Здравейте,
Карам B5 1.9TDI 110hp комби от около 3 години. Първо да кажа, че съм много доволен от вървенето, разхода и всичко останало, единствения ми проблем, че ми гори малко масълце (около 1л-1.5л на 10000км), но не болка за умиране...
Почетох наскоро за този чип тунинг, че увеличава мошността и което е по-важно (за мен) сваля разхода с около 0.5л (не че не съм доволен от моя разход), та в този ред на мисли искам да попитам тези, които имат опит в тази област да споделят мнението си... Мен специално ме интересува дали скъсявт живота на мотора (и в частност на турбината), дали реалните резултатите са такива каквито ги описват продавачите и т.н.
B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?
- GodLike
- Мнения: 2133
- Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CRKB 7DSG Highline
- Контакти:
Re: B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?
Чипосвай смело! Кеф цена няма 

- suggar
- Мнения: 875
- Регистриран на: Нед 19 авг 2007 19:46
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: ASV
- Местоположение: Габрово
Re: B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?
Незнам дали си струва да дадеш 300лв или там колкото е чипа само заради понижения разход който повечето казват че не се усеща, но ти щом търсиш икономичност може и да го усетиш. Най-важното е да го направиш при човек който си разбира от чипване 

- bai_ILIA
- Мнения: 722
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?

Последна промяна от bai_ILIA на Съб 29 май 2010 19:16, променено общо 1 път.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7857
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?
Има тема за чиптунинга от Брецел, човека си го е написал за да не си прави никой илюзии - скъсява се живота на турбината и съединителя основно.
ПП: Истина е че динамичните характеристики се качват с много, разхода пада, само ако и ти се постараеш
ПП: Истина е че динамичните характеристики се качват с много, разхода пада, само ако и ти се постараеш
- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?
Чиптунинга е много хубаво нещо за всички ТДИ-та. Динамиката се качва доста. На теория разхода най-вероятно пада, но не съм сигурен дали някой го е усетил, предвид факта, че след чиптунинга всеки натиска повече.
Ако целта все пак е намаляване на разхода, то нека направим една сметка. 300 лв (колкото струва чипа с поставянето) са 158 литра нафта, ако колата пести по 0.5 литра на 100 км.(теоритично), то този чип ще се "избие" след 31600км. Не бих казал, че би спестил много.
Аз бих казал, че не харчи по-малко и, че със сигурност се амортизира повече колата, но заради разликата в динамиката ОПРЕДЕЛЕНО СИ ЗАСЛУЖАВА!
Ако целта все пак е намаляване на разхода, то нека направим една сметка. 300 лв (колкото струва чипа с поставянето) са 158 литра нафта, ако колата пести по 0.5 литра на 100 км.(теоритично), то този чип ще се "избие" след 31600км. Не бих казал, че би спестил много.
Аз бих казал, че не харчи по-малко и, че със сигурност се амортизира повече колата, но заради разликата в динамиката ОПРЕДЕЛЕНО СИ ЗАСЛУЖАВА!
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?
ponko - не се занимавай с глупости - 300 лв. ще ти трябват скоро за рециклиране на турбината /брат ми е със същия Пасат и е в този филм в момента / освен турбото , ти си знаеш цифроманията с алуминиевото предно окачване - спестен лев е пропуснат кеф казват хората , така че .....
най-вярното решение си е лично твоето
най-вярното решение си е лично твоето

- yarek
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:41
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Габрово - Daugavpils
Re: B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?
hooligan_sk написа:Има тема за чиптунинга от Брецел, човека си го е написал за да не си прави никой илюзии - скъсява се живота на турбината и съединителя основно.
ПП: Истина е че динамичните характеристики се качват с много, разхода пада, само ако и ти се постараеш
Много вярно е написал колега! Ако толкова си навит на чипа, прояви малко търпение и характер, първо оправи турбината, виж си съеденителя, после смело слагай чип. Преди няколко месеца бях много се запалил по чипа, писах на Брезел, той ми даде телефон на своя човек, аз му звъннах и той ми обясни, че за моето TDI чипа е много подходящ, обаче колата трябва да бъди в абсолютно техническо здраве, цитирам: "ако имаш някакви проблеми по колата, след чипа те ще се умножат". След което аз се събудих от илюзии и реших първо да оправя колата и после да слагам чип.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7857
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?
yarek написа:hooligan_sk написа:Има тема за чиптунинга от Брецел, човека си го е написал за да не си прави никой илюзии - скъсява се живота на турбината и съединителя основно.
ПП: Истина е че динамичните характеристики се качват с много, разхода пада, само ако и ти се постараеш
Много вярно е написал колега! Ако толкова си навит на чипа, прояви малко търпение и характер, първо управи турбината, виж си съиденител, после смело слагай чип. Преди няколко месаца бях много се запалил по чипа, писах на Брезел, той ми даде телефон на своя човек, аз му звъннах и той ме обясни че за моето TDI чипа е много подходящ, обаче колата трябва да бъди в абсолутно техническо здраве, цитирам: "ако имаш някви проблеми по колата, след чипа те ще се умножат". След което аз се събудих от илузии и реших първо да управя колата и после да слагам чип.
Факт. Конкретно за разхода на масло нека Бай Илия и други които имат наблюдения споделят дали се променя с и без чипа!?
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?
hooligan_sk написа:Факт. Конкретно за разхода на масло нека Бай Илия и други които имат наблюдения споделят дали се променя с и без чипа!?
Разхода на масло се определя от дясното краче на водача, не дали е с чип или без.

- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?
Именно! Преди чипа не можеше да ми падне маслото под 3/4 от интервала който е м/у минимума и максимума. Но и преди чипа не съм си помислял да я пратя в 4500+ оборота понеже нямаше да стане
След това като сложих чип много по-често почна да се случва да влиза в червено, което доведе до повишен разход на масло, НО не толкова че да ми се налага доливане. Пада маслото но най-много да стигне до малко под средата. Поне при моя ДВГ е така - АФН.

Re: B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?
И аз да напиша мнение - с чип съм вече около 1000-1500км.Маслото е мотул 6100 10w40.Моторът е 110 к.с ахф.Разходът на гориво не пада,но пък вече просто не карам както преди.Може би защото карам предимно градско и малко извънградско.Извън града мисля,че може да се постигне по-малък разход и то при скорост около 140-150(когато му е най-хубаво на мотора според мен).Разход на масло още не съм забелязъл - щеката е на същото ниво,както и преди.Според мен чипа не влияе на разхода на масло,както и да се кара колата.Аз няколко пъти съм стигал 4500 и малко нагоре,като има дни само в тези обороти върви колата и разход на масло още нямам.
- Лъвчо
- KMETO
- Мнения: 1649
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:58
- Автомобил: Passat B5 syncro
- Двигател: AFN
- Местоположение: Радомир/София
Re: B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?
GodLike написа:Чипосвай смело! Кеф цена няма

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: B5 1.9TDI 110hp за или против чип тунинг?
Абе т'ва масло да не се харчи само от турбината. Забравяте май, че има сегменти, гумички на клапани, течове от гарнитури. Слагай чипа и бъди психически готов, че турбото може да загине по-рано.
И аз ще мина по тоя път, но преди чипа ще си подготвя колата. За сега съм я стегнал от към тампони, носачи, спирачки и съединител. Остават окачване, по-голямо турбо (от PD131 коня) и чип. Това са ми плановете за първият силов ъпгрейд.
И аз ще мина по тоя път, но преди чипа ще си подготвя колата. За сега съм я стегнал от към тампони, носачи, спирачки и съединител. Остават окачване, по-голямо турбо (от PD131 коня) и чип. Това са ми плановете за първият силов ъпгрейд.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта