


Golf IV TDI диагностика на маховик
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пон 15 фев 2010 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Перник
Golf IV TDI диагностика на маховик
Здравейте!Проблема е следния: чета доста теми относно прослувутия маховик и как едва ли не това е консуматив за Golf IV TDI.Имам колата от няколко седмици и забелязвам, че когато съм на полусъединител педала леко вибрира.Когато работи на място не се усещат абсолютно никакви вибрации в купето даже не се чува как работи.Когато я карам без значение от скоростта също няма странни вибрации, съединителя не боксува.Единственно това леко треперене на педала на съединителя докато съм на полусъединител ме притеснява.Не знам защо, но ме кара да мисля, че по-скоро са тръгнали диафрагмените пружини на притискателния диск отколкото маховика, но ми трябва и вашето вещо мнение!Има ли начин да се погледне този маховик без да се сваля скоростната кутия?Съжалявам за глупавите въпроси, но до сега съм карал само автомобили със задно предаване, а там устройството е достатъчно различно.Въобще какви са първоначалните признаци на заминаващ маховик?
Последна промяна от MeM на Сря 24 фев 2010 17:13, променено общо 1 път.
- vw_golf_4_tdi
- Мнения: 1647
- Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
- Контакти:
Re: Диагносттика на маховик
MeM написа:Здравейте!Проблема е следния: чета доста теми относно прослувутия маховик и как едва ли не това е консуматив за Golf IV TDI.Имам колата от няколко седмици и забелязвам, че когато съм на полусъединител педала леко вибрира.Когато работи на място не се усещат абсолютно никакви вибрации в купето даже не се чува как работи.Когато я карам без значение от скоростта също няма странни вибрации, съединителя не боксува.Единственно това леко треперене на педала на съединителя докато съм на полусъединител ме притеснява.Не знам защо, но ме кара да мисля, че по-скоро са тръгнали диафрагмените пружини на притискателния диск отколкото маховика, но ми трябва и вашето вещо мнение!Има ли начин да се погледне този маховик без да се сваля скоростната кутия?Съжалявам за глупавите въпроси, но до сега съм карал само автомобили със задно предаване, а там устройството е достатъчно различно.Въобще какви са първоначалните признаци на заминаващ маховик?
ако е тръгнал да заминава се чува или поне като ходя при ifidik той вика, че го чува.. той и турбината ми чува ама тва е друга тема..
- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Диагностика на маховик
Това с леките вибрации е нормално няма да се плашиш всички са така !
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Съб 21 мар 2009 17:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Диагностика на маховик
По-скоро ще е притисквателния диск отколкото маховика.Нормално да има малко вибрации,все пак е дизел от по-старо поколение.За да се свали съединител задължително се маха скоростна кутия.Труда излиза между 100 и 150 лв.
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Диагностика на маховик
задръж на полусъединител без да подаваш газ--ако усетиш едно люлеене на колата плюс вибрацията в педала то притескатела е за смяна ама ако не те дразни не пречи да караш така.
Re: Диагностика на маховик
Маховика почва да 'цъка' и мотораа започва да претриса съвсе лекичко на празен ход, когато е студен, на равни интервали. Вибрация в педала е нормална но на полусъединител не е много нормална.
Re: Диагностика на маховик
Да се включа и аз с един въпрос. Моят Голф е с AXR мотор PD. Напоследък забелязвам следното - когато колата е топла и стои на място леко притриса /все едно прекъсва цилиндър на мотора/. Като натисна педала на съединителя и притрисането изчезва. Това пак ли е от прословутия маховик или е нещо друго?
Иначе като е студена или в движение няма никакви проблеми, усеща се това нещо само като е спряла колата на място и вече е загряла до работна температура.
Иначе като е студена или в движение няма никакви проблеми, усеща се това нещо само като е спряла колата на място и вече е загряла до работна температура.
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Диагностика на маховик
golf04 написа: ... притриса /все едно прекъсва цилиндър на мотора/. Като натисна педала на съединителя и притрисането изчезва..
За съжаление това са симтоми на разбити маховик,колкото повече се разбива толкова повече ще прехълцва двигателя на празен ход...
Re: Диагностика на маховик
Аз мисля, че проблема на колегата golf04 може да е в лоша работа на дюза поради запушване в случай, че се променя режима на работа на двигателя а не неговите вибрации. Оправя се с добавка за шоково почистване на дюзи и яко каране. При броблем с маховика работата на двигателя и оборотите не се променят.
Re: Диагностика на маховик
И аз съм объркан малко. Ако е от дюза не би ли трябвало да има проблем и като е студен двигателя или пък да има нещо пушек и т.н.? От друга страна какво точно му става на маховика, какво значи разбит маховик - парчета ли се откъртват от него, лагер ли се разхлопва не ми е много ясно. Аз съм имал 9 коли преди тази, 2 дизела, включително и бензинов Голф 2 на 650к км никога преди не съм чувал за разбит маховик. Май ще трябва да прочета повечко по интернета
. И да попитам още нещо - има ли начин да се диагностицира маховика с VAG.com или друго устройство, че нещо сваляне само с цел инспекция не ми се нрави. 


- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Диагностика на маховик
golf04 написа:...... бензинов Голф 2 на 650к км никога преди не съм чувал за разбит маховик. Май ще трябва да прочета повечко по интернета ......
Прав си доста ще трябва да прочетеш ! И основното което трябва да разбереш е каква е разликата между обикновен маховик и демпферен маховик,тук се крие ключа за бараката

-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пон 15 фев 2010 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Перник
Re: Диагностика на маховик
Разликата между демферния и обикновенния маховик е следната: демферния маховик е кръгла плоча в която се притиска феродовия диск на съединителя посредством притискателния диск.Този диск се върти с оборотите на двигателя и цялата сила на мотора минава през него за да се предаде на задвижващите колела.По този маховик или още огледален диск има разположени пружини (т.н. демферни пружини) които обират луфта в момента в който феродовия диск удря в маховика за да зацепи и да предаде движението.С времето тези пружини омекват и губят качествата си.В следствие на това феродовия диск нанася поражения по повърхността на маховика и го разбалансира.И тъй като той постоянно се върти дори и на изключена от скорост кола се получават неприятните вибрации за които става дума.При обикновенния маховик тези демферни пружини не са на него, а на феродовия диск.Това е най-общо казано като пропускам някои моменти за да ме разберат повече хора.Ако е нужно ме поправете или допълнете! 

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Диагностика на маховик
Ще те поправя. Повече не обяснявай принципа на работа на демферния маховик.
.
Работата му няма нищо обще със момента на зацепване на феродо диска.
http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ

Работата му няма нищо обще със момента на зацепване на феродо диска.

http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пон 15 фев 2010 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Перник
Re: Диагностика на маховик
Признавам, че доста се различава от демферния маховик на другата ми кола (БМВ), но все пак смятам че тези пружини също играят важна работа при зацепването.Например при керамичните съединители тези демферни пружини липсват и потеглянето е все едно някой ти бие шут в задните части.Нека обаче да приемем, че останалата част от обяснението ми е вярно и става ясно, защо се получава притрисането.
- moncho8920
- Мнения: 291
- Регистриран на: Сря 20 фев 2008 1:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Диагностика на маховик
MeM написа:Признавам, че доста се различава от демферния маховик на другата ми кола (БМВ), но все пак смятам че тези пружини също играят важна работа при зацепването.Например при керамичните съединители тези демферни пружини липсват и потеглянето е все едно някой ти бие шут в задните части.Нека обаче да приемем, че останалата част от обяснението ми е вярно и става ясно, защо се получава притрисането.
При повечето от керамичните, също има демфери. Само се плашиш за глупости, караи

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy, invisiblewin, Svetlix и 29 госта