Пасат B5,5 1,9TDI 131к.с.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
leido
Мнения: 406
Регистриран на: Нед 04 май 2008 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив New York

Пасат B5,5 1,9TDI 131к.с.

Мнениеот leido » Вто 17 ное 2009 4:08


Здравейте колеги, пускам тема от името на мой приятел, който ме помоли за това. Става въпрос Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.Да уточня, че търсачката я ползвах, и намерих доста теми, но в случаят става въпрос за точно този агрегат и тези години на B5,5. Както можете да се досетите въпросите са обичайните, но все пак ще си ги напиша, да започнем от покупката, нещо спецефично.
1.при покупка каво трабва да се гледа и внимава
2.първоначалната потдръжка на колата колко излиза, масла и т.н.
3.автоматик или ръчка е по добре за това купе и този мотор
4.има ли характерни симптоми, кото са често срещани при този модел
5.информация за части, носачи, предна броня, фарове, цени
6.всико което знаете от опит, моля да споделите, ремонти
7.кое не ви харесва и защо?
8.разход (ох вечна тема знам, че има такава)
9.и един малко отклоняващ се въпрос, кое смятате, че е по-добре, този мотор на голф или пасат (годините са същите)-мнение.
10.цялостно мнение за темата.
Предварително благодаря, пак казвам темата я пускам заради мой приятел, знам как се ползва тъсачката, и му изнамерих доста сходни теми, но нали знаете колата е като жената, искаме да имаме най-хубавата и най-добра, тук поне може малко от малко да избираме :D
:patriot




sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот sashot » Вто 17 ное 2009 8:16


1. Пасат 5.5 2006 няма. Производството е спряно в началото на 2005 и моделът е заменен с Б6. Мисля, че беше през март, но не съм сигурен.
2. Преди покупката най-добре да мине през VW сервиз или поне през сервиз, в който има достатъчно компетентни специалисти по този автомобил и мотор. Задължително тест с Вагком, проверка на окачването, най-вече предното. Да се провери и състоянието на съединителя. Замяната му обикновено се съпровожда и със замяна на маховика, а той е демпферен и цената на удоволствието е доста височка, т.е. ако нещата в това отношение са зле да се търси отбив от цената поне 1000 лева.
Замяната на комплект ремъци, ролки, и водна помпа - води се консуматив също са около хилядарка.
3. Автоматична или ръчна скоростна кутия е като блондинка или брюнетка. Въпрос на вкус. Автоматикът е по-лесен за каране, но увеличава разхода изисква поддръжка и евентуалната сериозна повреда в него е страховита от гледна точка на ремонта. Не че ремонт/ замяна на ръчна скоростна кутия е евтин, но вероятността от повреда в нея е по-малка. Така че - въпрос на вкус. Аз карам с ръчна и съм доволен.
4. Характерни симптоми за какво? Ако колата е от Италия т.е. вероятно лошо поддържана от гледна точка на смяната на моторното масло е възможно износване на разпределителния вал в областта на 1-вия цилиндър. Води се като слабо място на двигателя с код AVF.
5. Цените на оригиналните части - брони, фарове, стопове са си високи, но все пак става дума за далеч неевтина кола. Пример - оригинална кора под двигателя - около 400 лева.
6. Включва това което съм писал дотук. Да не се правят компромиси с гориво, масла и другите течности и консумативи. Каквото е предписал немеца, това да се прави, независимо, че понякога изглежда скъпичко. Иначе последиците са още по-скъпи.
7. Колата си е много добра, ако човек може да си позволи поддръжката и.
8. При мен разходът е около 6-6.5 на дълъг път, стигал съм и под 6 при стриктно спазване на ограниченията за скоростта. :wink: Градско около 7 - 7.5 - 8, но е много относително. Имай предвид, че моят Пасат е 4 моушън, т.е. перманентно включено 4х4, което завишава малко разхода. С около половин литър да кажем, но ако попаднете на такава кола в добро състояние не се колебайте изобщо, дори и да е по-скъпа. Предимствата пълния привод са трудно оценими!!!
9. Голф или Пасат също е въпрос на вкус и лични предпочитания. При един и същ мотор Голфът ще е по-бърз, пъргав и икономичен, защото е по-лек. По-лесен е за паркиране и каране в града, заради по-малките габарити, евентуално по-евтин за поддръжка, например по отношение на окачването. Но комфортът, сигурността на по-голямата и по-скъпа кола, които има Пасатът... Аз карам съм избрал да карам Пасат и съм доволен.

Дано съм бил полезен и най-вече дано попаднете на добра кола, която да случи вярно и да радва собственика си. Успех!


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот KirilGeorgiev » Вто 17 ное 2009 12:55


Има В5.5 2006г поне в немското Мобиле.Перфектна кола която ще те радва.За покупка най добре да я гледа човек който е на ясно с колите :да:


Потребителски аватар
StefanDragnev
Мнения: 238
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас/София

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот StefanDragnev » Вто 17 ное 2009 13:17


Б5.5 2006г. няма.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот Andonov » Вто 17 ное 2009 13:23




eddyman
Мнения: 672
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот eddyman » Вто 17 ное 2009 13:28


Колегата sashot е суперизчерпателен. Хубавото е, че приятеля ти се е насочил към последната серия на 5.5, където се предполага, че всичко вече е изпипано докрай. Общо взето сериозна кола със сериозна поддръжка. Има тема какво се гледа при покупката на нова кола, какво се гледа при покупката на дизел.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот KirilGeorgiev » Вто 17 ное 2009 13:39


www.farahian.com На 3 страница черна е колата.


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот The^Maniac » Вто 17 ное 2009 13:44


Аз ще се намеся в темата на колегата, тъй като и аз имам интерес точно към този автомобил.

Бихте ли казали в какво се изразява скъпата поддръжка на този автомобил. Двигателят се вгражда в много автомобили на ВАГ и не мисля, че поддръжката му е нещо особено, като изключим първоначалното соленичко обслужване. Турбината знам, че е доста здрава, а проблеми с дюзите са по скоро рядкост и изключение.

Предното окачване е като на Б5 от '97-ма година, което по думите на каралите такова е изключително комфортно и стабилно. Говори се за цени около 700лв за смяна на цялото окачване, като се предполага, че далече няма да се налага да се прави повече от най-много веднъж, а може и да не се наложи изобщо.

Моето лично виждане е, че такъв тип и клас кола трябва да се кара с автоматична кутия. Какво ще кажете за типтроник-а? Страда ли от някакви проблеми или е според поддръжката на предишния собственик?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот Andonov » Вто 17 ное 2009 13:50


По нашите пътища това окачване изкарва около 35-40к км и започват да се обажат шарнирите.

Автоматика е много хубаво нещо само да е нов, т.е. под 200 000 км.


eddyman
Мнения: 672
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот eddyman » Вто 17 ное 2009 14:25


The^Maniac написа:Аз ще се намеся в темата на колегата, тъй като и аз имам интерес точно към този автомобил.

Бихте ли казали в какво се изразява скъпата поддръжка на този автомобил. Двигателят се вгражда в много автомобили на ВАГ и не мисля, че поддръжката му е нещо особено, като изключим първоначалното соленичко обслужване. Турбината знам, че е доста здрава, а проблеми с дюзите са по скоро рядкост и изключение.

Предното окачване е като на Б5 от '97-ма година, което по думите на каралите такова е изключително комфортно и стабилно. Говори се за цени около 700лв за смяна на цялото окачване, като се предполага, че далече няма да се налага да се прави повече от най-много веднъж, а може и да не се наложи изобщо.

Моето лично виждане е, че такъв тип и клас кола трябва да се кара с автоматична кутия. Какво ще кажете за типтроник-а? Страда ли от някакви проблеми или е според поддръжката на предишния собственик?


Зависи от конкретната кола дали е запазена, т.е. не на много км. и да е регулярно сервизирана. Ако е запазена, не трябва да те притеснява турбо, най- много да е със зацапана геометрия, нито да сменяш пък дюзи, окачване, маховици и тн. Ще имаш първоначалните 1500-2000лв. за ангренажен комплект, масло и филтри и вече ако има допълнителни неща за правене. Ако колата е перфектна, разходът ще ти е 220 лв. за масло и флитри всяка година от гледна точка на обслужване и евентуално да смениш фреон и антифриз. Ама все пак говорим за кола втора ръка и горните разходи са в най- перфектния, да кажем утопичен, случай. Моят Пасат ПД 131кс е внос от Швейцария и наистина попаднаха на запазен екземпляр, но пак си имах допълнителни разходи- примерно моторчето на задната чистачка не работеше, единия ел. джам, смених маслото на автоматика, изгоряла перка на климатика.
За типтроника аз съм за, готина екстра, но за сметка на по- скъпо обслужване и леко по- висок разход.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот KirilGeorgiev » Вто 17 ное 2009 14:34


Какви са тези консумативи 1500-2000лв?Дано човека не ви вземе на сериозно защото сигорно няма да си помисли за Пасат.


jordanpar
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 15:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот jordanpar » Вто 17 ное 2009 15:07


Наистина споменатите 2000 лева са крайно много.Може би ако се добави и смяна на водна помпа,подмяна на антифриза,4 нови гуми според сезона или предпочитанията,вече сумата може и да стане 2000.
И 700 лева колко са за едно окачване за 40К километра,които незнам пак кой може да твърди че толкова само ще изкара пасата.За автомобил от периода 2003-2006 цените са даже ниски и нормални.


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот The^Maniac » Вто 17 ное 2009 16:24


eddyman написа:

Колега, би ли сподел колко се качва разхода на пасата от типтроника, спрямо ръчните скорости. Също така колко излиза едно обслужване на кутията и на какъв пробег се прави?

Аз също смятам, че 2000лв са много, но зависи и от обслужването. Аз на сегашната ми кола съм и сменил всичко дето е консуматив - ангренажен ремък, ролки, пистови ремъци, антифриз, спирачна течност, накладки, дискове, хидравлична течност, масло скорости, акумулатор, летни/зимни гуми и т.н., НО в рамките на две години. Съвсем не е необходимо всичко да се смени наведнъж при взимането на колата.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот dobrin » Вто 17 ное 2009 16:38


Ако направите пълно обслужване на двигател и скоростна кутия автоматик, отивате директно на 1000 лева. Говорим за качествени части. Ако смените и дискове, накладки, спирачни маркучи и някои други дреболии, може да се приближите до 2000 лева, но според мен трудно.
Иначе обслужването на кутията е около 300-400 лева в зависимост от това какви консумативи и от къде ги купувате, както и кой прави обслужването.
П.П: Последните произведени Б 5.5 са от 2004г., дата на първа регистрация може да има и през 2005, но реално са произведени 2004г. Първите Б6 са също 2004г.


eddyman
Мнения: 672
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B5,5 1,9TDI 131кс. 2005-2006г.

Мнениеот eddyman » Вто 17 ное 2009 16:43


Относно консумативите- примерно ангренажния комплект, вкл. и водната помпа, се сменя задължително при покупка и е желателно в оторизиран сервиз, аз ги смених в Порше изток. Иначе си прав, че не всичко търпи незабавна смяна. Не знам, на мен не ми е спокойно като нещо ми бръмне в колата :D
Главната разлика в разхода на ръчка и типтроник е на градско. В спряло положение на светофар на D ми дава 1.2, докато на N разхода е 0.5. Също така не е полезно за скоростната кутия на всеки светофар да превключваш от D на N, а само при по- дълги престои за да разтоварваш двигателя. Т.е колкото повече кратки престои в светофари и задръствания имаш, толкова по- висок разход ще ти дава. На мен средния ми по бордови е около 8-9 на 100, но не карам в много интензивно градско.
Обслужването се състои в смяна на маслото на ск. кутия, което се прави на около 50 000 км. Да не те излъжа, на мен ми беше излезнало около 300 лв. Трябва да се източи цялото обаче, имаше някаква особеност за да се източи цялото количество, което не е малко.
Сега като казваш какво си сменял, бях сменил и накладките като си я взех, тези с датчик бяха около 100 кинта по спомен?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 41 госта