проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
CreAseR
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 8:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот CreAseR » Пет 26 фев 2010 19:52


Здравейте,

От 2/3 месеца насам турбото на колата никакво го няма. След палене, първите няколко километра всичко изглежда нормално и си дърпа както си трябва. Но рязко след това се явява някакво стържене (наподобяващо издишане или триене на метал в нещо грапаво) и това продължава докато не настъпя колата на някой дълъг и прав участък. Навлеза ли в интервала от 2200 до 2500 оборота, на по висока предавка (4 или 5та скорост), турбото изведнъж прекъсва и губя мощност. Докато не загася двигателя, турбото не подема отново! Не съм забелязвал да ми пуши, нито пък да ми прекъсва двигателя. До такава степен колата губи мощност, че в момента дори не успявам да регенерирам (по процедура от Фолксваген) филтъра за твърди частици и лампата ми свети вече трети ден.

Ако, някой от вас се е зблъсквал с подобен проблем ще съм му искрено благодарен ако сподели за що иде реч.

П.П : записъл съм час във Фолксваген за другата Събота 6/03/2010 Мога ли да карам колата в такова състояние или е по добре да я спра от движение дотогава???

Предарителни благодарности




KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот KirilGeorgiev » Пет 26 фев 2010 20:29


Най добре е да не я караш според мен.За пръв път чувам този мотор да има филтър за твърди частици.


CreAseR
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 8:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот CreAseR » Пет 26 фев 2010 21:08


Ами, поне от брошурата (описваща това viewtopic.php?f=24&t=60601) която взех при последното ми посещение във Фолксваген, излиза че лампата която ми светва и в момента свети е точно тази на филтъра за твърди частици. До преди време ми беше достатъчно да покарам колката по описаната процедура и до максимум ден, лампата гаснеше сама. Не разбирам много, но колата е купувана от Германия и е с Тюф до 11/2010, което ме навежда на мисълта, че колата има такъв филтър.


Потребителски аватар
Svets
Мнения: 128
Регистриран на: Вто 04 мар 2008 11:56
Автомобил: Vw Passat 2004
Двигател: 2.0 TDI BGW
Местоположение: София

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот Svets » Съб 27 фев 2010 3:18


Здравей колега, минах по твоя път, много добре ми е позната картинката. И на мен така ми се запушваше филтъра на всеки 200 км и ставаше "дискотека" на таблото :banghead: . Дори първия път, когато ходих на ми го отпушват в VW ми казаха. че ако е запушен над 80 % трябва да се бръкна за нов (3500лв.) heavy metal zork .
И така след всеки 200-300 км. колата ми влизаше в авариен режим и аз си цаках около 40-50 лв. (вече не помня) death за отпушване. Естествено писна ми и реших да махам тази :censored: :dummy: . Поразпитах и установих, че в Крафт вече са правили тази операция с махането на този DPF. Отидох момчетата ми обясниха за какво иде реч казаха ми цена и вече съм минал около 40000-50000 км. и нямам никакви проблеми нито с турбото нито с колата :012: . Успех с решението на проблема.
Поздрави.
П.С. По добре не я карай, за да не стане така, че да си купуваш нов.


CreAseR
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 8:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот CreAseR » Съб 27 фев 2010 11:03


И така след всеки 200-300 км. колата ми влизаше в авариен режим и аз си цаках около 40-50 лв. (вече не помня) death за отпушване. Естествено писна ми и реших да махам тази :censored: :dummy: . Поразпитах и установих, че в Крафт вече са правили тази операция с махането на този DPF. Отидох момчетата ми обясниха за какво иде реч казаха ми цена и вече съм минал около 40000-50000 км. и нямам никакви проблеми нито с турбото нито с колата :012: . Успех с решението на проблема.
Поздрави.
П.С. По добре не я карай, за да не стане така, че да си купуваш нов.


А какво решение ти дадоха в Крафт, отстраняване или отпушване? Препоръчваш да не се кара за да не се стигне до нов :?: :roll:

П.С : кожудерите от Фолксваген ми казаха, че не махат този филтър, а го сменят!!! Ама 3500лв (1/4 от цената на автомобила :screwy ) ще се наложи да ме поразходят


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот Stivi » Съб 27 фев 2010 19:41


CreAseR написа:
И така след всеки 200-300 км. колата ми влизаше в авариен режим и аз си цаках около 40-50 лв. (вече не помня) death за отпушване. Естествено писна ми и реших да махам тази :censored: :dummy: . Поразпитах и установих, че в Крафт вече са правили тази операция с махането на този DPF. Отидох момчетата ми обясниха за какво иде реч казаха ми цена и вече съм минал около 40000-50000 км. и нямам никакви проблеми нито с турбото нито с колата :012: . Успех с решението на проблема.
Поздрави.
П.С. По добре не я карай, за да не стане така, че да си купуваш нов.


А какво решение ти дадоха в Крафт, отстраняване или отпушване? Препоръчваш да не се кара за да не се стигне до нов :?: :roll:

П.С : кожудерите от Фолксваген ми казаха, че не махат този филтър, а го сменят!!! Ама 3500лв (1/4 от цената на автомобила :screwy ) ще се наложи да ме поразходят


Ти как мислиш колега,какво са му казали във Крафт....извадили са флекса и са резнали тази екологична гадост това са му казали :) Естествено това е грубо казано понеже си има тънкости при ампутацията не е като прост катализатор :wink:


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот gogovaseev » Нед 28 фев 2010 19:08


Stivi написа:
CreAseR написа:
И така след всеки 200-300 км. колата ми влизаше в авариен режим и аз си цаках около 40-50 лв. (вече не помня) death за отпушване. Естествено писна ми и реших да махам тази :censored: :dummy: . Поразпитах и установих, че в Крафт вече са правили тази операция с махането на този DPF. Отидох момчетата ми обясниха за какво иде реч казаха ми цена и вече съм минал около 40000-50000 км. и нямам никакви проблеми нито с турбото нито с колата :012: . Успех с решението на проблема.
Поздрави.
П.С. По добре не я карай, за да не стане така, че да си купуваш нов.


А какво решение ти дадоха в Крафт, отстраняване или отпушване? Препоръчваш да не се кара за да не се стигне до нов :?: :roll:

П.С : кожудерите от Фолксваген ми казаха, че не махат този филтър, а го сменят!!! Ама 3500лв (1/4 от цената на автомобила :screwy ) ще се наложи да ме поразходят


Ти как мислиш колега,какво са му казали във Крафт....извадили са флекса и са резнали тази екологична гадост това са му казали :) Естествено това е грубо казано понеже си има тънкости при ампутацията не е като прост катализатор :wink:

естествено е 4е има танкости колега като се свали се променя и софта за да се лаже компа 4е филтара е там ина4е става дискотека по таблото. софта се сваля сас обикновен кабел за 4ип тунинг но проблема е 4е трябва програма на която да вкара6 софта и да го направи6 така 4е да няма дпф,а програмката е около 3000 евра но след няколко годинки 6те трябва да я имаме все пове4е хора 4е по4ват ве4е да са масово тея филтри.успех :beer


CreAseR
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 8:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот CreAseR » Пон 01 мар 2010 13:42


естествено е 4е има танкости колега като се свали се променя и софта за да се лаже компа 4е филтара е там ина4е става дискотека по таблото. софта се сваля сас обикновен кабел за 4ип тунинг но проблема е 4е трябва програма на която да вкара6 софта и да го направи6 така 4е да няма дпф,а програмката е около 3000 евра но след няколко годинки 6те трябва да я имаме все пове4е хора 4е по4ват ве4е да са масово тея филтри.успех


Интересно чия разработка ще да е този софт, след като Фолксваген отказват свалянето на този филтър. А да разбирам ли, че Крафт притежават подобен?

П.С : докато турбото ми беше наред, филтъра си се регенерираше до максимум ден след 15-20 минутно каране на малки предавки в диапазон 1800-2500 оборота !!!


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот gogovaseev » Вто 02 мар 2010 8:21


CreAseR написа:
естествено е 4е има танкости колега като се свали се променя и софта за да се лаже компа 4е филтара е там ина4е става дискотека по таблото. софта се сваля сас обикновен кабел за 4ип тунинг но проблема е 4е трябва програма на която да вкара6 софта и да го направи6 така 4е да няма дпф,а програмката е около 3000 евра но след няколко годинки 6те трябва да я имаме все пове4е хора 4е по4ват ве4е да са масово тея филтри.успех


Интересно чия разработка ще да е този софт, след като Фолксваген отказват свалянето на този филтър. А да разбирам ли, че Крафт притежават подобен?

П.С : докато турбото ми беше наред, филтъра си се регенерираше до максимум ден след 15-20 минутно каране на малки предавки в диапазон 1800-2500 оборота !!!

ми колега имам приятел италианец които ве4е го има този софт 6те го попитам как се казва и на коя фирма е и 6те ти кажа.а фолксваген не махат филтрите за6тото за тях е по добре да ти вземат 3500лв от колкото 100 за промяна на софта.а за тези крафт незнам,може би вав бг каквито сме изубретатели ве4е да са измислили друг на4ин за махане на този филтар.успех :beer


Потребителски аватар
Svets
Мнения: 128
Регистриран на: Вто 04 мар 2008 11:56
Автомобил: Vw Passat 2004
Двигател: 2.0 TDI BGW
Местоположение: София

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот Svets » Сря 03 мар 2010 1:41


Махнаха го, без никакъв софт е :Mr Green Fun . Направено е мн хитро има нещо от сорта на сонда не си спомням, и просто я лъжат, че с филтъра всичко си е нарад.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот Stivi » Сря 03 мар 2010 11:50


Svets написа:Махнаха го, без никакъв софт е :Mr Green Fun . Направено е мн хитро има нещо от сорта на сонда не си спомням, и просто я лъжат, че с филтъра всичко си е нарад.


Какво чудо....и не ти се наложи да търсиш връзки в НАСА за секретния софтуер без който не можело :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Svets
Мнения: 128
Регистриран на: Вто 04 мар 2008 11:56
Автомобил: Vw Passat 2004
Двигател: 2.0 TDI BGW
Местоположение: София

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот Svets » Сря 03 мар 2010 22:29


Да чудо :lol: !!! Преди да отида там много се рофих и питах къде ли не, за този мой проблем. Накрая разбрах, че в Крафт преди мойта са правили същата манипулация на две Аудита А4 и на Пасат Б6, затова им се доверих и се оказа, че има защо :011:
П.С. Ако някой се интересува как изглежда това чудо на техниката (филтъра) :rocketwhore , след малко ще пусна снимки :)
Прикачени файлове
DSC01158.JPG
Тук беше вързана тази сонда, която дава инфо на ЕКУ-то за състоянието на филтъра. И доколкото си спомням седи и някаква печка, която издухва гняста, когато се запуши филтъра
DSC01159.JPG
DSC01160.JPG
DSC01161.JPG


CreAseR
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 8:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот CreAseR » Чет 04 мар 2010 9:30


И какво точно в тази купчина желязо прави този филтър толкова скъп? :не: За да стимулират хората към опазване на околната среда би трябвало да е на понусима цена, но това е друга тема :arrow:

Сега колата е при Вальо и май при мен идва всичко от турбото. В момента сигурно го сваля за да определи дали е за рециклиране или само за чистене. Чакам крайната диагноза и решение с нетърпение! Привечер ще споделя какво е станало :)

Благодаря на всеки взел участие в темата ! :да:

Приятен ден


Потребителски аватар
Svets
Мнения: 128
Регистриран на: Вто 04 мар 2008 11:56
Автомобил: Vw Passat 2004
Двигател: 2.0 TDI BGW
Местоположение: София

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот Svets » Чет 04 мар 2010 10:46


Колега не разбирам много, но мисля, че до голяма стапен турбото може да се "сдухва" от този филтър, тъй като когато се запуши и газовете няма на къде да излизат и става :banghead: . При мен се беше скъсала меката връзка след турбото и когаро се забушеше филтъра почваше да си излиза дима от меката връзка.
Поздрави
Успех
П.С. Пишеш по горе, че на 6/03/2010, ще ходиш в ФВ, пиши моля те какво са установили "майсторите"


tdidpf
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 01 сеп 2008 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?

Мнениеот tdidpf » Пет 26 мар 2010 16:05


Здравейте,

Аз имам Passat 2.0 TDI-BGW (2005) и се чудя какло да направия с ДПФ филтъра.
Парите за екология ми се струват малко множко(3500 лв). :(

Ще има ли някакви проблеми ако го махна и някакви странични дефекти или ефекти :)

Наистина ли не се налага промяна в софтуеера?

Благодаря предварително.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bongoo, Lupender, tdi fen и 67 госта