на масло от буксата на дюзите.
Е кажи го де,какъв е бил проблема с паленето,виж току си помогнал на друг колега страдащ с такъв проблем .А между впрочем и на мен ми протече масло от буксата на дюзите оня ден(тогава забелязох де) и имах под ръка черен силикон на Loctite mod.598,издърпах буксата малко(след като развих болтовете) и отзад се показа бял О-пръстен,промих мястото с кореселин и го намазах стабилно със силикона,а отдолу вкарах силикон с тънка отверка и мисля,че се получи много-добре и засега не сълзи.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
Още през есента като усетих, че нещо не пали както трябва и като видях как изпушва при палене се усъмних в свещите и сложих четири нови Беру. Замерих напрежението до лулите и всичко беше наред, но паленето не се оправи. Цяла зима съм си мъчил акумулатора да върти стартера сутрин по 5-6 пъти докато палне, защото не се сетих, когато си сменях свещите да пръсна контактен спрей на лулите Явно са били доста окислени, нагоряли и зацапани и не са правили хубав контакт със свещите. Вчера направих процедурата (със закъснение) и паленето се оправи. Още не съм палил на минусови температури, но дори и на положителни веднага се забеляза разликата - колата пали от ряз и пушенето изчезна.
Re: 1,9 TDI PD - теч от буксата на дюзите
Значи масленето по скоростната кутия може да е и от тази букса.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: deqnak__, Google [Bot] и 85 госта