Здравейте колеги!
Един приятел има Пасат В4 1.9тди с AFN двигател.Проблемът е следният,при по-студено време (-2,-4 градуса) е нужно да подгрее 2-3 пъти за да запали.Пали от раз без да изпушва и работата на двъгателя е стабилна,което ме кара да изключя някоя свещ.Направи ми впечетление,че лампата му свети само 1-2 секунди и изгасва независимо дали околната температура е -5 или 12 градуса.
Въпросите ми са следните:
-нормално ли е лампата,съответно сигнала за подгряване на свещите да е толкова кратък и така ли е при вас.
-има ли значение,че колата е правена за по-топлият италиянски климът и трябва ли да се преработи за нашите зими (дълбоко се съмнявам да е така,но все пак да си питам)
-кое оправлява подгряването на свещите,обикновенно реле или сигнал от ЕКУ-то,който да се влияе от темп. датчик
AFN, проблем с реле-подгревателни свещи.РЕШЕНО
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
AFN, проблем с реле-подгревателни свещи.РЕШЕНО
Последна промяна от suba на Сря 23 дек 2009 23:42, променено общо 2 пъти.
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
При мен когато е студено лампичката свети значително по- дълго (около 4-5 секунди и то само при първо палене за деня) иначе при всеки друг случай свети за 1-2 сек. и гасне.Мотора е АФН, само че в ГоУф!
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
Лампата свети 5-6 секунди, за да ти привлече вниманието, че започва подгряване и трябва да изчакаш да цъкне релето. Най-лесно ще разбереш като светнеш лампата на купето(плафона) след като подгрява светлината е по слаба като цъкне релето се усилва. Много колеги са си изкарали диод за индикация кога свършва работата на подгревните свещи. Аз лично съм взел индикация (с диод) от бушона на подгревните свещи(при мен е в купето), но може да си вземеш директно от някоя свещ или кабела който е до тях.
Поздрави.
Поздрави.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
bobitur написа:Лампата свети 5-6 секунди, за да ти привлече вниманието, че започва подгряване и трябва да изчакаш да цъкне релето. ....
Нищо подобно .
Когато лампата изгасне , вече "имаш право" да палиш , а подгрева продължава известно време и след като си запалил дори . Това е идеата на лампата . Има доста голяма разлика в продължителността на светене при 12 и при -5 градуса примерно . При температура над 5-10 градуса лампата светва само тестово заедно с другите за да видиш че работи и после изгасва , тогава предварителен подгрев няма и можеш да палиш веднага .
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
suba написа:.........
-.......сигнал от ЕКУ-то,който да се влияе от темп. датчик
Това е, което го управлява
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
Мерси колеги!
Ще изчакам малко да застуди тая седмица и ще пробвам с контролната лампа за колко време ще подава напрежение на свещите при студено палене.Ако спре след 1-2 секунди ще търся проблема в темп. датчик.Впрочем ЕКУ-то взима информачия от датчика за антифриза,нали?
Ще изчакам малко да застуди тая седмица и ще пробвам с контролната лампа за колко време ще подава напрежение на свещите при студено палене.Ако спре след 1-2 секунди ще търся проблема в темп. датчик.Впрочем ЕКУ-то взима информачия от датчика за антифриза,нали?
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
Не е нужно да чакаш да застудее. Свещите работят до около 20'С на антифриза и 2500rpm !
- milen78
- Мнения: 21
- Регистриран на: Пон 02 ное 2009 22:52
- Автомобил: Sharan 1.9TDII 110cc
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
при мен по някога дори и при топло време 10 - 15 градуса лампата свети за по дълго -около 5-7 секунди
мотора ми е AFN само че на шаран и е вкаран от австрия ако това има някакво значение
най странното е че зимата пък на 0 или -2 и повече градуса лампата ми светва за 1 - 2 - 3 сек най много и угасва и веднага паля без проблем
От мен толкова!
мотора ми е AFN само че на шаран и е вкаран от австрия ако това има някакво значение
най странното е че зимата пък на 0 или -2 и повече градуса лампата ми светва за 1 - 2 - 3 сек най много и угасва и веднага паля без проблем
От мен толкова!
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
Ако е така, както го описваш, нещата при теб не са в ред.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
Сега,моторите ви са по-модерни,а пък на моя 1Y може и изобщо да не светне,поне до -2,3 градуса е провереноПри това всичко е наред и така трябва да е.Просто има една "екстра",може би и единствена...
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
Правите ли разлика от Т на водата и Т на въздуха.
Свещите се включват от Т на водата.
Може Т на въздуха да е 0 градуса или под, да сте загасили мотора в 3 часа и после в 7 часа няма как да се включат свещите.
Свещите се включват от Т на водата.
Може Т на въздуха да е 0 градуса или под, да сте загасили мотора в 3 часа и после в 7 часа няма как да се включат свещите.
- marttyy
- Мнения: 124
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
- Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
- Двигател:
- Местоположение: Драгоман
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
значи на вентото ми 1Z мотор свещите се включават почти всяка сутрин като паля при температура от 0 до 7 градуса. А на бащами на бората AJM помпа дюза не се включват изобщо дори при температура 0 градуса. Има ли някакъв проблем или при по новите мотори свещите подгряват при доста ниски температури.
- eras3r
- Мнения: 763
- Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 22:13
- Автомобил: Citroen C5 2014г
- Двигател: 2 0hdi 163hp
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
Добре бе хора...имам един дразнещ проблем...Като врътна ключът и свещите не светват, но като върна бързо и пак дам на контакт тогава светват за подгрева и следователно тогава паля...Не винаги е така но в повечето случаи е така. Кажете от какво става така. Двигател AEF
- ZEDYCUS
- Мнения: 326
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
eras3r
Заглавие: Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи Отговори с цитат
Добре бе хора...имам един дразнещ проблем...Като врътна ключът и свещите не светват, но като върна бързо и пак дам на контакт тогава светват за подгрева и следователно тогава паля...Не винаги е така но в повечето случаи е така. Кажете от какво става така. Двигател AEF
При мен е абсолютно същото, колега.Това на Пасат б4 ААЗ двигател.Смених клемореда и с новия пак го прави но не винаги.Релето цъква при второто завъртане на ключа.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 02 дек 2009 6:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи
здравейте колеги нов съм във форума. този проблем с подгрева се решава по два начина. Единия е проблем с температурен датчик - когато лампата вобще не светва, втория е студени спойки на релето "109" - когато светва и угасва лампата. ако това реле не е под този номер по добре разглобете вси4ки релета и ги презапойте и всичко ще си е нормално.Междодругото всички дизели подгряват дори и след като изгасне лампата, някои модели до няколко минут след това.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], jordan17772 и 63 госта