Проблем с подгрев-решен, нов още по-голям проблем

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
malkia_s
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Проблем с подгрев-решен, нов още по-голям проблем

Мнениеот malkia_s » Пон 28 дек 2009 0:37


Здравейте колеги и честита коледа.
Понеже имаше няколко почивни дни и вчера реших да почовъркам по колата(Бора, 1,9 TDI, AGR) че нещо зе трудно да пали откакто настъпиха студовете - миришеше на нафта и претрисаше след запалване.
1. Проверих за изгорели подгревателни свещи по най лесния начин с директен плюс от акумолатора и кабелче - оказа се че имам една изгоряла, която замених с нова Beru.
2. Подробна проверка на останалите свещи - сваляне и на акумолатора - всички работеха идеално и почти нямаха нагар.
3. Нулев ефект след подмяна - отново запали трудно.
4. Проверка дали достига ток до свещите - с пробна лампа се оказа че такъв липсва.
5. Ровене по форума, схеми и "разшифроване" на ел. инсталация.
6. 2 часа търсене на бушона за подгревателните свещи (50А), но такъв не беше открит след разкостване на всички ниши.
7. След консултация с майсторче проверка за ток до ролето - такъв имаше, значи бушона е изправен.
8. Проверка на самото реле (103 при мен)- сваляне, мерене - на пръв поглед изправно, което се оказа вярно след подаване на ток на командващата верига и релето залепи.
9. Принудително залепване на релето - появи се напрежение на подгревателните свещи и колата запали от раз.
10. Проверка за напрежение в командващата верига - същото налице след контакт и зацепване на реле 109
11. Ровене по форума (четенето му е майката) и се оказа че подрева работил под 9 градуса - понеже колата беше преди тази операция използвана и съответно заграля я оставих да изтине (но и времето вече беше понапреднало), затова седнахме на ракия и салата.
12. Късно вечерта слязох но уви при изстинал двигател релето не сработи.
13. Вторият ми крак на релето от командващата верига отива в EKU-то, следва ново ровене по форума и търсене на проблема - съмнения за температурния датчик на антифриза, защото компа зима данни от него.
14. Днес сутринта се впуснах да търся въпросния датчик - след 1 час блъскане беше открит на задната страна на трипътника (Трудно се вижда, ако не се знае къде е и то с помоща на фенерче).
15. Източване на антифриза през пробката на радиатора, демонтиране на част от въздуховода и направа на изобретение за хващане на останалия антифриз - мястото е отвратително и бъкано с тръби и кабели.
16. Демонтиране на да датчика и експерименти - мерих му съпротивлението с мултицет при различни температури (потапяне в вода)и сравняване с каталожните - стойностите му бяха в границите.
17. За презастраховане грабнах датчика, мултицета и бегом към някой магазин за авточасти за сравняване с нов такъв - след сравняването се оказа че датчика ми е изправен.
18. Монтиране на датчика и насочване към последния възможен проблем - компютъра (който се намира до чистачките под кората на предното стъкло) и връзките с датчика и релето - съмнения за прекъснал кабел.
19. С триста зора махане на чистачките (без подходяща скоба) и свалихме кората - компютъра беше на предполагаемото място.
20. За да предотвратя евентуално попадане на боклуци във въздуховод, го запуших с една гъба за миене която намерих в багажника - предпазна мярка, но за съжаление ГОЛЯМА ГРЕШКА.
21. Сваляне на буксите на компа и мерене с мултицета - датчика подаваше коректни стойности на съпротивление за температура която беше навън и на антифриза около 3-4 градуса(крачета 54 и 70).
22. Замерване на кабела до релето за подгряване (лилав с бяло, краче 42) и о чудо кабела беше умрял и прекъснал отвсякаде.
23. Понеже не ми се търсеше каде е прекъснал му направих времен байпас теглих нов кабел от буксата до релето, закачих релето и всичко тръгна като по ноти - релето за подгрев заработи, след 10-тина секунди изключи.
24. От еуфорията по отстанения проблем забравих за гъбата във въздуховода и реших да демонстрирам на комшията който ми помагаше как ще запали колата - запали от раз, но след няколко секунди (макс 10)усетих че се дави и се сетих за гъбата и изключих двигателя.
25. За мое съжаление гъбата я нямаше там дето я бях сложил и явно беше засмукана - влизаше доста свободно във въздуховода.
26, Сваляне на кривката на въздуховода до турбото, което се държи на 2 скоби.
27. След доста мъчене същата беше разкачена и гъбата беше заседнала в началото на турбото - опряла на някакъв болт или оста му, но и гърловината на входа на турбото е стеснена доста, което е спомогнало за засядането на гъбата.
28. След като я извадих по нея нямаше никакви наранавяния, което малко ме успокои че не е достигнала до турбинката и съм се разминал с голямата беля.
29. Сглабяне на въздуховодите обратно, доливане с антифриз, че част от него го изпуснах при демонтиране на датчика и със свито сърце запалих - всичко беше май наред.
30. След няколко минути се сетих че трябва да загрее колата за да отвори кръга и обезваздуши и отново стартирах двигателя и настана големия ужас - 1-2 секунди след стартиране се започва едно тракане, биене, ВСЕ ЕДНО НЯКАКВА ПЕРКА СЕ ЖУЛИ В ЛАМАРИНА, но след 5-6 секунди шумът изчезва и двигателя си мърка като коте.
31. Изгасих и пак запалих - същият УЖАС.
32. Бегом до комшия майстор - човека дойде, слуша и предположи че е някоя ролка или успокоителя на пистовия ремък (сменях го преди 2-3 месеца целия че стария ептем беше здал багажа, но новият е с една тенекиене ролка - пълно менте, но поне изчезнаха ужасните скърцания които преди имаше).
33. Понеже цял дене беше гадно време, мъгла, дъжд и всичко беше потънало във вода и влага, човека ме посъветва да изчакам да позагрее и да изсуши двигателя - тамън ше обърне и антифриза.
34. По време на чакането "тормозехме" двигателя с повечко газ и с изключение на тракането при стартиране не се появиха други проблеми.
35. След като загря колата и обърна антифриза изгасих и пак запалих - всичко беше наред, намаше го гадният проблем и си помислих че може от влагата и водата да е тормозило някоя ролчица, но след 2 часа отново запалих и проблема беше налице - същите симптоми и съция тракащ звук за 5-6 секунди, който за 3-4 секунди е силен и постепенно затихва.

Помагайте с предположения и съвети:
Прецакано турбо - изкривена ос или някоя лопатка
Водна помпа
Някоя ангренажна ролка
Успокоителя на пистовия ремък

На първо време утре се каня да сваля пистовия ремък и да пробвам така
Понеже не съм прекарал въпросният прекъснал кабел "Интелигетно" а само временно (през вратата), не мога да я подкарам засега да вида как ще се държи в движение.

Наистина доста дълго обяснение се получи, но се надявам в първата част да съм бил полезен на някой с подобен проблем и за успешно решаване на новия ми проблем.
Предварително благодаря на всеки отзовал се!

Последни новини - преди малко го гледа един познат майстор който пипа по турбото и доста време си прави експерименти с него - май не съм направил беля
Отвори капака на ангренажа и звука доста се усили.
Предположения за обтяжна ролка или водна помпа - сменени са преди 15-16 000 км., марка INA
Другото което забеляза е че ангренажния ремък е доста хлабав - едвам опира в горната паразитна ролка.




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с подгрев-решен, нов още по-голям проблем

Мнениеот fox_vt » Пон 28 дек 2009 19:18


:shock :shock Човече как не те домързя да напишеш толкова текст mhihi .Ангренажа не трябва да е хлабав в никакъв случай виж обтягащата ролка на ангренажа да не се е разконтрила ,трябва и един по специален ключ да се законтри.Също виж ако водната помпа се върти от този ремък да не се е прецакала ,ако не намираш белезите и зацепваш.
пп и тва с гъбата mhihi mhihi :063: :beat_butt2 :drunk


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Проблем с подгрев-решен, нов още по-голям проблем

Мнениеот brum » Пон 28 дек 2009 21:30


malkia_s написа:...Другото което забеляза е че ангренажния ремък е доста хлабав - едвам опира в горната паразитна ролка.


Този ремък ти е явно проблема. Остава да разбереш кое го е накарало така да охлаби. Единственото място от кадето може да получи чак такава хлабина ми се струва, че е ролката. Не си прави повече експерименти така, че да не удариш клапаните.


Потребителски аватар
malkia_s
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблем с подгрев-решен, нов още по-голям проблем

Мнениеот malkia_s » Пон 28 дек 2009 23:45


Днес слетобед дойде и майсторчето дето ми сменя ролките и ангренажния ремък.
Чу "скрибуцането" и бръкна да опипа оптяжната ролка на ангрежа - клатеше се като дядо коледа попрекалил с чашките (около 1,5-2 милиметра) странично. Май тя ще се окаже че е проблема, но се е разскрибуцала от влагата (дано е тя и ще извадя късмет че ако беше блокирала ....). Интересното обаче е след половин час се прибра вчерашния майстор който първи чу скрибуцането и го викнах да му покажа проблема, а ролката нещеше да мръдне и микрон (но междувременно беше пален 1 път двигателя) - май си е здала багажа и се понамества от време на време.
fox изписах подробно стъпките за решаване на проблема с подгревателните свещи, защото съм проверил една по една всяка евентуална възниклана повреда и може да съм полезен на някой.
А относно гъбата - не е чак толкова голяма глупост, защото по незнайни какви причини при свалянето на кората под чистачките (отдолу се събира ужасна смрад), бяха попаднали топченца от цвят на липа в изходящата тръба от въздушния филтър (тя добре че е леко налконена де и не бяха влезли вътре).
Дори когато тръгнах да проверя дали работи релето се сетих че не трябва да паля двигателя, но от еуфорията и постоянното натъртване на комшията че бензинките палели по-добре от дизелките през зимата исках да му демонстрирам как пали изправен дизел, дори и със скапан акумолатор.


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: Проблем с подгрев-решен, нов още по-голям проблем

Мнениеот apa6o » Вто 29 дек 2009 9:24


:офф Извинявам се за това, че пиша извън темата, но искам да кажа "Евала" на колегата :bowdown Евала за нервите, дето е имал за да направи всичко това и да провери всички причини и още веднъж Евала, че го споделя :wink:


Потребителски аватар
malkia_s
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблем с подгрев-решен, нов още по-голям проблем

Мнениеот malkia_s » Вто 29 дек 2009 16:51


Колеги отстаних и досадното скърцане - оказа се Оптяжната ролка на пистовия ремък.
По незнайни какви причини долната част на ламарината дето закрива агренажните ролки и ремъка леко се беше изкривила и опираше в оптяжната ролка на пистака. Но между другото и когато я подменях забелязах че сегашната стой доста по-навътре от старата но не опираше никаде (май имаха малка разлика в ширината на корпуса за захващане)
Весели празници и безаварийно.


Потребителски аватар
malkia_s
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблем с подгрев-решен, нов още по-голям проблем

Мнениеот malkia_s » Сря 30 дек 2009 21:05


Днес слетобед окончателно отсраних проблема.
Най долното дясно болче на ламаринката която закрива янгренажния отсек се беше развило доста или просто не е било затегнато при последната подмяна на ролки и ремък. В резултат ламарината опираше в оптяжната ролката на пистовия ремък и оттам скърцаше. Интересното е че и по рано го правеше но звука беше единичен и понеже не разбирам от ДВГ-та си мислех че е някакъв клапан :screwy . Сега не мога да си позная двигателя - измислих му нов прякор "тихата стъпка".
Весело посрещане на новата година


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с подгрев-решен, нов още по-голям проблем

Мнениеот vinixxx » Сря 30 дек 2009 21:32


Ако всички обясняха толкова подробно,щеше да е много добре. :mrgreen:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с подгрев-решен, нов още по-голям проблем

Мнениеот milmar » Чет 31 дек 2009 0:20


Брей , то бива-бива куцузлук ама чак толкУЗ mhihi .
Това с гъбата .... направо паднах под масата човек :063: .
Да тръгнеш да сменяш някакви си свещи , заради тях да разколачиш половината инсталация на колата , и решавайки проблема без малко да стигнеш до основен ремонт заради парче дунапрен :) .
Имал си късмет , да почерпиш хей :beer !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта