Svetlix написа:samo_pechka написа: Не искам да давам препоръки, просто моята препоръка е, да не слагате масло Ц3 на кола , която не притежава ДПФ.
И аз размишлявам по този начин. Прави силно впечатление, че маслата, които не са за коли с ДПФ са много по-устойчиви на окисление и имат по-дълъг живот. Разликата в TBN е много очевадна.
Аз не съм напълно съгласен.
C3 (mid SAPS) маслата са с по-модерна база (група III/III+) и малко/някакво съдържание на група IV и/или група V. В допълнение към тези бази се добавят модерни добавки със съдържание на молибден и/или бор.
В сравнение в А3/В4 (full SAPS) маслата масово се използва база от група II+ и допотопната добавка на база ZDDP без никакво съдържание на молибден и бор.
Проблема е и в потребителите, които мислят че C3 маслата са LongLife и ги използват по 12 000 -15 000 км, което при средна скорост от 25км/ч градско и около 60-70км/ч извънградско е над 300 моточаса. При употреба на маслото до 250 моточаса, едно C3 (mid SAPS) масло би потдържало двигателя по-чист и с по-добра компресия.
Предимството на А3/В4 (full SAPS) маслата е в това, че при попадане на гориво (и по-точно неговата биосъставка) в маслото, то те един вид се "превръщат" от А3/В4 (full SAPS) в C3 (mid SAPS) и продължават да изпълняват своята функция. Докато при попадане на гориво (и по-точно неговата биосъставка) в C3 (mid SAPS) масло, го "превръща" в C2 (low SAPS), което вече е проблем.
Все пак това е мое лично мнение и всеки сам избира какво да налее в своя автомобил. Важното е винаги избора на масло да се съобразява с начина на употреба на колата.