Здравейте,
Няколко стотин километра с Равенол VMP 5w30 и за сега е добре. Двигателя продължава да е тих след третото палене усеща се като по-мазно да работи. В този ред на мисли искам да попитам следното: когато бях с оригиналното 0w30 е имало сутрини, в които да чувам леко звънене от двигателя докато загрее, после изчезва. С това масло го няма. Някой може ли да сподели какво е възможно да съм чувал. Подобно нещо не се чува с Равенола.
Благодаря!
С какво масло карате дизелите си?
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Хидро-компенсаторите. Наричани погрешно повдигачи.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: С какво масло карате дизелите си?
Кое му е погрешното на повдигачи?!
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Точно ти ли ми задаваш този въпрос? Тези компенсатори НИЩО не повдигат, а по-скоро НАТИСКАТ. Иначе има и коли с повдигачи, но ФВ не е от тях. Cam follower се водят при ФВ.
Последна промяна от stefan4o на Чет 01 апр 2021 18:14, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: С какво масло карате дизелите си?
Синьото са повдигачите.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Цецо, като човек, който ги е учил би трябвало да е наясно. Учудих се на въпроса му.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: С какво масло карате дизелите си?
Точно щото съм го учил, има само повдигачи на български. "Натискачи" няма, поне на български.
На горната снимка зеленото са повдигачи, а синьото повдигателни пръти.
Клапаните се повдигат от клапанните легла, независимо в каква посока спрямо земното притегляне.
Като хидравличните компесатори могат и да не са в повдигача.
В учебниците дори се разглеждат различни видове повдигачи.
На горната снимка зеленото са повдигачи, а синьото повдигателни пръти.
Клапаните се повдигат от клапанните легла, независимо в каква посока спрямо земното притегляне.
Като хидравличните компесатори могат и да не са в повдигача.
В учебниците дори се разглеждат различни видове повдигачи.
Последна промяна от cecoa1 на Чет 01 апр 2021 20:13, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: С какво масло карате дизелите си?
В българския автомобилен фолклор има много неправилни термини - чист дизел, чист карбуратор, пълен инжекцион и т.н. Вярното, в случая, доколкото зная е компенсатор. На английски, както вече казахме е cam follower. А на картинката на чичо Ники виждаме valve lifters, което в превод си е точно повдигач. А си мисля, че е rod, а не rAd, както е написано, ама нейсе, да не издребняваме.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: С какво масло карате дизелите си?
.Да, наистина това са повдигателните пръти.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
И аз ги знам като хидр.компенсатори. Рядко ползвам думата повдигач , от време навреме и това щото не ме разбират какво искам да кажа
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: С какво масло карате дизелите си?
Фолклора си е фолклор. Но това си е така и в учебниците. Повдигача си е повдигач, компенсатора, компенсатор. В случая са заедно - повдигач с хидравлично компенсиране на топлинната хлабина. Основната функция е повдигането, предаването на движението(повдигача поема страничните сили от триенето с гърбицата, и предава нататък само тези по оста си) , а компенсирането на изменението на хлабината с изменение на температурата е допълнителна. Има повдигачи, при които няма такова компенсиране, а има механично първоначално регулиране на хлабината, тогава пък хептен не е компенсатор. Дори има повдигачи, при които топлинната хлабина се регулира със смяна на целия повдигач(знам конкретни такива мотори).
Въобще, когато се учат тия неща, обикновенно се разделят чрез различни класификации. Целият газоразпределителна механизъм се разглежда според различни класификации, и впоследствие частите му се разделят също според различни признаци. Така се обхващат принципно нещата. Специално повдигачите, доколкото помня, се класифицират според форма, и начин на компенсиране на топлинната хлабина. Дори кобилиците в някои двигатели, чисто теоритичто могат да се разглеждат като вид повдигачи(когато вала контактува директно с тях).
