С какво масло карате дизелите си?
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: Съб 21 ное 2009 13:55
- Автомобил: VW Rabbit COOL 1.9TDI AHU
- Двигател: AHU 1997
- Местоположение: По света и унас
Re: С какво масло карате дизелите си?
Никакво внушение аз си познавам колата
- Stivi
- Мнения: 8293
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: С какво масло карате дизелите си?
InTerCooLeD написа:С Мотула бързо загряваше до 92г,а сега едвам 70 градуса.Колата е Skoda Fabia 1.9SDI
Всеки поне малко запознат с двигатели,ще ти каже че написаното от теб е голяма глупост !
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: С какво масло карате дизелите си?
InTerCooLeD написа:Никакво внушение аз си познавам колата
Или от застудяването или нещо се е променило по колата ти. Но не е от маслото, абсурд е.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19689
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Провери си термостата. Щом колата не може да загрее над 70 градуса, със сигурност има проблем с охлаждането.
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
InTerCooLeD написа:Никакво внушение аз си познавам колата
То хубаво дет си познаваш колата, ако става въпрос и аз си поназнайвам моите и пак не твърдя, че ги познавам добре. Може да имаш минимална разлика откъм температура на маслото , но минимална!! Примерно 5 градуса по-ниска, въпреки, че и там ме съмнява ( по-изявено е при ТД мотор ) , всичко друго е ( пак казвам ) или внушение, или някакъв проблем/съвпадение на нещата.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Колеги предстои смяна на масло на 1,9TDI ALH. Тук при нас местния маслар предлага услуга промивка на двигателя - 10лв. Преди да източи старото масло налива 500мл някаква добавка, колата работи 10мин на място и после източва. Твърди, че пада нагара и всичко вътре блести.
Въпроса ми е... колата е на 300к км има ли някаква беля, която може да стане ако промивам преди смяната или направо да си го сменям маслото и да не му мисля толко? Опасението ми е да не стане нещо по лошо...
Въпроса ми е... колата е на 300к км има ли някаква беля, която може да стане ако промивам преди смяната или направо да си го сменям маслото и да не му мисля толко? Опасението ми е да не стане нещо по лошо...
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Пет 16 фев 2018 19:56
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2003г
- Местоположение: София
Re: С какво масло карате дизелите си?
Аз не бих го направил!Питай го какво става с този нагар и къде отива!
- Stivi
- Мнения: 8293
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: С какво масло карате дизелите си?
От тази промивка ще има голям положителен ефект....10лв в джобчето на масларя
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Пет 16 фев 2018 19:56
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2003г
- Местоположение: София
Re: С какво масло карате дизелите си?
А може да излезе и доста скъпа[emoji19]
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: С какво масло карате дизелите си?
Ако си карал със свестно масло никакви промивки не ти трябват.
Преди два месеца сваляхме капака на клапаните.
Отдолу всичко свети.
Преди два месеца сваляхме капака на клапаните.
Отдолу всичко свети.
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: С какво масло карате дизелите си?
Lyubcho_88 написа:Колеги предстои смяна на масло на 1,9TDI ALH. Тук при нас местния маслар предлага услуга промивка на двигателя - 10лв. Преди да източи старото масло налива 500мл някаква добавка, колата работи 10мин на място и после източва. Твърди, че пада нагара и всичко вътре блести.
Въпроса ми е... колата е на 300к км има ли някаква беля, която може да стане ако промивам преди смяната или направо да си го сменям маслото и да не му мисля толко? Опасението ми е да не стане нещо по лошо...
Най-много да текне някоя гарнитура. Ако караш със синтетика, маслото ти е хубаво и сменяш редовно - промивки не ти трябват.
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
Правил съм промивки на моите . 2019/20 пак идва момента за процедурата . Имам си причини/цел за да ги направя, обеснявал съм в други теми защо я правя, какво целя и т.н. , не задължавам никого, който му се занимава да търси инфо в старите теми, правя я средно на около 40-ина +- к.км . Странното е, че след промивката ( последната ) и теча който имах на едната намаля драстично . Имах разход на масло който не првишаваше литър на 10 до 12 к.км , като над половината е един дразнещ теч от една семеринга зад маховика на мотора ( стандартна болежка на много ФВ мотори ) . Нищо особено е разбира се литър ( че и литър и половина) да "изчезва" за 12 к.км , дори бих казал е напълно в реда на нещата.
Но сега ми "гори" под 400-500мл на 10-11 к.км и омазняването е по-слабо по камбаната.
Много е важно да се ползва само и единствено флъш на база детергенти, от другите, на база разтворители - категорично не!!! Чете се инструкцията внимателно и се процедира според нея! По какво се познава: ами пише си го отзад на етикета , поне на тия които съм ползвал, ако не го пише- по миризмата се познава веднага, тия на база детергенти си миришат на .. двигателно масло, тия на база разтворители фунтят гадно на разредител
Но сега ми "гори" под 400-500мл на 10-11 к.км и омазняването е по-слабо по камбаната.
Много е важно да се ползва само и единствено флъш на база детергенти, от другите, на база разтворители - категорично не!!! Чете се инструкцията внимателно и се процедира според нея! По какво се познава: ами пише си го отзад на етикета , поне на тия които съм ползвал, ако не го пише- по миризмата се познава веднага, тия на база детергенти си миришат на .. двигателно масло, тия на база разтворители фунтят гадно на разредител
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: С какво масло карате дизелите си?
Lyubcho_88 написа:Колеги предстои смяна на масло на 1,9TDI ALH. Тук при нас местния маслар предлага услуга промивка на двигателя - 10лв. Преди да източи старото масло налива 500мл някаква добавка, колата работи 10мин на място и после източва. Твърди, че пада нагара и всичко вътре блести.
Въпроса ми е... колата е на 300к км има ли някаква беля, която може да стане ако промивам преди смяната или направо да си го сменям маслото и да не му мисля толко? Опасението ми е да не стане нещо по лошо...
Не се занимавай с глупости . Да не говорим,че масларя може въобще да не направи процедурата,особено ако ти не присъстваш там.
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: С какво масло карате дизелите си?
с тази услуга за 10 лв не бих рискувал,ако се навия бих пробвал http://www.bulmotors.com/car-additives/ ... um-m-flush
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: С какво масло карате дизелите си?
Промивката на маслената система има множество положителни резултати.
Възможно е, разбира се, дигателя да текне от някъде, но то не е защото ще е разяло някой семеринг, а защото семеринга е бил вече разяден и дупката е била частично задръстена с нагар
Нагара, много ясно, си заминава заедно със старото масло - просто не виждам смисъл от въпроса.
Единствено съмнения имам какво се случва с турбината, защото там мазането е най-критично и оборотите са най-високи.
По тази причина и не бих ползвал добавка, която да трябва да карам с нея - може да се наложи да натоваря двигателя в даден случай... не ми се рискува.
Аз бих процедирал така: Развивам капачката на маслото и бръквам с пръст по капака на клапаните. Ако не напипам нагар, бих откачил долния край на маркуча за картерните газове.
Ако и там няма нагар - не бих и помислял за добавка.
Ако при капака няма, а при картерните има поносимо - ще се замисля, но... зависи колко поносимо ми се стори 'поносимото'
Ако долу е много и е почти запушен фланеца, и особено ако има и на капака на клапаните - сипвам!
По-зле няма да стане гарантирано!
Наскоро nii ми звънка - колежка й изквичало Полото на магистралата, стигнала си до Пловдив, ама има проблем. Можеш ли да погледнеш.
Поглеждам аз - грозна гледка!
Пластмасовия щит над разпределителния вал целия все едно засипан със ситен чакъл и напълно сух.
За капчици масло, излизащи през капачката за маслото забравете!
Вътре вала свири лунната соната, зумера за маслото му отвръща със Seek and Destroy на Металика
Картер не съм свалял, разбира се, но съм сигурен, че цедката е била с 5-10мм плътна тапа
Попитах колата италианка ли е и не се изненадах на положителния отговор хич!
А, че в момента колата била с гарантиран Мотул - ми нека!
Преди 2-3 седмици май засякох същото поло - движеше си, ама с друг мотор
Възможно е, разбира се, дигателя да текне от някъде, но то не е защото ще е разяло някой семеринг, а защото семеринга е бил вече разяден и дупката е била частично задръстена с нагар
Нагара, много ясно, си заминава заедно със старото масло - просто не виждам смисъл от въпроса.
Единствено съмнения имам какво се случва с турбината, защото там мазането е най-критично и оборотите са най-високи.
По тази причина и не бих ползвал добавка, която да трябва да карам с нея - може да се наложи да натоваря двигателя в даден случай... не ми се рискува.
Аз бих процедирал така: Развивам капачката на маслото и бръквам с пръст по капака на клапаните. Ако не напипам нагар, бих откачил долния край на маркуча за картерните газове.
Ако и там няма нагар - не бих и помислял за добавка.
Ако при капака няма, а при картерните има поносимо - ще се замисля, но... зависи колко поносимо ми се стори 'поносимото'
Ако долу е много и е почти запушен фланеца, и особено ако има и на капака на клапаните - сипвам!
По-зле няма да стане гарантирано!
Наскоро nii ми звънка - колежка й изквичало Полото на магистралата, стигнала си до Пловдив, ама има проблем. Можеш ли да погледнеш.
Поглеждам аз - грозна гледка!
Пластмасовия щит над разпределителния вал целия все едно засипан със ситен чакъл и напълно сух.
За капчици масло, излизащи през капачката за маслото забравете!
Вътре вала свири лунната соната, зумера за маслото му отвръща със Seek and Destroy на Металика
Картер не съм свалял, разбира се, но съм сигурен, че цедката е била с 5-10мм плътна тапа
Попитах колата италианка ли е и не се изненадах на положителния отговор хич!
А, че в момента колата била с гарантиран Мотул - ми нека!
Преди 2-3 седмици май засякох същото поло - движеше си, ама с друг мотор
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 171 госта