значи колеги колата е голф 2 1.6 чист дизел става въпрос за зареждането когато колата е запалена и я замеря с мултицет ми дава 14,6 без никакви консуматори да са включени и когато и подам газ напрежението пада на 13,8 това нормално ли е и ако не е дали е от релето на алтернатора или от нещо друго?
благодаря предварително



имам въпрос относно зареждането
- golf2_forever
- Мнения: 197
- Регистриран на: Пет 17 окт 2008 18:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: имам въпрос относно зареждането
По принцип би трябвало като подадеш газ малко да се покачи напрежението а това при тебе
.Със консуматори как е?Най добре го смени щото 13.8 е долната граница и зимата няма да може да ти се зарежда акумулатора и ще го съсипеш.

- golf2_forever
- Мнения: 197
- Регистриран на: Пет 17 окт 2008 18:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: имам въпрос относно зареждането
със консуматори пак е същото 14,6 като подам газ пада на 13,8
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: имам въпрос относно зареждането
По добре го смени виж разгледай и тук http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=1&t=107807
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: имам въпрос относно зареждането
Човек луд ли си??? Системат на колата е 12V така че ти зарежда с 13,8 е напълно нормално...Ако нямаш проблени с колата не си ги създавай сам. Поздрави:)
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: имам въпрос относно зареждането
mtm_golf написа:Човек луд ли си??? Системат на колата е 12V така че ти зарежда с 13,8 е напълно нормално...Ако нямаш проблени с колата не си ги създавай сам. Поздрави:)
Хахах шегаджия


едит:
Напрежение ~ Заряд
12.65 V 100 %
12.45 V 75 %
12.24 V 50 %
12.06 V 25 %
11.89 V 0 %
Последна промяна от fox_vt на Съб 23 яну 2010 21:19, променено общо 1 път.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: имам въпрос относно зареждането
mtm_golf написа:Човек луд ли си??? Системат на колата е 12V така че ти зарежда с 13,8 е напълно нормално...Ако нямаш проблени с колата не си ги създавай сам. Поздрави:)
Колега 12 е условно казано при точно 12V акумулатора е кажи речи разреден.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: имам въпрос относно зареждането
Имам идея,вероятно леко задържат четките в гнездата(имам в предвид четките на възбудителния ротор на алтернатора)и поради неравности на колектора отскачат,но не се връщат бързо.Също и наслоена мърсотия по колектора.Последствието е влошен контакт и понижаване на напрежението при по-високи обороти.Иначе 14-14,2в.си е супер напрежение за "зимен" период,бъди сигурен,че дори и при 14.6 няма да скапеш акумулатора,пък и останалите консуматори не са под риск.Имай в предвид и уреда(като точност),обикновените при пад на батерия показват нереално,да не говорим колко са добри ако са от 10лв.Известно повишение на бордното напрежение се получава и от нарушаване(намаляване) на проводимостта на електролита в акумулатора при студено време-и така един перманентен консуматор вече не "лапа" от тока,това също влияе в посока "нагоре".Изобщо стойности между 13,2-14,5 са общо казано приемливи.Въпреки написаното,една профилактика на алтернатора(при добро желание и условия) винаги си е голям "+".Прегледай и нивото на електролита на акумулатора(ако е възможно за модела).
-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: имам въпрос относно зареждането
emo-gar написа:Имам идея,вероятно леко задържат четките в гнездата(имам в предвид четките на възбудителния ротор на алтернатора)и поради неравности на колектора отскачат,но не се връщат бързо.Също и наслоена мърсотия по колектора.Последствието е влошен контакт и понижаване на напрежението при по-високи обороти.Иначе 14-14,2в.си е супер напрежение за "зимен" период,бъди сигурен,че дори и при 14.6 няма да скапеш акумулатора,пък и останалите консуматори не са под риск.Имай в предвид и уреда(като точност),обикновените при пад на батерия показват нереално,да не говорим колко са добри ако са от 10лв.Известно повишение на бордното напрежение се получава и от нарушаване(намаляване) на проводимостта на електролита в акумулатора при студено време-и така един перманентен консуматор вече не "лапа" от тока,това също влияе в посока "нагоре".Изобщо стойности между 13,2-14,5 са общо казано приемливи.Въпреки написаното,една профилактика на алтернатора(при добро желание и условия) винаги си е голям "+".Прегледай и нивото на електролита на акумулатора(ако е възможно за модела).
много си прав колега за сажаление е така.една профилактика няма да му е зле.успех
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: имам въпрос относно зареждането
fox_vt не съм казал, че 13,8V е много голямо напрежение, а че е достатъчно за зареждане на акумулатора и не е необходимо да се зарежда с по-голямо. Имаш ли представа,че за зареждането на акумулатора е важен тока, а не толкова напрежението??? За зареждането на 12V акумулатор са напълно достатъчни 13,8V при натоварен генератор. Иначе напрежението можа да си стигне и до 15V, но това не е задължително. Имах предвид ако колегата няма проблем с запалването и т.н. не е необходимо да търси под вола теле...А колкото това дали по-бързо ще се скапе акумулатора, ако караш колата рядко и на къси разстояния колкото и да е зарядното напрежение, то акумулатора пак ще сдаде багажа по-бързо отколкото ако караш често и надълго по простата причина, че няма да може да се зареди нацяло до пълният му капацитет. От моята практика съм се убедил, че когато едно нещо работи не трябва да се пипа!!! Поздрави на всички 

- golf2_forever
- Мнения: 197
- Регистриран на: Пет 17 окт 2008 18:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: имам въпрос относно зареждането
mtm_golf написа:fox_vt не съм казал, че 13,8V е много голямо напрежение, а че е достатъчно за зареждане на акумулатора и не е необходимо да се зарежда с по-голямо. Имаш ли представа,че за зареждането на акумулатора е важен тока, а не толкова напрежението??? За зареждането на 12V акумулатор са напълно достатъчни 13,8V при натоварен генератор. Иначе напрежението можа да си стигне и до 15V, но това не е задължително. Имах предвид ако колегата няма проблем с запалването и т.н. не е необходимо да търси под вола теле...А колкото това дали по-бързо ще се скапе акумулатора, ако караш колата рядко и на къси разстояния колкото и да е зарядното напрежение, то акумулатора пак ще сдаде багажа по-бързо отколкото ако караш често и надълго по простата причина, че няма да може да се зареди нацяло до пълният му капацитет. От моята практика съм се убедил, че когато едно нещо работи не трябва да се пипа!!! Поздрави на всички
колега точно това е аз ако нямах проблем нямаше да пускам тема тук ...
със сигурност не се зарежда правилно защото сутрин имам проблеми с паленето върти едвам едвам а акомулатора е надежден
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: имам въпрос относно зареждането
Така,сега се вижада че колегата има и проблем със сутрешното "завъртане"-ами той оттук е почнал да се съмнява и да мери.Писах му на л.с.(нещо от сорта ,че четки,ала-бала,13.8 е "идеално" напрежение...).Да, теорията е така.
Я да вземе колегата да поогледа пак акумулатора,какво значи "надежден"-ами точно сутрин в студа се доказват тия термини.Имал съм случай(не с VW) ,когато в цилиндрите имам повече вода отколкото в радиатора и...бах ти въртенето падаше,все пак със 74-ка го въртя(над 700А пусков ток)..
Едно зареждане със зарядно,контрол с аерометър(електролита) и тогава се кълнете в батерията.
Абстрахирам се от стартери,лоши маси...да приемем поне нещо за изправно.
П.С. Дотук,описаното:бордно напрежение 13,8-14,6в. си е доволно достатъчно за зареждането на акумулатора.Дали обаче той се "храни" или е "злояд"-това си е негово лично дело
Я да вземе колегата да поогледа пак акумулатора,какво значи "надежден"-ами точно сутрин в студа се доказват тия термини.Имал съм случай(не с VW) ,когато в цилиндрите имам повече вода отколкото в радиатора и...бах ти въртенето падаше,все пак със 74-ка го въртя(над 700А пусков ток)..
Едно зареждане със зарядно,контрол с аерометър(електролита) и тогава се кълнете в батерията.
Абстрахирам се от стартери,лоши маси...да приемем поне нещо за изправно.
П.С. Дотук,описаното:бордно напрежение 13,8-14,6в. си е доволно достатъчно за зареждането на акумулатора.Дали обаче той се "храни" или е "злояд"-това си е негово лично дело
- esto
- Мнения: 150
- Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
- Автомобил: caddy ecofuel
- Двигател: BSX
- Местоположение: Хановер
Re: имам въпрос относно зареждането
проблемите с акумулаторите не са толкова от самите акумулатори,а от тяхната експлоатация и зареждане.един акумулатор не може да се зарежда добре от колата особено ако тя се кара предимно градско.причината е че напрежението на генератора е ограничено на около 14,4в. за да не кипи акумулатора вследствие на което той се зарежда много бавно и на практика не може да се зареди на 100% и така започва да се сулфатизира /намалява активната площ на плочите и от там му намаля капацитета/.с моя се случи същото и сега почнах сериозни зарядки,но не се знае дали ще го бъде,но утре ще ходя да си купя усилено реле за генератора/държи по-високо напрежение с около 0,5в. и заряда се подобрява значително/.в крайна сметка е препоръчително поне веднъж годишно акумулатора да се сваля и зарежда напълно.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: имам въпрос относно зареждането
emo-gar написа:Имам идея,вероятно леко задържат четките в гнездата(имам в предвид четките на възбудителния ротор на алтернатора)и поради неравности на колектора отскачат,но не се връщат бързо.....
И според мен става въпрос за нещо подобно .
Прегледай четките и пръстените на ротора овреме , защото ако четките са износени , или пръстените "вкопани" и ако продължиш да караш така ще става все по-лошо .
А напрежение 13.8V на празен ход (т.е. без товар) не само че не е високо , ами е направо ниско , особено за зимата . Много от вас не знаят , но необходимото зарядно напрежение за оловен акумулатор зависи от температурата . При температура под 0 градуса се препоръчва над 15V

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта