AFN, проблем с реле-подгревателни свещи.РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

AFN, проблем с реле-подгревателни свещи.РЕШЕНО

Мнениеот suba » Пон 09 ное 2009 9:37


Здравейте колеги!
Един приятел има Пасат В4 1.9тди с AFN двигател.Проблемът е следният,при по-студено време (-2,-4 градуса) е нужно да подгрее 2-3 пъти за да запали.Пали от раз без да изпушва и работата на двъгателя е стабилна,което ме кара да изключя някоя свещ.Направи ми впечетление,че лампата му свети само 1-2 секунди и изгасва независимо дали околната температура е -5 или 12 градуса.
Въпросите ми са следните:
-нормално ли е лампата,съответно сигнала за подгряване на свещите да е толкова кратък и така ли е при вас.
-има ли значение,че колата е правена за по-топлият италиянски климът и трябва ли да се преработи за нашите зими (дълбоко се съмнявам да е така,но все пак да си питам)
-кое оправлява подгряването на свещите,обикновенно реле или сигнал от ЕКУ-то,който да се влияе от темп. датчик

Последна промяна от suba на Сря 23 дек 2009 23:42, променено общо 2 пъти.




the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот the_tupan » Пон 09 ное 2009 10:13


При мен когато е студено лампичката свети значително по- дълго (около 4-5 секунди и то само при първо палене за деня) иначе при всеки друг случай свети за 1-2 сек. и гасне.Мотора е АФН, само че в ГоУф! mhihi


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот bobitur » Пон 09 ное 2009 11:11


Лампата свети 5-6 секунди, за да ти привлече вниманието, че започва подгряване и трябва да изчакаш да цъкне релето. Най-лесно ще разбереш като светнеш лампата на купето(плафона) след като подгрява светлината е по слаба като цъкне релето се усилва. Много колеги са си изкарали диод за индикация кога свършва работата на подгревните свещи. Аз лично съм взел индикация (с диод) от бушона на подгревните свещи(при мен е в купето), но може да си вземеш директно от някоя свещ или кабела който е до тях.
Поздрави.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот milmar » Пон 09 ное 2009 11:54


bobitur написа:Лампата свети 5-6 секунди, за да ти привлече вниманието, че започва подгряване и трябва да изчакаш да цъкне релето. ....


Нищо подобно :deal .

Когато лампата изгасне , вече "имаш право" да палиш , а подгрева продължава известно време и след като си запалил дори . Това е идеата на лампата . Има доста голяма разлика в продължителността на светене при 12 и при -5 градуса примерно . При температура над 5-10 градуса лампата светва само тестово заедно с другите за да видиш че работи :idea: и после изгасва , тогава предварителен подгрев няма и можеш да палиш веднага .


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот greda » Пон 09 ное 2009 18:10


suba написа:.........
-.......сигнал от ЕКУ-то,който да се влияе от темп. датчик

Това е, което го управлява :wink:


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот suba » Пон 09 ное 2009 19:11


Мерси колеги!
Ще изчакам малко да застуди тая седмица и ще пробвам с контролната лампа за колко време ще подава напрежение на свещите при студено палене.Ако спре след 1-2 секунди ще търся проблема в темп. датчик.Впрочем ЕКУ-то взима информачия от датчика за антифриза,нали?


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот Dobromirski » Пон 09 ное 2009 21:04


Не е нужно да чакаш да застудее. Свещите работят до около 20'С на антифриза и 2500rpm !


Потребителски аватар
milen78
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 02 ное 2009 22:52
Автомобил: Sharan 1.9TDII 110cc
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот milen78 » Вто 10 ное 2009 21:48


при мен по някога дори и при топло време 10 - 15 градуса лампата свети за по дълго -около 5-7 секунди
мотора ми е AFN само че на шаран и е вкаран от австрия ако това има някакво значение
най странното е че зимата пък на 0 или -2 и повече градуса лампата ми светва за 1 - 2 - 3 сек най много и угасва и веднага паля без проблем
От мен толкова! :roll:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот Andonov » Вто 10 ное 2009 21:51


Ако е така, както го описваш, нещата при теб не са в ред.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот emo-gar » Вто 10 ное 2009 22:04


Сега,моторите ви са по-модерни,а пък на моя 1Y може и изобщо да не светне,поне до -2,3 градуса е провереноПри това всичко е наред и така трябва да е.Просто има една "екстра",може би и единствена...


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот Andonov » Вто 10 ное 2009 22:36


Правите ли разлика от Т на водата и Т на въздуха.

Свещите се включват от Т на водата.

Може Т на въздуха да е 0 градуса или под, да сте загасили мотора в 3 часа и после в 7 часа няма как да се включат свещите.


Потребителски аватар
marttyy
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
Двигател:
Местоположение: Драгоман

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот marttyy » Съб 28 ное 2009 20:47


значи на вентото ми 1Z мотор свещите се включават почти всяка сутрин като паля при температура от 0 до 7 градуса. А на бащами на бората AJM помпа дюза не се включват изобщо дори при температура 0 градуса. Има ли някакъв проблем или при по новите мотори свещите подгряват при доста ниски температури.


Потребителски аватар
eras3r
Мнения: 763
Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 22:13
Автомобил: Citroen C5 2014г
Двигател: 2 0hdi 163hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот eras3r » Нед 29 ное 2009 8:11


Добре бе хора...имам един дразнещ проблем...Като врътна ключът и свещите не светват, но като върна бързо и пак дам на контакт тогава светват за подгрева и следователно тогава паля...Не винаги е така но в повечето случаи е така. Кажете от какво става така. Двигател AEF


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 326
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот ZEDYCUS » Пет 04 дек 2009 21:20


eras3r

Заглавие: Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи Отговори с цитат
Добре бе хора...имам един дразнещ проблем...Като врътна ключът и свещите не светват, но като върна бързо и пак дам на контакт тогава светват за подгрева и следователно тогава паля...Не винаги е така но в повечето случаи е така. Кажете от какво става така. Двигател AEF


При мен е абсолютно същото, колега.Това на Пасат б4 ААЗ двигател.Смених клемореда и с новия пак го прави но не винаги.Релето цъква при второто завъртане на ключа. :gruebel


wheel_man
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 6:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Въпрос за AFN относно подгревателните свещи

Мнениеот wheel_man » Съб 05 дек 2009 7:50


здравейте колеги нов съм във форума. този проблем с подгрева се решава по два начина. Единия е проблем с температурен датчик - когато лампата вобще не светва, втория е студени спойки на релето "109" - когато светва и угасва лампата. ако това реле не е под този номер по добре разглобете вси4ки релета и ги презапойте и всичко ще си е нормално.Междодругото всички дизели подгряват дори и след като изгасне лампата, някои модели до няколко минут след това. :да:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], jordan17772 и 63 госта