Имам Голф 3 ТД с двигател ААZ, вече трета зима е без проблем. Доволен съм от него.
Но оня ден вечерта му налях 15 лт нафта от кварталната бензиностанция - на "Пражка пролет" преди "Подп. Калитин" във "Фондови жилища" София. Резервоарът беше почти абсолютно празен. Прибрах се - около 1 км. до в къщи. Сутринта запали както винаги лесно, а и Т беше около 2-3 градуса. По пътя за работата усетих на няколко пъти леко придърпване. Карам нормално, и имам усет за автомобила. Разстоянието е 4 км. Спрях, угасих в 9.00 ч. В 17.30 опитах да запаля, много трудно - от 3 път, сякаш пали с изгорели свещи. Тръгнах с придърпване, повървя известно време така, отзад пушеше светлосинкав пушек. Оборотите на празен ход паднаха на 900 с тресене на двигателя (нормално са 1000).Покарах още малко, първоначално при изфорсиране двигателят дърпаше рязко и оборотите се успокояваха, но след километър - два започна да прекъсва, без да гасне, и трудно набираше на светофарите. Оставих я така. Тази сутрин пробвах да запаля - притюфка леко, и я оставих .
Досега съм се ровил в този форум, не мога да проумея причината.
Питането ми е - дали това са симптоми на разцентрован двигател от разхлабена демпферна щайба? Колата не е при мен сега.
Или нещо прозаично - задръстен горивен филтър и недостиг на гориво.
Колата е внос от Австрия и съм сменил всички филтри и ремъци преди 15 000 км.
Имал съм доста дизелови автомобили - Фиат 131 Супермирафиори 2.5 Д, Опел Капка 1.6 Д, Пасат 1.6 ТДИ, такъв проблем не съм имал. Или пали и върви, или не ще.
Знам, всеки ще каже - карай я на диагностика и майстор, все пак разчитам на колегиалност и помощ със съвети от съфорумци.



ААZ - придърпване, пушек, трудно палене - сипали ми бензин!
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Проблем с двигател
Колега причините може да са няколко.
Започни да ги елеиминираш една по-една.
Като за начало ти препоръчвам да смениш горивния филтър. Според мен 15 000 км не са малко за него, още повече при наще горива. Ако не се оправи след това може да си провериш центровката, подгревните свещи и разбира се дюзите. Според мен нещата водят към дюзи, но не съм чак такъв специалист.Под проверка на дюзите разбирам сваляне и изпитване на стенд.Ако има някоя да не пръска добре ще трябва да смениш разпръсквач(най-добре всичките 4) и ще се оправи работата.
Започни да ги елеиминираш една по-една.
Като за начало ти препоръчвам да смениш горивния филтър. Според мен 15 000 км не са малко за него, още повече при наще горива. Ако не се оправи след това може да си провериш центровката, подгревните свещи и разбира се дюзите. Според мен нещата водят към дюзи, но не съм чак такъв специалист.Под проверка на дюзите разбирам сваляне и изпитване на стенд.Ако има някоя да не пръска добре ще трябва да смениш разпръсквач(най-добре всичките 4) и ще се оправи работата.
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигател
Така отведнъж да се скапат дюзите - съмнително...
Свещи също ме съмнява - хайде, трудно ще запали, ама после няма да има проблеми с вървене и т.н.
Смени, както колегата milenski_77 казва първо филтъра, а после налей и хубаво гориво.
Ако не се оправи с това - трябва си майстор
Виктор от Бакърена фабрика ти е близо 
Свещи също ме съмнява - хайде, трудно ще запали, ама после няма да има проблеми с вървене и т.н.
Смени, както колегата milenski_77 казва първо филтъра, а после налей и хубаво гориво.
Ако не се оправи с това - трябва си майстор


- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с двигател
Прочети написаното тук, ако не си го направил. Много е възможно да има наистина проблем със шайбата на коляновия вал, но това няма как да го разберем от разстояние. При всички положения, ако не се оправи с дребните проверки, не я карай в това състояние, защото ако е от шайбата на коляновия вал, може да стане и по-голяма беля.
- niki_68
- Мнения: 159
- Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Проблем с двигател
првет колега да не те плаша но на мен ми прелича на центровка виж дали ти бие демпферната шайба 

Re: ААZ - придърпване, синкав пушек, трудно палене
Smeagol,
Дай, моля те, някакви координати на Виктор от Бакърената.
Познавам Трайчо дизел (зад Полмо серзиза), но ми е далече, ще трябва да дърпам колата до там.
Снощи я мъчих с чиста нафта, трудно запали, бръмчи, пуши и тресе. Явно вече имам изгорели свещи. Абе за майстор си е. Дано не съм направил повече поразии.
Има и нещо друго, което не съм споменал - преди да ми даде този дефект, се наложи много рязко спиране, при което за милимунди съм закъснял със съединителя, и двигателят принудително угасна (по разрешената лента на "Ломско шосе" една патка изскочи пред предната кола, тя закова, и аз също). Може би тогава е прескочил зъб на ремъка?
Ще пиша за резултата.
Дай, моля те, някакви координати на Виктор от Бакърената.
Познавам Трайчо дизел (зад Полмо серзиза), но ми е далече, ще трябва да дърпам колата до там.
Снощи я мъчих с чиста нафта, трудно запали, бръмчи, пуши и тресе. Явно вече имам изгорели свещи. Абе за майстор си е. Дано не съм направил повече поразии.
Има и нещо друго, което не съм споменал - преди да ми даде този дефект, се наложи много рязко спиране, при което за милимунди съм закъснял със съединителя, и двигателят принудително угасна (по разрешената лента на "Ломско шосе" една патка изскочи пред предната кола, тя закова, и аз също). Може би тогава е прескочил зъб на ремъка?
Ще пиша за резултата.
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: ААZ - придърпване, синкав пушек, трудно палене
Ето, колега: viewtopic.php?f=13&t=18377&hilit=%D0%91%D0%B0%D0%BA%D1%8A%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B0
Свещите са ти най-малкия проблем
Ако е от тях при няколко минути работа се изчиства и тресене, и пушеци...
Прескочил зъб или демпфер - прочети нещата в линка на dobrin
Свещите са ти най-малкия проблем

Прескочил зъб или демпфер - прочети нещата в линка на dobrin

Re: ААZ - придърпване, синкав пушек, трудно палене
УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ!
НИКОГА НЕ СЕ ДОВЕРЯВАЙТЕ НА БЕНЗИНДЖИИТЕ И СТОЙТЕ ДО ТЯХ ДОКАТО СИПВАТ ГОРИВОТО!
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СИ ВЗИМАЙТЕ И КАСОВИТЕ БЕЛЕЖКИ!
Наляли са ми бензин. Разминах се само с подмяна на 2 дюзи и една подгревна свещ. Опазил съм ГНП - то.
За първи път не взех бележка, много бързах, бях и премръзнал, само подадох парите на касата и тръгнах. Колата е вървяла докато е имало нафта във филтъра!
Сега мога само да ида и да им тегля една майна без доказателства.
НИКОГА НЕ СЕ ДОВЕРЯВАЙТЕ НА БЕНЗИНДЖИИТЕ И СТОЙТЕ ДО ТЯХ ДОКАТО СИПВАТ ГОРИВОТО!
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СИ ВЗИМАЙТЕ И КАСОВИТЕ БЕЛЕЖКИ!
Наляли са ми бензин. Разминах се само с подмяна на 2 дюзи и една подгревна свещ. Опазил съм ГНП - то.
За първи път не взех бележка, много бързах, бях и премръзнал, само подадох парите на касата и тръгнах. Колата е вървяла докато е имало нафта във филтъра!
Сега мога само да ида и да им тегля една майна без доказателства.
- Dizel_fen
- Мнения: 435
- Регистриран на: Сря 29 апр 2009 18:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково,VW Polo 1.9D AEF
Re: ААZ - придърпване, синкав пушек, трудно палене
Иди поне им тегли една майна
.Оплачи се на управителя ,вдигини скандал
.Може да върнеш някой лев,ако не по внимателно гледай !


-
- Мнения: 411
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: ААZ - придърпване, синкав пушек, трудно палене
и сменяи филтъра по често поне на мин 10хил км аз на моето ААЗ на 8000км го махам .. даже лятото и на 4000 го махнах понеже се задръсти и не щеше да върви колата
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: ААZ - придърпване, пушек, трудно палене - сипали ми бензин!
Браво, колега. Важното е, че не е по-лошия вариант - демпфер или прескочил зъб на ангренажа.
Е, толкова ли не е миришело на бензин при опитите за запалване на двигателя
Колега tarikat89, малко се престараваш със смените на горивния филтър
Не че ще навреди на колата, но според ме е напълно излишно подобно разхищение. На две смени на масло и филтри е нормално 
Е, толкова ли не е миришело на бензин при опитите за запалване на двигателя

Колега tarikat89, малко се престараваш със смените на горивния филтър


- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: ААZ - придърпване, пушек, трудно палене - сипали ми бензин!
Направо ни изкара акъла!Ако не е демпфера,какво ще се развали по тоя мотор.
Жалко за дюзите,но те не са скъпи.Винаги гледай кой пищов за гориво вземат.Поздрави!

-
- Мнения: 411
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: ААZ - придърпване, пушек, трудно палене - сипали ми бензин!
Smeagol написа:
Колега tarikat89, малко се престараваш със смените на горивния филтърНе че ще навреди на колата, но според ме е напълно излишно подобно разхищение. На две смени на масло и филтри е нормално
аз сменям всички филтри и масло на 10000км .. но лятото ми се беше задръстил горивния филтър и неискаше да върви и затова го смених още на 4000км като беше..
а и аз слагам нафта от "черния пазар"


-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: ААZ - придърпване, пушек, трудно палене - сипали ми бензин!
tarikat89 написа:Smeagol написа:
Колега tarikat89, малко се престараваш със смените на горивния филтърНе че ще навреди на колата, но според ме е напълно излишно подобно разхищение. На две смени на масло и филтри е нормално
аз сменям всички филтри и масло на 10000км .. но лятото ми се беше задръстил горивния филтър и неискаше да върви и затова го смених още на 4000км като беше..
а и аз слагам нафта от "черния пазар"рядко от бензиностанция..затова предпочитам да си сменя филтъра.. ся за 5-6 лева за един филтър ..пропускам едно кафе и готово




Аз никога не позволявам да ми зареждат колата,не че го правя по-добре,но ако стане грешка-знам кой е виновен...
Re: ААZ - придърпване, пушек, трудно палене - сипали ми бензин!
В ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ТЕМАТА:
Майсторите ми издадоха фактура за ремонта, с фискален бон, както си му е редът.
180,00 лв за диагностика, ремонт помпа, смяна дюзи и подгревна свещ, и реглаж. Реално струваше повече, но се смилиха. Спасиха помпата.
С тази фактура - на бензиностанцията. Вълшебната дума е "ЖАЛБА" ! Жалба до комисията за защита правата на потребителите.
Камери записват на компютър денонощно колонките и зареждането, като в паметта се съдържа цялата информация за съответните фактури. Персоналът се убеди че наистина е налян бензин в моята кола.
Бензинджийчето се бръкна и възстанови парите, аз му дадох фактурата и се разделихме.
После ми стана жал за него - на годините е на втория ми син.
Ама пък мен никой не ме жали. Майната им на парите, ами нерви, пропиляно време, разправии, приятели ме дърпат из София, таксита, а и колата вече не е както преди.
Че и още 20.00 лв за чиста нафта и 8.00 лв. за литър масло.
Майсторите ми издадоха фактура за ремонта, с фискален бон, както си му е редът.



С тази фактура - на бензиностанцията. Вълшебната дума е "ЖАЛБА" ! Жалба до комисията за защита правата на потребителите.
Камери записват на компютър денонощно колонките и зареждането, като в паметта се съдържа цялата информация за съответните фактури. Персоналът се убеди че наистина е налян бензин в моята кола.
Бензинджийчето се бръкна и възстанови парите, аз му дадох фактурата и се разделихме.
После ми стана жал за него - на годините е на втория ми син.
Ама пък мен никой не ме жали. Майната им на парите, ами нерви, пропиляно време, разправии, приятели ме дърпат из София, таксита, а и колата вече не е както преди.

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта