Ще ме извинят колегите, ако има такава тема, ама аз не намерих. Върти ми се, че Брезел беше обяснявал на бившия му Голф каква турбина е сложил, но не я намирам. Та, на въпроса, колата е Г3, АФН мотор с чип.
1. Ако искам да вдигам конете с друго турбо, какво трябва да е то, от каква кола и каква спецификация? Доколкото знам моето е Гарет VNT15.
2. Трябва ли да се сменят разпръсквачите и с какви?
3. Има ли сериозни рискове за мотора?



Какво турбо за повече мощност?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Какво турбо за повече мощност?
сложи от пасат 131коня-таман няма преправяне
- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Какво турбо за повече мощност?
каква мощност гониш ? защото със сток помпата може до 150-160кс за над тази мощност ще трябва нова глава 12mm която си е цифра
Последна промяна от tdi fen на Чет 07 яну 2010 11:58, променено общо 1 път.
- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво турбо за повече мощност?
Най-важният въпрос според мен е да решиш дали си готов тази кола да стане вечно твоя без изглед инвестициите, които ще направиш някога да бъдат възможни за възстановяване. Ако отговорът е да, то АФН-а е доста добра основа за тунинг.
Турбо от ТДИ 131 коня, по-големи дюзи, по-голямо буталце на помпата и чип, който да управлява всичко това и ще имаш доста прилична мощност. Много е вероятно да изпусне гарнитурата на главата, а при смяната и е добре да направиш една ревизия на главата и по-здрави болтове. Тук обаче трябва да добавиш по-голям челен кулер и по-голяма генерация. Съединителя вече си е заминал и трябва да го смениш поне с такъв от ВР6. Ако голфа ти не е ГТИ ТДИ, то спирачките определено вече не ти вършат работа и трябва да преминеш към по-големи.
До тук инветицията по колата ти е равна на нейната стойност в момента, ако е в добро състояние и въпреки това едва ли ще върви повече от чипнат АРЛ. Дори и да върви повече, то ще продължаваш да караш 13-14 годишна кола. Изборът е твой.
Успех!
Турбо от ТДИ 131 коня, по-големи дюзи, по-голямо буталце на помпата и чип, който да управлява всичко това и ще имаш доста прилична мощност. Много е вероятно да изпусне гарнитурата на главата, а при смяната и е добре да направиш една ревизия на главата и по-здрави болтове. Тук обаче трябва да добавиш по-голям челен кулер и по-голяма генерация. Съединителя вече си е заминал и трябва да го смениш поне с такъв от ВР6. Ако голфа ти не е ГТИ ТДИ, то спирачките определено вече не ти вършат работа и трябва да преминеш към по-големи.
До тук инветицията по колата ти е равна на нейната стойност в момента, ако е в добро състояние и въпреки това едва ли ще върви повече от чипнат АРЛ. Дори и да върви повече, то ще продължаваш да караш 13-14 годишна кола. Изборът е твой.
Успех!
- tdibg
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 21 авг 2009 9:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Какво турбо за повече мощност?
Много точно казано, преди време имах такава кола и като се наложи да я продам, всички вложени пари ги изгубих. Останаха само хубавите спомени от тази кола 

- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Какво турбо за повече мощност?
е то кой не губи пари по този начин ? зимаш някаква кола, караш я 2 години и после цената и е наполовина, напред няма как да излезнеш така или иначе, ако е решил да си прави кефа човека, да действа
- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво турбо за повече мощност?
Kung_Fu_Panda написа:е то кой не губи пари по този начин ? зимаш някаква кола, караш я 2 години и после цената и е наполовина, напред няма как да излезнеш така или иначе, ако е решил да си прави кефа човека, да действа
Разбира се, че от колата винаги губиш. Идеята ми беше, че ако сега вземеш един добър Г3 АФН за 5к лв. и след две години го продадеш, той ще струва 3к лв. Ако в същия този Голф налееш още 5к лв. (колкото е горе-долу по-горе описаната манипулация), то след 2 год той пак ще си струва 3к лв.
Вместо това, ако продадеш този Г3 за 5к лв + инвестицията от още 5к лв, която няма да направиш (общо 10к лв.), то може да си вземеш Г4 АРЛ, да му сложиш един чип за 200 лв и пак да караш кола 180 коня, доста по-нова при това.
Кое е по-добре?
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 13 мар 2009 19:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Troyan
Re: Какво турбо за повече мощност?
Чакайте, чакайте, колеги. Никой не говори за сериозни цифромании.
Колата изобщо нямам намерени да я сменям, смятам че съм уцелил с покупката, пък и ми харесва.
Това обаче не означава, че не може да се направят някой подобрения по нея. Така например, ако всичко върви по план напролет ще слагам 4 чисто нови газови амортисоьра, дебитомер, съединител /обикновен, НЕдемпферен/
Естествено, инвестициите по колата не могат да бъдат огромни, но пък и не виждам пречка да се поинтересувам от хората с повече опит какво може да се направи по въпроса с мощността и на каква цена.
Затова и създадох темата, за да създадем яснота, какво и как трябва да се направи, за какви пари, какви са плюсовете и минусите, пък после всеки да си прави сметката за себе си /дали му изнася/.
Сега от второстепенните, да минем към основните въпроси:
1. Спирачки не мисля да сменям, въпреки че колегата The Maniac по принцип е прав. Не виждам обаче каква ще е разликата дали сега ще спра от 180 до 0 км. или след подобренията. На мен основната ми цел е да получа колкото се може по-голяма тяга при ускорение, а не да развивам състезателни скорости.
2. Каква е тази турбина от ПД 131 к. с. /спецификация/?
3. Ако сложа такава турбина + чип /който да поддържа 1,5 бара/, без да пипам разпръсквачите ще има ли ефект?
Колата изобщо нямам намерени да я сменям, смятам че съм уцелил с покупката, пък и ми харесва.
Това обаче не означава, че не може да се направят някой подобрения по нея. Така например, ако всичко върви по план напролет ще слагам 4 чисто нови газови амортисоьра, дебитомер, съединител /обикновен, НЕдемпферен/

Естествено, инвестициите по колата не могат да бъдат огромни, но пък и не виждам пречка да се поинтересувам от хората с повече опит какво може да се направи по въпроса с мощността и на каква цена.
Затова и създадох темата, за да създадем яснота, какво и как трябва да се направи, за какви пари, какви са плюсовете и минусите, пък после всеки да си прави сметката за себе си /дали му изнася/.
Сега от второстепенните, да минем към основните въпроси:
1. Спирачки не мисля да сменям, въпреки че колегата The Maniac по принцип е прав. Не виждам обаче каква ще е разликата дали сега ще спра от 180 до 0 км. или след подобренията. На мен основната ми цел е да получа колкото се може по-голяма тяга при ускорение, а не да развивам състезателни скорости.
2. Каква е тази турбина от ПД 131 к. с. /спецификация/?
3. Ако сложа такава турбина + чип /който да поддържа 1,5 бара/, без да пипам разпръсквачите ще има ли ефект?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Какво турбо за повече мощност?
относно спира4ките въобще не си прав;турбината е GT1749VA от пасат,ауди А4или А6 1.9тди ;за на4ало може и не да не сменяш разпръсква4и но е сигурно 4е като посвикнеш с колата ще търсиш още мощност 

-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 13 мар 2009 19:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Troyan
Re: Какво турбо за повече мощност?
Niks, докато си на линия:
Разпръсквачите подобряват ли чувствително нещата?
Много е вероятно
п.с. Жената ще ме убие, ако знае к'ви ги мисля

Разпръсквачите подобряват ли чувствително нещата?
niks76 написа:но е сигурно 4е като посвикнеш с колата ще търсиш още мощност
Много е вероятно

п.с. Жената ще ме убие, ако знае к'ви ги мисля


- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Какво турбо за повече мощност?
има доста голяма разлика във вървенето в по високи обороти 

- judasss
- Мнения: 1484
- Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
- Автомобил: neshto nezakonno
- Двигател: 2.9 VR6
- Местоположение: в гаража
- Контакти:
Re: Какво турбо за повече мощност?
golfracer написа:1. Спирачки не мисля да сменям, въпреки че колегата The Maniac по принцип е прав. Не виждам обаче каква ще е разликата дали сега ще спра от 180 до 0 км. или след подобренията.
Мисля че не целта е да спреш от опредеелени километри до 0 , а че ще ги използваш по - често , дефакто ако ги подпалиш в даден момент , кво прайме?

- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво турбо за повече мощност?
golfracer написа:1. Спирачки не мисля да сменям, въпреки че колегата The Maniac по принцип е прав. Не виждам обаче каква ще е разликата дали сега ще спра от 180 до 0 км. или след подобренията. На мен основната ми цел е да получа колкото се може по-голяма тяга при ускорение, а не да развивам състезателни скорости.
Ако спираш от 180 до 0 на права отсечка няма да има разлика. Какво имам в предвид аз.
Да кажем, че караш сток АФН и пред теб има кола, която се движи с 90км/ч. Да кажем, че при отсечка 500м ще я изпревариш и ще спреш преди завоя. Ако имаш чип ще ти e необходимa отсечка 300м за да изпревариш и да спреш преди завоя. Спирачките ще стигнат. Ако обаче я накичиш с горе-описаното оборудване ще имаш достатъчно мощност да изпревариш в отсечка от 200м, обаче като дойде завоят оригиналните спирачки няма да ти свършат работа да намалиш достатъчно бързо и не взимаш завоя.
Аз също карам Г3 АФН с чип и при по агресивно каране в Петрохан усещам как спирачките са на ръба да не ми стигнат. При повече мощност и с тези спирачки 100% ще се пребия. Спирачките са ми оригинални 256 мм, като разбира се съм с нови дискове, накладки и спирачна течност.
Не подценявай спирачките!!!
Относно тунинга. Можеш да не сложиш дюзи, но след като сложиш GT1749VA и я надуеш на 1.5 бара няма да ти достига гориво във високите обороти. Освен това след всяка смяна на части ти трябва нов чип, така че е по-добре да ги смениш наведнъж. Незабравяй, че не можеш да минеш без кулер, генерация, съединител и доста други неща, които ще излезнат. Нищо чудно и скоростната кутия да се предаде, моята вече се поразтропа.
Личното ми мнение е, че подобни конверсии са нецелесъобразни. В Ауди форума имаше един пич дето в неговото А4 1.8Т наливаше маса пари за да го направи 300 коня. Все се чудех защо не си продаде колата и с допълнителните пари да си купи S4.
Но тъй като мерак се гаси с пари, ти пожелавам успех!
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 13 мар 2009 19:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Troyan
Re: Какво турбо за повече мощност?
Хм, колега The maniac, прав си, не се бях замислял от тази страна на нещата /за спирачките говоря/.
А за всичките "подобрения" не съм си наумил още категорично дали да ги правя - май ще е доста добра цифра, което може да ме откаже.
Но ако успея да си намеря евтина и добра турбина /тъй като имам връзки в Англия и се надявам да взема "на килограм"/, може и да се замисля. Щото иначе наистина не си заслужава.
А тези по-големите разпръсквачи на какви машини се монтират? Спецификация?
А за всичките "подобрения" не съм си наумил още категорично дали да ги правя - май ще е доста добра цифра, което може да ме откаже.
Но ако успея да си намеря евтина и добра турбина /тъй като имам връзки в Англия и се надявам да взема "на килограм"/, може и да се замисля. Щото иначе наистина не си заслужава.
А тези по-големите разпръсквачи на какви машини се монтират? Спецификация?
- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво турбо за повече мощност?
golfracer написа:А тези по-големите разпръсквачи на какви машини се монтират? Спецификация?
Можеш да разгледаш за дюзи ето тук - http://www.diesel-club.com/shop/index.php?cPath=1_6&osCsid=a5495296e0975665ff8321de14f5dfce
Ето и елемент за помпата - http://www.diesel-club.com/shop/index.php?cPath=2_19&osCsid=a5495296e0975665ff8321de14f5dfce
Ето ти и подобна конверсия - http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=178
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 41 госта