Какво турбо за повече мощност?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
golfracer
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 13 мар 2009 19:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Troyan

Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот golfracer » Сря 06 яну 2010 22:55


Ще ме извинят колегите, ако има такава тема, ама аз не намерих. Върти ми се, че Брезел беше обяснявал на бившия му Голф каква турбина е сложил, но не я намирам. Та, на въпроса, колата е Г3, АФН мотор с чип.
1. Ако искам да вдигам конете с друго турбо, какво трябва да е то, от каква кола и каква спецификация? Доколкото знам моето е Гарет VNT15.
2. Трябва ли да се сменят разпръсквачите и с какви?
3. Има ли сериозни рискове за мотора?




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот niks76 » Чет 07 яну 2010 0:18


сложи от пасат 131коня-таман няма преправяне


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4709
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот tdi fen » Чет 07 яну 2010 10:24


каква мощност гониш ? защото със сток помпата може до 150-160кс за над тази мощност ще трябва нова глава 12mm която си е цифра

Последна промяна от tdi fen на Чет 07 яну 2010 11:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот The^Maniac » Чет 07 яну 2010 10:50


Най-важният въпрос според мен е да решиш дали си готов тази кола да стане вечно твоя без изглед инвестициите, които ще направиш някога да бъдат възможни за възстановяване. Ако отговорът е да, то АФН-а е доста добра основа за тунинг.

Турбо от ТДИ 131 коня, по-големи дюзи, по-голямо буталце на помпата и чип, който да управлява всичко това и ще имаш доста прилична мощност. Много е вероятно да изпусне гарнитурата на главата, а при смяната и е добре да направиш една ревизия на главата и по-здрави болтове. Тук обаче трябва да добавиш по-голям челен кулер и по-голяма генерация. Съединителя вече си е заминал и трябва да го смениш поне с такъв от ВР6. Ако голфа ти не е ГТИ ТДИ, то спирачките определено вече не ти вършат работа и трябва да преминеш към по-големи.

До тук инветицията по колата ти е равна на нейната стойност в момента, ако е в добро състояние и въпреки това едва ли ще върви повече от чипнат АРЛ. Дори и да върви повече, то ще продължаваш да караш 13-14 годишна кола. Изборът е твой.

Успех!


Потребителски аватар
tdibg
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 9:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот tdibg » Чет 07 яну 2010 11:39


Много точно казано, преди време имах такава кола и като се наложи да я продам, всички вложени пари ги изгубих. Останаха само хубавите спомени от тази кола :)


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Чет 07 яну 2010 12:54


е то кой не губи пари по този начин ? зимаш някаква кола, караш я 2 години и после цената и е наполовина, напред няма как да излезнеш така или иначе, ако е решил да си прави кефа човека, да действа


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот The^Maniac » Чет 07 яну 2010 16:40


Kung_Fu_Panda написа:е то кой не губи пари по този начин ? зимаш някаква кола, караш я 2 години и после цената и е наполовина, напред няма как да излезнеш така или иначе, ако е решил да си прави кефа човека, да действа

Разбира се, че от колата винаги губиш. Идеята ми беше, че ако сега вземеш един добър Г3 АФН за 5к лв. и след две години го продадеш, той ще струва 3к лв. Ако в същия този Голф налееш още 5к лв. (колкото е горе-долу по-горе описаната манипулация), то след 2 год той пак ще си струва 3к лв.

Вместо това, ако продадеш този Г3 за 5к лв + инвестицията от още 5к лв, която няма да направиш (общо 10к лв.), то може да си вземеш Г4 АРЛ, да му сложиш един чип за 200 лв и пак да караш кола 180 коня, доста по-нова при това.

Кое е по-добре?


golfracer
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 13 мар 2009 19:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Troyan

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот golfracer » Чет 07 яну 2010 20:37


Чакайте, чакайте, колеги. Никой не говори за сериозни цифромании.
Колата изобщо нямам намерени да я сменям, смятам че съм уцелил с покупката, пък и ми харесва.
Това обаче не означава, че не може да се направят някой подобрения по нея. Така например, ако всичко върви по план напролет ще слагам 4 чисто нови газови амортисоьра, дебитомер, съединител /обикновен, НЕдемпферен/ mhihi
Естествено, инвестициите по колата не могат да бъдат огромни, но пък и не виждам пречка да се поинтересувам от хората с повече опит какво може да се направи по въпроса с мощността и на каква цена.
Затова и създадох темата, за да създадем яснота, какво и как трябва да се направи, за какви пари, какви са плюсовете и минусите, пък после всеки да си прави сметката за себе си /дали му изнася/.
Сега от второстепенните, да минем към основните въпроси:
1. Спирачки не мисля да сменям, въпреки че колегата The Maniac по принцип е прав. Не виждам обаче каква ще е разликата дали сега ще спра от 180 до 0 км. или след подобренията. На мен основната ми цел е да получа колкото се може по-голяма тяга при ускорение, а не да развивам състезателни скорости.
2. Каква е тази турбина от ПД 131 к. с. /спецификация/?
3. Ако сложа такава турбина + чип /който да поддържа 1,5 бара/, без да пипам разпръсквачите ще има ли ефект?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот niks76 » Чет 07 яну 2010 20:58


относно спира4ките въобще не си прав;турбината е GT1749VA от пасат,ауди А4или А6 1.9тди ;за на4ало може и не да не сменяш разпръсква4и но е сигурно 4е като посвикнеш с колата ще търсиш още мощност :lol:


golfracer
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 13 мар 2009 19:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Troyan

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот golfracer » Чет 07 яну 2010 21:03


Niks, докато си на линия:
Разпръсквачите подобряват ли чувствително нещата?
niks76 написа:но е сигурно 4е като посвикнеш с колата ще търсиш още мощност
:lol:

Много е вероятно mhihi
п.с. Жената ще ме убие, ако знае к'ви ги мисля :beat_butt2 mhihi


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот niks76 » Чет 07 яну 2010 21:34


има доста голяма разлика във вървенето в по високи обороти :lol:


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот judasss » Чет 07 яну 2010 23:47


golfracer написа:1. Спирачки не мисля да сменям, въпреки че колегата The Maniac по принцип е прав. Не виждам обаче каква ще е разликата дали сега ще спра от 180 до 0 км. или след подобренията.


Мисля че не целта е да спреш от опредеелени километри до 0 , а че ще ги използваш по - често , дефакто ако ги подпалиш в даден момент , кво прайме? mhihi


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот The^Maniac » Пет 08 яну 2010 9:26


golfracer написа:1. Спирачки не мисля да сменям, въпреки че колегата The Maniac по принцип е прав. Не виждам обаче каква ще е разликата дали сега ще спра от 180 до 0 км. или след подобренията. На мен основната ми цел е да получа колкото се може по-голяма тяга при ускорение, а не да развивам състезателни скорости.

Ако спираш от 180 до 0 на права отсечка няма да има разлика. Какво имам в предвид аз.

Да кажем, че караш сток АФН и пред теб има кола, която се движи с 90км/ч. Да кажем, че при отсечка 500м ще я изпревариш и ще спреш преди завоя. Ако имаш чип ще ти e необходимa отсечка 300м за да изпревариш и да спреш преди завоя. Спирачките ще стигнат. Ако обаче я накичиш с горе-описаното оборудване ще имаш достатъчно мощност да изпревариш в отсечка от 200м, обаче като дойде завоят оригиналните спирачки няма да ти свършат работа да намалиш достатъчно бързо и не взимаш завоя.

Аз също карам Г3 АФН с чип и при по агресивно каране в Петрохан усещам как спирачките са на ръба да не ми стигнат. При повече мощност и с тези спирачки 100% ще се пребия. Спирачките са ми оригинални 256 мм, като разбира се съм с нови дискове, накладки и спирачна течност.

Не подценявай спирачките!!!

Относно тунинга. Можеш да не сложиш дюзи, но след като сложиш GT1749VA и я надуеш на 1.5 бара няма да ти достига гориво във високите обороти. Освен това след всяка смяна на части ти трябва нов чип, така че е по-добре да ги смениш наведнъж. Незабравяй, че не можеш да минеш без кулер, генерация, съединител и доста други неща, които ще излезнат. Нищо чудно и скоростната кутия да се предаде, моята вече се поразтропа.

Личното ми мнение е, че подобни конверсии са нецелесъобразни. В Ауди форума имаше един пич дето в неговото А4 1.8Т наливаше маса пари за да го направи 300 коня. Все се чудех защо не си продаде колата и с допълнителните пари да си купи S4.

Но тъй като мерак се гаси с пари, ти пожелавам успех!


golfracer
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 13 мар 2009 19:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Troyan

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот golfracer » Пет 08 яну 2010 17:06


Хм, колега The maniac, прав си, не се бях замислял от тази страна на нещата /за спирачките говоря/.
А за всичките "подобрения" не съм си наумил още категорично дали да ги правя - май ще е доста добра цифра, което може да ме откаже.
Но ако успея да си намеря евтина и добра турбина /тъй като имам връзки в Англия и се надявам да взема "на килограм"/, може и да се замисля. Щото иначе наистина не си заслужава.
А тези по-големите разпръсквачи на какви машини се монтират? Спецификация?


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Какво турбо за повече мощност?

Мнениеот The^Maniac » Пет 08 яну 2010 17:51


golfracer написа:А тези по-големите разпръсквачи на какви машини се монтират? Спецификация?

Можеш да разгледаш за дюзи ето тук - http://www.diesel-club.com/shop/index.php?cPath=1_6&osCsid=a5495296e0975665ff8321de14f5dfce
Ето и елемент за помпата - http://www.diesel-club.com/shop/index.php?cPath=2_19&osCsid=a5495296e0975665ff8321de14f5dfce

Ето ти и подобна конверсия - http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=178



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 41 госта