Перка на водния радиатор.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Перка на водния радиатор.

Мнениеот mili 75 » Вто 10 ное 2009 9:48


Колеги, Пасата ми е б5 АФН мотор и перката за охлаждане на радиатора с т.нар вискомуфа започва да се върти още с пускането на двигателя.Нека повече колеги с такъв мотор и други,които са с вискомуфа да кажат при тях как е,върти ли се перката още със запалването или не,защото ТДИ и без това бавно загрява,а с тази постоянно въртяща се перка е още по-зле.




Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот bangobango » Вто 10 ное 2009 10:01


И моята перка се завърта със запалването на мотора и се върти със същите обороти - топла , студена няма значение върти се с двигателя. Важното е, че с прегряване не съм имал проблеми, но е вярно също, че бавно загрява. Един мастор ми говори, че перката ми е на степени и се включват в зависимост от температурата - усмихнах му се и си тръгнах. Аз цаката на бързото загряване съм я хванал на това ТДИ - караш на ниски обороти на висока предавка естествено само докато загрее, после си държиш 2К и готово.


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот ABSOLUT » Вто 10 ное 2009 13:14


mili 75 написа:... ТДИ и без това бавно загрява,а с тази постоянно въртяща се перка е още по-зле.

Е нали имаш термостат преди голямия охладителен кръг (радиатора).
Т.е тя перката и да се върти постоянно, в радиатора не постъпва вода от двигателя докато той не достигне 87 градуса.
Значи ако ти загрява бавно или не държи температура, си провери термостата.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот mili 75 » Вто 10 ное 2009 16:02


То ми писна да се занимавам с термостати миналата година 3 пъти я правих тази операция,накрая сложих оригивален от Сакар ауто и положението е почти същото.Перката като върти в моторния отсек не охлажда само радиатора, а завихря и въздуха около двгателя и го преохлажда,а ТДИ и без това при ниски температури трудно загрява.Та въпроса ми е дали при всички с такава вискомуфа перката се върти още с включването на двигателя или ще се изкажат някои при които не така,защото четох в една книга, че тази перка трябва да завърта,когато в пространството зад радиатора се достигне определена температура.А и да не забравяме,че термостата не работи само в двете крайни положения отворено и затворено,може на даден етап да е полуотворен.Имам чувството, че с течение на времето тези вискомуфи нещо с бъгват.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот Andonov » Вто 10 ное 2009 16:06


Всяка една такава перка винаги се върти заради увличането.

Не си мисли че електрическите не се въртят. Само че когато се движи автомобила.

За това не търси причината в перката а в термостата.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот mili 75 » Вто 10 ное 2009 16:56


Добре де какъв термостат да търся след като сега съм с оригинален от Сакар ауто и положението не е добро.Има ли нещо друго при монтажа на термостата което да му пречи да затваря добре,колата е б5 АФН мотор да неби пластмасовата капачка,която затваря термостата нещо да ме бъзика.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот fox_vt » Вто 10 ное 2009 18:34


mhihi mhihi добре де зад вискомуфата какво има демек какво я върти а ?Като кажете така перката топла студена се се върти -Абе няма такова нещо- тя ако трябваше да се върти постоянно нямаше да слагат вискомуфа а направо директно щеше да е закачена като на жигула например :screwy .Вискомуфата е аналог на ел двигателя на перката като загрее и включва-при муфата зацепва.Поправете ако греша но е така :mrgreen:


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот bangobango » Вто 10 ное 2009 19:32


fox_vt написа:mhihi mhihi добре де зад вискомуфата какво има демек какво я върти а ?Като кажете така перката топла студена се се върти -Абе няма такова нещо- тя ако трябваше да се върти постоянно нямаше да слагат вискомуфа а направо директно щеше да е закачена като на жигула например :screwy .Вискомуфата е аналог на ел двигателя на перката като загрее и включва-при муфата зацепва.Поправете ако греша но е така :mrgreen:


Как да ти призная, че си прав като аз виждам друго!!!! Паля студена колата зимата температурата е под нулата - паля отварям капака и перката голямата която е за радиатора се върти с оборотите на двигателя. Карам моя авер да настъпва педала да вдигне обороти, при което перката ми се развърта със същите обороти - двигателя 2К и перката 2К , двигателя 3К и перката 3К. Тогава за какво говорим? По-склонен съм да приема идеята за термостата, който пуска водата през радиатора чак като стигне 87 градуса. Но гарантирам, че перката ми никога не е спирала при работещ двигател. Аналогично според мен е направено както при жигули-то.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот fox_vt » Вто 10 ное 2009 21:15


:D ами как да не задам следния въпрос-откъде си сигурен че твоята перка работи както трябва.Ако си сравнил с други коли и там е така да но без база за сравнение не се знае.Виж ето това за да няма повече неразбрали http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=90066&hilit=%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D1%83%D1%84%D0%B0


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот bangobango » Вто 10 ное 2009 21:57


Добре признавам, че може и моята муфа да е заминала, но 1 година съм нямал проблем с температурата и съм мислел, че си е така заводски. За това сега ще викна Хаитянина да ми заличи спомените от тази тема за да си остана с вярата, че перката на радиатора ми си е 6 :) Стига ми, че температурния датчик е за смяна ами и муфа да сменям. Няма да стане.


Потребителски аватар
niko_77
Мнения: 89
Регистриран на: Пон 17 ное 2008 19:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat AWX

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот niko_77 » Вто 10 ное 2009 22:20


При мен на студено също я увлича двигателя, но със парцалче и леко натискане с ръка успявам да я стопирам. Което показва, че не е зацепена (заклинила) постоянно, въпреки това и при мен мотора бавно загрява. При мен на мотора няма монтирани трите свещи за допълнително подгряване на антифриза и си е голяма мъка зимата. Термостата съм го сменил и добре си работи.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот mili 75 » Сря 11 ное 2009 9:20


И аз клоня към мисълта,че вискомуфите са ни позаминали с годините,но какво да се прави стари коли,а и вискомуфата е доста скъпа.


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот bangobango » Сря 11 ное 2009 10:03


По-добре да работи развалена от колкото да не работи нова!


Потребителски аватар
kusho
Мнения: 288
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот kusho » Сря 11 ное 2009 22:58


на око обороти на перката трудно ще хванеш. При изправно виското с ръка може да спреш перката при студен двигател, загрее ли няма спиране /с ръка/.


Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Перка на водния радиатор.

Мнениеот Siv » Сря 16 юни 2010 19:18


И моя V6 по същия начин се държи, аз тази перка не съм ш виждал спряла, има ли някакво развитие по темата ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта