Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация

Мнениеот Velko » Нед 11 юли 2010 19:32


Искам да туря това чудо на колицата, но имам няколко въпроса към запознатите преди това.Първо как се свързва? Реже се маркуча и се слага резервоарчето или ..? И другото питане е - това чудо колко време кара? Имам предвид вечно ли е или се сменява. Това е. :042:




Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация

Мнениеот judasss » Нед 11 юли 2010 21:17


Ми предполагам маркуча дето излиза от капака на клапаните минава през оил такчето и отива или някаде под купето с друг маркуч или пак в смукателната система , аз съм го направил с един маркуч и накрая едно филтерче да не влизат боклуци , а това на смукатела дето е , съм го затапил с тапичка , мисля че това ойл танкче е излишно mhihi


Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация

Мнениеот Velko » Нед 11 юли 2010 21:28


judasss написа:Ми предполагам маркуча дето излиза от капака на клапаните минава през оил такчето и отива или някаде под купето с друг маркуч или пак в смукателната система , аз съм го направил с един маркуч и накрая едно филтерче да не влизат боклуци , а това на смукатела дето е , съм го затапил с тапичка , мисля че това ойл танкче е излишно mhihi

От какво е филтърчето което ползваш и къде си изкарал газовете?


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация

Мнениеот веселин » Нед 11 юли 2010 21:46


Я ако може със снимки да обясните на техническите инвалиди като мен - за какво става въпрос .... капацитета и мрежата на заводския съд не са ли достатъчни ???


Потребителски аватар
Trimontcium
Мнения: 229
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
Автомобил: А6
Двигател: AWT
Местоположение: Sofia

Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация

Мнениеот Trimontcium » Пон 12 юли 2010 0:34


Не може ли с маркуч да се отведат навън тези газове, както беше описано някъде в нета? Без никакви филтри и т.н.!


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация

Мнениеот yoan4o » Пон 12 юли 2010 8:39


Темата е дискутирана безброй пъти дали е необходимо, и какви са + и - на изкарването на картерните газове в атмосферата.

Аз лично съм за Танк-а и също като колегата одавна съм се навил да си взема, но не съм се наканил още.

Инсталацията е съвсем проста.

Кирчо е уцелил, ама почти.
Има 2 варианта
Единия е - маркуча, който влиза преди дросела (за бензинов мотор говоря), и обединява карт.газове и този от отдушника на капака на клапаните да отиде в танка като входящ, а изходящия маркуч на танк-а, да се върне в смукателя.
Втория е - маркуча от картерните газове + този от капака на клапаните да влизат и двата в танк-а, т.е. и двете тръбички да се ползват като входящи. Тогава от парите се отбира маслото, а през филтърчето се вижда, как остатъчните пари излизат на свобода. mhihi
Така в двг. влиза само въздуха, който идва от възд.филтър и според мен има повече перформънс. Мястото на ориг.маркуч за карт. газове преде дросела се изолира просто.
Първия равиянт също е верен.
Според мен има смисъл. Знам, че от смяна до смяна на маслото се събират минимум 200гр., което означава, че именно те цапат дросела, а от зацпан дросел всички знаем какви са последствията.

Последна промяна от yoan4o на Пон 12 юли 2010 8:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация

Мнениеот nasko1978 » Пон 12 юли 2010 8:40


Аз съм ги извел в атмосферата с маркуч, а въздуховода съм го затапил.Вече повече от година - много доволен,че не ми се мърля турбото! :да:


Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация

Мнениеот Velko » Пон 12 юли 2010 16:38


Никой не ми отговори на въпроса този съд вечен ли е, или след време се сменява? Почиства ли се или какво? :|


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация

Мнениеот yoan4o » Пон 12 юли 2010 16:40


Velko написа:Никой не ми отговори на въпроса този съд вечен ли е, или след време се сменява? Почиства ли се или какво? :|


Не се сменя, не се почиства, само се точи маслото като се посъбере.
Устройството му е толкова просто, че няма какво да му се амортизира.......



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 64 госта