Въобще, когато се учат тия неща, обикновенно се разделят чрез различни класификации. Целият газоразпределителна механизъм се разглежда според различни класификации, и впоследствие частите му се разделят също според различни признаци. Така се обхващат принципно нещата. Специално повдигачите, доколкото помня, се класифицират според форма, и начин на компенсиране на топлинната хлабина. Дори кобилиците в някои двигатели, чисто теоритичто могат да се разглеждат като вид повдигачи(когато вала контактува директно с тях).
Re: С какво масло карате дизелите си?
Тази година май е на мода Ravenol в темата. Отскоро на 1.6tdi cayc и 2.0tdi cbab смених с Ravenol VMP 5W-30.
Направи ми впечатление, от всички марки масла, които съм ползвал, Равенол-а изглеждаше доста по-гъсто от другите.
Как се получава така, че всичките са примерно 5W-30, а това има очевидна разлика във вискозитета. Става въпрос за маслото от тубата, при наливането му, при сходна околна температура разбира се.
Нямам съмнения за автентичността му, също така проверката на кода минава.
Въпросът ми е от чисто любопитство, нямам никакви оплаквания засега.
P. S. Назад в темата бях дал отзив за Mobil1 ESP 5W-30, бях писал, че след ок. 7хил. км. двигателят стана шумен.
По стечение на обстоятелствата, скоро след това масленият охладител протече и при смяната му изтече масло. Допълних с прясно масло от същото, може би 700-800мл.
И така Мобил-а изкара 11-12хил.км. без никакъв проблем. Т.е. свежото масло се яви като подобрител.
И си мисля - не е ли по-добре при смяна да не се налива на макс, а до средата и евентуално след определен пробег да се долее свежо масло до макс на щеката.
Направи ми впечатление, от всички марки масла, които съм ползвал, Равенол-а изглеждаше доста по-гъсто от другите.
Как се получава така, че всичките са примерно 5W-30, а това има очевидна разлика във вискозитета. Става въпрос за маслото от тубата, при наливането му, при сходна околна температура разбира се.
Нямам съмнения за автентичността му, също така проверката на кода минава.
Въпросът ми е от чисто любопитство, нямам никакви оплаквания засега.
P. S. Назад в темата бях дал отзив за Mobil1 ESP 5W-30, бях писал, че след ок. 7хил. км. двигателят стана шумен.
По стечение на обстоятелствата, скоро след това масленият охладител протече и при смяната му изтече масло. Допълних с прясно масло от същото, може би 700-800мл.
И така Мобил-а изкара 11-12хил.км. без никакъв проблем. Т.е. свежото масло се яви като подобрител.
И си мисля - не е ли по-добре при смяна да не се налива на макс, а до средата и евентуално след определен пробег да се долее свежо масло до макс на щеката.
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: С какво масло карате дизелите си?
Аз мислех за следващата смяна да сложа Mannol Energy Combi LL на 1.9 TDI ahf, в момента е с Mannol turbo diesel 5w40. Исках да тествам маслото, защото е спечелило на Auto Bild някакво сравнение, пък и анализите му бяха доста добри. НО.... От Кауфланд ме "прецакаха" като бяха намалили тяхното масло 5w40 на 25лв за 5л и не се сдържах. Доколкото съм чел преди това, маслото е същото като Alpine RSL производство на Mitan Oil Rostock Germany. Та след 3 хиляди км ще го сипя. Знам че на тоя жИлезен мотор важното е да има масло, а какво е не му дреме много много, но ще видим дали оригиналното масло на бакалията ще е ок. Иначе има QR code, който води до официалния сайт на Мерцедес, където е описано одобрението му.
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: С какво масло карате дизелите си?
Tedko написа:Тази година май е на мода Ravenol в темата.
Как така тази година? Хубавото масло винаги си е на мода Виждам, че е ПАО и като характеристики е доста добро. Гледам, че го дават течливо до -40 градуса - нещо, което в България няма как да се случи. Предполагам (не твърдя със сигурност) се касае за субективно усещане. Винаги можеш да пъхнеш малко във фризера за проба. Ако стане на грес - тогава имаш повод за притеснения. Виждам, че си проверил кода. А от България ли е купено?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: С какво масло карате дизелите си?
Щом при стайна температура е по-гъсто, може и да не отговаря на 5W.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта